Hírek
11883 hír az adatbázisban
Vitamin vagy élelmiszer?
Marketinginfo.hu - 2011-03-04 12:17
Kutatás

Bár világszerte egyre népszerűbbek a funkcionális élelmiszerek, kevesen tudják, mit takar a kategória.

A Szinapszis Kft. legújabb kutatásából kiderült, hogy hazánkban a lakosság mindössze 23 százaléka van tisztában a funkcionális élelmiszerek fogalmával és csupán minden tizedik válaszadó tudott konkrét példát mondani az egészség megőrzését támogató funkcionális élelmiszerekre - olvasható a WEBBeteg egészségportálon.

A megkérdezettek 10 százaléka - helytelenül - különböző gyógytermékeket, étrend-kiegészítőket és bizonyos hatóanyagokat sorolt fel. Csak minden tizedik válasz utalt ténylegesen a funkcionális termékek csoportjára. A funkcionális, gyógyhatású élelmiszer kifejezést a 35-55 év közötti korosztályba tartozó, a budapesti és nyugat-magyarországi lakosok, valamint a magasabb jövedelemmel rendelkezők körében némileg többen ismerték.

Adott élelmiszer akkor tekinthető funkcionálisnak, ha fogyasztása - a megfelelő táplálkozás-élettani hatásokon túlmenően -, kimutathatóan pozitív hatással van a szervezet egy vagy több cél-funkciójára, amennyiben jobb egészségi állapotot, kedvezőbb közérzetet hoz létre és/vagy csökkenti a betegségek kialakulásának kockázatát.

A legtöbb "egészséges" élelmiszerhez hasonlóan, a funkcionális élelmiszerek ára is magasabb, mint a kategóriában azonosnak tartott, de nem gyógyhatású élelmiszereké. A megkérdezettek több mint fele (54%) elfogadhatatlannak tartja a drágább árat. Bár a legtöbben tisztában vannak azzal, hogy az egészséges étrend költséges - legyen szó funkcionális élelmiszerről, vagy megfelelő mennyiségű és minőségű zöldség-gyümölcs napi fogyasztásáról -, a vásárlók számára mégis döntően befolyásoló tényező az élelmiszerek ára. Az átlagosnál árérzékenyebbek az 55 év felettiek, a budapesti lakosok és az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők.

A drágább árral szemben tanúsított ellenérzés dacára a válaszadók 30 százaléka szerint a funkcionális élelmiszerek egészen biztosan, további 60 százalékuk szerint pedig valamelyest rendelkeznek gyógyító hatással. Az alábbi diagramon a megkérdezettek által említett konkrét funkcionális élelmiszerek láthatók; érzékelhető, hogy a legtöbben a reklámokban is leginkább a szervezetet leginkább segítő termékként bemutatott tejtermékeket említették.

Szakonyi Balázs





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az egészségünkért böngészünk
  Kutatás a hazai egészséggazdaságról
  Egészségügy - a lakosság jobbnak látja, mint a dolgozók
  A frissdiplomások igénylik a munkahelyi egészségfejlesztést
  Monitorozzák az egészségfogyasztást
  Nem mozognak eleget a gyerekek

További hírek ebben a kategóriában

Az appok háromnegyede utazik az ...
2020-ra Európában mindenhol lehe...
Hódítanak a reklámblokolók
Felkészületlenek vagyunk az egés...




3D animátor
3D ANIMÁTORHa úgy görbíted MAX-ban a vektorokat, mint Chuck Norri...
Termékmenedzser / Product manager
A Carnation Group part of Possible egyik innovációs divíziójába product man...
OKEGO | Senior Account Manager
Keressük Senior Account Managerünket, aki:- 3+ év ATL / BTL tapas...