Hírek
19011 hír az adatbázisban
Nyereséges lett Nagy-Britanniában is a Starbucks
Marketinginfo.hu + MTI - 2015-02-25 07:47
Márkák

Számos veszteséges év után tavaly nyerségbe fordult a Starbucks Nagy-Britanniában.

A kávézók az élelmiszeripar egyik legjövedelmezőbb üzletágának számítanak és kevesen keresnek rajta olyan jól, mint éppen az amerikai Startucks - mutat rá az Economist. A nemzetközi üzletlánc Seattle-i székhelyű anyavállalata az elmúlt hónapban 2014 negyedik negyedévi nyereségének 82 százalékos növekedéséről számolt be és bejelentette, hogy az idén 1650 új üzletet nyit meg világszerte.

A Startucks brit érdekeltségének azonban - első látásra legalábbis - nem ment valami jól az üzlet. Az üzletlánc 1,05 millió font adó előtti nyereségről számolt be az elmúlt hónapban a 2014 szeptemberével zárt pénzügyi évre vonatkozóan. A tavalyi lett így a Starbucks első nyereséges éve Nagy-Britanniában.

A brit The Telegraph lap beszámolója szerint egy évvel korábban a Starbucks vesztesége 20 millió font volt.

A Starbucks 1998 óta van jelen a szigetországban és már 791 üzletet üzemeltet. A Reuters hírügynökség egy 2012-es vizsgálata szerint a Starbucks megjelenése óta összesen több mint 3 milliárd font-sterling bevételre tett szert Nagy-Britanniában és azóta mindösszesen 8,6 millió font adót fizetett.

Mindezt egy olyan országban, ahol már a 17. század óta nagy kultusza van a különféle koffeines italoknak és ahol a Mintel piackutató vállalat adatai szerint a lakosság évente 1,45 milliárd fontot hagy a kávézókban.

Csakhogy a Starbucks szigetországi veszteségei nem is a kávészeretet hiányának, hanem sokkal inkább adóoptimalizáló trükköknek tulajdoníthatók. A vállalat Nagy-Britanniában elért bevételarányos jövedelmezősége ugyanis alig marad el az amerikaitól.

A brit leányvállalat 2012-ben például 70 millió font üzleti eredményre tett szert 414 millió font értékesítési árbevétel után. Adminisztratív költségekre és jogdíjakra azonban 98 millió fontot volt kénytelen kifizetni, így végül 30 millió font veszteség érte. Az említett adminisztratív költségek és jogdíjak a Starbucks hollandiai leányvállalatánál kötöttek ki, ahol az eredményt jóval alacsonyabb adó terheli.

A jelek szerint azonban a kávézók közönsége körében nem veszi jól ki magát az adózás ilyetén elkerülése. A YouGov piackutató felmérése szerint azóta, hogy fény derült a gyakorlatra, Nagy-Britanniában egyharmadával kevesebben nevezték meg kedvenc kávézójukként a Starbucksot.

Emiatt úgy tűnik, stratégiája megváltoztatására kényszerült a Starbucks - írja az Economist. Európai székhelyét tavaly áprilisban Amszterdamból Londonba helyezte át és elképzelhető, hogy ezentúl európai nyeresége után Hollandia helyett Nagy-Britanniában fog adót fizetni, ami a brit kávérajongóknak valószínűleg a kedvére lesz, a többieknek Európában azonban már kevésbé - írja az Economist brit lap online kiadása.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ismét bővül a Starbucks Magyarország
  Egyre mobilosabb a Starbucks
  Egy csésze méltányosság
  80 éves benzinkútból lett kávézó
  Speciális Frappucinóval ünnepel a Starbucks
  Már házhoz is szállít kávét a Starbucks
  Lengyel kézbe kerültek a Starbucks romániai és bolgár kávézói
  Starbucks: vedd online, kapd fel személyesen
  Négy éves a Starbucks Magyyarország
  Starbucks: jó hírek a világból, rosszak Nagy-Britanniából
  Végleg beveheti Japánt a Starbucks
  Sört és bort árul a Starbucks
  Vonaton nyit üzletet a Starbucks
  Megnyitotta első teabárját a Starbucks
  Starbucks invázió a szupermarketekben
  Innováció: megvette első kávéfarmját a Starbucks
  Vietnami riválist kapott a Starbucks
  Történelmet írna a Starbucks
  Starbucks remények Kínában
  Északi hódításra készül a Starbucks
  Új üzleti ágat indít a Starbucks az orosz piacon
  Európában terjeszkedik a Starbucks

További hírek ebben a kategóriában

Nőttek a Skoda Auto eladásai
Az árbevétel növekedésére számít...
DreherTalks sörtúra
A Friesland a következő öt évről