Hírek
19118 hír az adatbázisban
Arcfelismerőket vetnek be a marketingesek
WARC - 2011-08-29 14:54
Digitális

A Kraft és az Adidas márkáknál is azzal kísérleteznek, hogy arcfelismerő eszközök segítségével képesek legyenek az üzletekben célzottabb információkat eljuttatni a vásárlókhoz.

Az Intel az egyik fejlesztő cég, amely megalkotott egy olyan szoftvert, ami képes a fogyasztók arcát szkennelni, és a kapott információkból az illető korára és nemére következtetni. Christopher O'Malley az Intel felelős marketingigazgatója a WARC által idézett cikkben elmondta, hogy "a berendezésnek jó hasznát lehet venni kioszkoknál, automatáknál és digitális feliratoknál. A következő években várhatóan mindennapivá válik a berendezés."

Az Adidas, az Intellel együttműködésben teszteli a rendszert az angliai és Egyesült Államokbeli üzleteiben lévő digitális "falaknál", ahol a vásárló saját profiljának megfelelő termékeket vetítenek a kijelzőn. Egy ötvenes éveiben járó nő számára például 60 százalékban lábbeliket és 40 százalékban más termékeket mutatnak. "Valószínűbb, hogy megtörténik a vásárlás, ha a kereskedő gyorsan tudja a megfelelő terméket kínálni" - fűzte hozzá Chris Aubrey, az Adidas globális kiskereskedelmi marketingjéért felelős elnök-helyettese.

A Kraft hasonló célból éppen most tárgyal egy meg nem nevezett szupermarket lánccal kioszkok felállításáról. "Ha a berendezés felismeri, hogy egy 25-29 év közötti hölgy áll előtte, akkor feltételezi, hogy kisgyereke lehet otthon, és a kioszk arról ad majd információt neki, hogy a Kraft Macaroni&Cheese terméket hogyan érdemes gyerekek számára ízesíteni." - ismertette terveiket Donald King, a Kraft kiskereskedelmi tapasztalatokkal foglalkozó elnök-helyettese.

Az arcfelismerő eszközöket előszeretettel alkalmazzák Japánban, így például a Universal Studios a NEC által fejlesztett rendszert állított üzembe, amellyel az éves bérlettel rendelkezőket ismerik fel, felgyorsítva a tematikus parkba való beléptetést. "Ez nem csupán ruházati boltoknak vagy étteremláncok számára készül" - tett hozzá Joseph Jasper, a NEC vállalati kommunikációsa.

A Facebook hasonló eszközöket fejlesztett az online fotókra, csakúgy, mint a Google, amely olyan szoftvert dolgozott ki, amivel egy fotóról kiemelhető az arc, és annak segítségével, az illetőről lehet keresni képeket a neten. A Google később aztán úgy döntött, nem dobja piacra ezt a terméket, mert arra jutottak, hogy az emberek ezt nem csak jó célokra használhatják fel, hanem kifejezetten káros, tisztességtelen eszközzé is válhat.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Továbbfejlesztett arcfelismerés
  Bezárja kínai gyárát az Adidas
  Arcfelismerő szoftver segíti a pontosabb vásárlócélzást

További hírek ebben a kategóriában

Innovatív kármegelőzési marketin...
Önvezető kamionokat tesztelt a V...
Az Internet Hungary-n bemutatkoz...
Az év CIO-ja 2017