Hírek
12289 hír az adatbázisban
Nagy a reklámzaj az e-mail marketingben
Marketinginfo.hu - 2012-02-23 15:27
DM

Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet, közel negyedük ennél is többet -derült ki a KutatóCentrum E-Mail Marketing Reportjából.

A KutatóCentrum E-Mail Marketing Report felmérése az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A jelentés szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat.

A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap.

A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. "A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek 'csak' elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. A megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik, amihez naprakész adatbázis kell." - magyarázta Fialka Krisztina, a Maxima online direkt marketing rendszer vezetője. A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.

A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem. A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. "Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak" - emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. "A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka."



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kutatás: a videó növeli az e-mail marketing hatékonyságát
  Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
  Együtt kutat az eNET és az Árukereso.hu
  Kutatás: visszaüthet az e-mail kampány
  Nincs bajunk az email hirdetéssel
  Jó reklámeszköz az email

További hírek ebben a kategóriában

Iparági összefogás a spamek elle...
Jogi workshop és aktuális jogsza...
Spam kisokost készített a DIMSZ
Új elnök és elnökségi tagok a DI...




3D animátor
3D ANIMÁTORHa úgy görbíted MAX-ban a vektorokat, mint Chuck Norri...
OKEGO | Senior Account Manager
Keressük Senior Account Managerünket, aki:- 3+ év ATL / BTL tapas...