Hírek
13345 hír az adatbázisban
Vitamin vagy élelmiszer?
Marketinginfo.hu - 2011-03-04 12:17
Kutatás

Bár világszerte egyre népszerűbbek a funkcionális élelmiszerek, kevesen tudják, mit takar a kategória.

A Szinapszis Kft. legújabb kutatásából kiderült, hogy hazánkban a lakosság mindössze 23 százaléka van tisztában a funkcionális élelmiszerek fogalmával és csupán minden tizedik válaszadó tudott konkrét példát mondani az egészség megőrzését támogató funkcionális élelmiszerekre - olvasható a WEBBeteg egészségportálon.

A megkérdezettek 10 százaléka - helytelenül - különböző gyógytermékeket, étrend-kiegészítőket és bizonyos hatóanyagokat sorolt fel. Csak minden tizedik válasz utalt ténylegesen a funkcionális termékek csoportjára. A funkcionális, gyógyhatású élelmiszer kifejezést a 35-55 év közötti korosztályba tartozó, a budapesti és nyugat-magyarországi lakosok, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkezők körében némileg többen ismerték.

Adott élelmiszer akkor tekinthető funkcionálisnak, ha fogyasztása - a megfelelő táplálkozás-élettani hatásokon túlmenően -, kimutathatóan pozitív hatással van a szervezet egy vagy több cél-funkciójára, amennyiben jobb egészségi állapotot, kedvezőbb közérzetet hoz létre és/vagy csökkenti a betegségek kialakulásának kockázatát.

A legtöbb "egészséges" élelmiszerhez hasonlóan, a funkcionális élelmiszerek ára is magasabb, mint a kategóriában azonosnak tartott, de nem gyógyhatású élelmiszereké. A megkérdezettek több mint fele (54%) elfogadhatatlannak tartja a drágább árat. Bár a legtöbben tisztában vannak azzal, hogy az egészséges étrend költséges - legyen szó funkcionális élelmiszerről, vagy megfelelő mennyiségű és minőségű zöldség-gyümölcs napi fogyasztásáról -, a vásárlók számára mégis döntően befolyásoló tényező az élelmiszerek ára. Az átlagosnál árérzékenyebbek az 55 év felettiek, a budapesti lakosok és az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők.

A drágább árral szemben tanúsított ellenérzés dacára a válaszadók 30 százaléka szerint a funkcionális élelmiszerek egészen biztosan, további 60 százalékuk szerint pedig valamelyest rendelkeznek gyógyító hatással. Az alábbi diagramon a megkérdezettek által említett konkrét funkcionális élelmiszerek láthatók; érzékelhető, hogy a legtöbben a reklámokban is leginkább a szervezetet leginkább segítő termékként bemutatott tejtermékeket említették.

Szakonyi Balázs





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az egészségünkért böngészünk
  Kutatás a hazai egészséggazdaságról
  Egészségügy - a lakosság jobbnak látja, mint a dolgozók
  A frissdiplomások igénylik a munkahelyi egészségfejlesztést
  Monitorozzák az egészségfogyasztást
  Nem mozognak eleget a gyerekek

További hírek ebben a kategóriában

forrás: Ford Stresszes a munkába járás
2015-04-30 18:04
Akik soha nem vesznek fel készpé... Bankolás, személyre szabva
2015-04-30 11:11
A legnépszerűbb maradt a sertésh...
Tűkön ülnek a kkv-k
Mit gondolnak az itt élő külföld...
PwC: világszerte nő a foglalkozt...




Online marketing manager
Online marketing manager Szakirányú tanulmányok és angol nyelvtudás sz...
Marketing munkatársat keresünk B2B területre!
Műszer és laborberendezés kereskedelemmel foglalkozó cég B2B területre mark...
Sales munkatársakat keresünk!
Tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresünk sales csapatunkba és sales...