Hírek
10909 hír az adatbázisban
Nagy a reklámzaj az e-mail marketingben
Marketinginfo.hu - 2012-02-23 15:27
DM

Az e-mailezők naponta jellemzően 1-5 jóváhagyott reklámüzenetet, közel negyedük ennél is többet -derült ki a KutatóCentrum E-Mail Marketing Reportjából.

A KutatóCentrum E-Mail Marketing Report felmérése az elektronikus reklámlevelek, valamint az online hírlevelek és nyereményjátékok megítélését vizsgálja évről évre. A jelentés szerint a megkérdezettek 93 százaléka szokott jóváhagyott reklámüzeneteket kapni, közülük 89 százalék el is olvassa azokat, ha a tárgy érdekes. Az online hírlevelek is népszerűek, a felmérésben részt vevő gyakori e-mailezők 98 százaléka legalább alkalmanként feliratkozik ilyen típusú tájékoztatókra, és általában átfutják vagy végigolvassák azokat.

A hirdetőknek ugyanakkor elég nagy reklámzajt kell áttörniük: az e-mailezők 71 százalékának naponta jellemzően 1-5 darab jóváhagyott reklámüzenet érkezik a fő postafiókjába, míg 22 százalékuk általában 5-nél is több hasonló levelet kap.

A tárgyválasztás mellett a bevezető megírása is kulcsszerepet játszik: a jóváhagyott reklámlevelekre regisztráltak 81 százaléka általában nem olvassa végig azokat az üzeneteket, amiknek az első néhány sora nem figyelemfelkeltő. "A hirdetők számára ugyanakkor nem elég, ha a címzettek 'csak' elolvassák a reklámlevelet, fontos, hogy tovább is kattintsanak onnan. A megkérdezettek 83 százaléka mondta azt, hogy ha olvasás közben a tartalom felkelti az érdeklődését, akkor rákattint az üzenetben lévő linkekre. Az e-mail marketing ezért csak úgy lehet hatékony, ha pontosan ismerjük a címzettek érdeklődési körét, és személyre szabott ajánlatot küldünk nekik, amihez naprakész adatbázis kell." - magyarázta Fialka Krisztina, a Maxima online direkt marketing rendszer vezetője. A legnépszerűbb téma 2011-ben a kultúra/utazás/szállás volt, megelőzve a 2010-es év favoritját, a műszaki cikkeket. A dobogó harmadik helyét a ruházati cikkek foglalták el.

A megkérdezett e-mailezők 86 százaléka többször is részt vett már online nyereményjátékokban, további 7 százalékuk egy alkalommal, és mindössze 3 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy még nem játszott és a jövőben sem szeretne. A kutatásban részt vevők fele legalább részben egyetértett azzal az állítással, hogy minden lehetőséget megragad a nyerésre, ugyanakkor az is kiderült, hogy fontos a kisorsolt díj is: a válaszadók 72 százaléka a felkínált nyeremény is figyelembe véve dönt arról, hogy részt vesz-e az adott játékban vagy sem. A nyereményjátékra regisztrálók közel kétharmada az adatait is szívesen megadja, ha esélyt lát a nyerésre. "Általában nem jellemző, hogy az emberek nem valós adatokat adnak meg regisztrációkor, de az egyes korcsoportokat vizsgálva kiderül, hogy a fiatalok bizalmatlanabbak" - emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. "A 18-24 évesek 21 százaléka regisztrált már valaha nyereményjátékra nem valós adatokkal, míg az idősebbeknek mindössze 10 százaléka."



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kutatás: a videó növeli az e-mail marketing hatékonyságát
  Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
  Együtt kutat az eNET és az Árukereso.hu
  Kutatás: visszaüthet az e-mail kampány
  Nincs bajunk az email hirdetéssel
  Jó reklámeszköz az email

További hírek ebben a kategóriában

_ Bővült a DIMSZ
2014-02-13 12:23
Elindult a DM piac felmérése
Nemtörődömség miatt veszítik el ...
Szolgáltatóközpontot nyitott Bud...
"A globális marketing ágazat kez...




Sales representative
Budapest, PB Power Trade, a.s.
Beszerző
Nógrád megye, Balassagyarmat, IMPC Personnel Hungária Kft.
Értékesítési ügyintéző
Budapest XVII. kerület, IMPC Personnel Hungária Kft.