Hírek
19011 hír az adatbázisban
JobGroup: harcolnak a tehetséges dolgozókért
Marketinginfo.hu - 2013-01-22 09:33
Karrier

Két trend érvényesülésével számol idén a JobGroup: fokozódik a verseny a tehetséges munkavállalók megszerzéséért és el kell tűnniük a megváltozott munkaképességűek munkába állását gátló mentális akadályoknak.

"Részben a válság, részben a technológiai változások hatására a HR munka gyökeresen átalakult az elmúlt években. Mást és másképp kell csinálnia annak a cégnek, aki a legjobbakat akarja megnyerni magának. Sokan egyenesen a tehetségekért folytatott harcról beszélnek, ahol a "talent war" legfontosabb eszköze a munkáltatói márka lett, az a brand, ami ismertté teszi és mágnesként vonzza a legjobbakat a céghez. Az a cég jár el okosan, amelyik a stratégiailag kiemelt és komoly növekedési lehetőséggel rendelkező területekre a legígéretesebb embereket szerzi meg." - mondta Hadi László a JobGroup és a BrandJob ügyvezető igazgatója.

A munkaerő keresés, közvetítés és toborzás legfontosabb idei fejleménye a digitális módszerek rohamléptékű terjedése lesz- állítják a cég közleményében. Álláshirdetések böngészésével semmire se lehet menni, a vállalatok és a munkavállalók számára egyaránt előtérbe kerül a közösségi média.

A cégek munkavállalóknak szóló honlap oldalai és a munkaerő-közvetítők internetes eszközei is felértékelődnek. Ráadásul a megüresedett munkahely betöltéséhez szükséges idő folyamatosan hosszabbodik, amerikai elemzők egyenesen a HR-sek egyik legnagyobb problémának tartják a megnövekedett keresési időt. Bár ez iparágtól és pozíciótól nagyban függ, de az esetek döntő részében a keresés időtartama ma már meghaladja a 30 napot. Mindez azt jelenti, hogy a tehetségek felkutatása és a toborzás folyamatos tevékenységgé válik.

A cégek számára kihívást jelent az is, hogy a tehetséges munkaerőt meg tudják-e tartani. Az amerikai Towers Watson tanácsadó cég által nemrég készített, 32.000 munkavállaló megkérdezésén alapuló felmérés azt jelezte, hogy a munkavállalóknak csak 35%-a tartja magát kifejezetten elkötelezettnek munkája és munkahelye iránt.

Egy másik, a Deloitte Consulting által készített nemzetközi felmérés szerint a váltani akaró munkavállalók 42%-a érzi úgy, hogy jelenlegi munkahelyén nem a képességeinek megfelelő munkát végez. "Márpedig a cégek működésének gyengülését eredményezi, ha munkavállalói elbizonytalanodnak. Éppen ilyenkor van szükség az értékek világos újrafogalmazására és egyértelmű kommunikálására" - véli Hadi László.

A call center terület piaca jelentős átalakulások alatt áll. A cégek egyre inkább kiszervezik az összetett, nagy bonyolultságú folyamatokat és ezeket az ügyfélszolgálatos cégekre bízzák. "Arra készülünk, hogy a hagyományos telefonos ügyfélszolgálati modell megváltozik. A fogyasztó, az ügyfél ma már nem elégszik meg azzal, hogy pusztán telefonon beszélhessen a céget képviselő operátorral, hanem Facebookon, a cég honlapján és chat szobákban is hangot ad véleményének vagy megfogalmazza igényeit." - mondta Csordás Botond, a TeleScope ügyvezető igazgatója.

Utat tör az esélyegyenlőség

Más típusú változások érzékelhetőek a megváltozott mozgásképességűek munkaerőpiacán. "Úgy tűnik, az állam, a vállalatok és a megváltozott munkaképességűek is a minél nagyobb arányú és minél sikeresebb munkahelyi bekapcsolódást szeretnék." - véli Dobár Attila, a RehabJob ügyvezető igazgatója. "Akár az egy évvel ezelőtthöz képest is sokkal több fórum vitatja meg az integráció módját, mi pedig napi munkánk révén is érezzük a cégek nagyobb fogadókészségét és a munkára nyitott rehabosok növekvő elszántságát.

Idén azt várjuk, hogy a kormányzat a megfelelő szabályozás révén még erősebben ösztönzi a cégeket arra, hogy megváltozott munkaképességűeket foglalkoztassanak. A cégek esetében viszont eljött a mentális akadálymentesítés pillanata. Meggyőződésünk, és ezt a tavalyi felmérésünk is igazolta, hogy a szélesebb körű foglalkoztatásnak vélt, nem pedig valós akadályai vannak.

A civil szférával együttműködve és új metodika kidolgozásával segítünk a cégeknek megépíteni a virtuális rámpákat, amelyek révén integrálni tudják a speciális igényű munkavállalókat. Sikeres integráció esetén ugyanis a hétköznapi munka során nem kell lényeges különbséget tenni az ép és a megváltozott munkaképességű munkavállaló munkája között." - mondta Dobár Attila.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag
  JobGroup: klímaváltozás zajlik az álláspiacon
  Dinamizálódik a megváltozott munkaképességűek álláspiaca
  JobGroup: az ősz trendjei a munkaerőpiacon
  Új toborzási modellel állt elő a JobGroup
  Speciális igényű, mégis teljesértékű csapattagokat integrál a RehabJob
  Komplett recepciót is kölcsönöznek
  Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés
  A szolgáltató központoknak is kell munkáltatói márka
  A Comforce felvásárolta a JobGroup call-center üzletágát
  Új ügyvezető a JobGroup élén
  Több mint 2 millióan kerestünk állást a neten az elmúlt két évben
  Esélyegyenlőségi terv a Magyar Telekom-nál
  Egyre kevesebb munkavállaló dolgozik, egyre kevesebbért
  Rugalmas munkavégzési formákra lenne szükség
  Munkáltatói márkaépítés: nem a fizetés számít, hanem a jó munkahely
  A munkavállalók többsége új állás után nézne
  Nincs összhang az álláspiacon

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Stratis Vezércsere a Stratisnál
2017-09-15 16:48
Új tagok a GVH-nál
Új globális kommunikációs igazga...
Új vezetők az Invitel Csoportnál
Új Marketing & Trade marketing d...