Hírek
18867 hír az adatbázisban
A magyar termék logó megduplázhatja az eladást
Marketinginfo.hu - 2011-11-14 15:28
Kutatás

A magyarok többségének fontos, hogy hazai élelmiszert válasszon - mutatta ki a Nielsen legújabb felmérése.

"Tízből hat fogyasztó tartja fontosnak, hogy amikor élelmiszert vásárol, akkor magyar terméket válasszon. Közülük egyharmad a jó minőséget, egyötöd a hazai áru egészséges voltát jelölte döntése fő okának." - tájékoztat Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. - "Utána sorrendben a megbízható alapanyagot, a megszokott ízt és a márka kedveltségét nevezték meg, 10-17 százalék közötti arányban." Általában "fontos is, meg nem is" az élelmiszer magyar eredete, mondta a megkérdezettek 23 százaléka. További 16 százalék számára nem lényeges tényező, hogy a beszerezni szándékozott élelmiszer magyar legyen.

Az egyes élelmiszer fajtákat tekintve, a magyar termékek közül legtöbben a húskészítményeket részesítik előnyben (a válaszadók 81 százaléka). A további sorrend: zöldség és gyümölcs (76), tej (72), alapvető élelmiszerek, mint liszt, cukor, búzadara (62), a sajt, illetve a joghurt, tejföl, kefir, tejdesszert, tejszelet közös csoportja (54-54), a méz és lekvár (53). A sort a tészta, az ásványvíz, a fagyasztott zöldség és gyümölcs, az étolaj, a gyümölcslé és szénsavas üdítőital, a margarin és vaj, az édes keksz, a konzerv és dobozos étel, a csokoládé és a sör zárja.

"Hajlandó vagyok többet fizetni egy magyar termékért a külföldivel szemben." - mondta a válaszadók 26 százaléka. Ez nagy részüknél plusz 5-10 százalék többletvállalást jelentene, kisebb részük azonban 10 százaléknál nagyobb árkülönbséget is elfogad. Általában a nők, legnagyobb jövedelműek, és felsőfokú végzettségűek hajlandók fizetni magasabb árat a magyar élelmiszerekért. A megkérdezettek többsége, 74 százaléka ugyanannyit kész fizetni egy magyar termékért, mint egy külföldiért.

A Nielsen kutatói a láncok akciós újságainak vizsgálata alapján megállapították, hogy a húskészítmények átlagosan 68 százalékát magyar termék logóval együtt hirdették idén júliusban. A zöldség- és gyümölcsfélék átlagosan 58 százalékát akciózták a magyar eredet megjelölésével.

Villányi Ágnes rámutatott arra, hogy a Nielsen felmérése szerint, ha a boltok egy árucikket magyar termék logóval kínálnak, akkor jelentősen megnövekszik, olykor duplájára emelkedik az eladása.

A felmérés kiterjedt arra is, hogy mit jelent a fogyasztók számára, ha egy élelmiszer csomagolásán magyar származásra utaló feliratot, információt találnak. Legtöbben azt válaszolták (49 százalék), hogy "kizárólag magyar alapanyagból és Magyarországon állítják elő". Utána: "Jelentős részben magyar alapanyagból és Magyarországon állítják elő" (31), "Magyarországon csomagolták" (10), "Márkájuk magyar" (8).




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Magyar termékek közös promóciója
  Folytatódik a magyar termékek promóciója
  Sok a megtévesztő jelölés magyar termékekre
  Drágább élelmiszerek, kevesebb eladás
  Ismét magyar termékekkel bővült a Tesco kínálata
  Magyar ízek Háza nyílt a gödöllői Coop-ban
  A Pick a legelismertebb magyar fogyasztói márka

További hírek ebben a kategóriában

p Uborkaszezon a munkahelyen
2017-08-15 14:40
Nőtt a külföldről behozott haszn...
Több védekező eszköz fogy a nyár...
Mi marad nyaraláskor leggyakrabb...
Bővült a nyárigumi-piac




Marketing Manager
Amiben segíteni tudsz nekünk:- Külföldi piacralépés marketingstratégiá...