Hírek
18757 hír az adatbázisban
Szolgáltatásokkal erősít a Vatera
Marketinginfo.hu - 2016-12-16 16:03
Kutatás

Az online piactér adatai szerint a számítástechnikához illetve mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatások iránt érdeklődnek legtöbben.

Hazánkban is egyre többen keresnek rá interneten a különböző szolgáltatásokra, és maguk a szolgáltatók is ezt a hirdetési formát kedvelik a leginkább - többek között ez derült ki a Vatera csaknem 5000 fő részvételével készült kérdőíves felméréséből. Az online piactér az eredményekben is tükröződő felhasználói igények alapján az új, Szolgáltatás kategóriával bővítette kínálatát, így a vaterázók mostantól néhány kattintással találhatnak nyelvtanárt, villanyszerelőt, fodrászt vagy akár költöztetőt, akik a leendő ügyfelek számára egy rövid videóban is bemutatkozhatnak.

A legtöbben már online keresnek szolgáltatót

A Vatera legfrissebb felmérése során többek között arra volt kíváncsi, hogy ha ma hazánkban valakinek szolgáltatásra van szüksége, akkor hogyan keres a munkához megfelelő szakembert. Az eredmények azt mutatják, hogy a felhasználók 40 százaléka online felületen keresztül keresne, 30 százaléka az ismeretségi körén belül érdeklődne, míg 27 százaléka a népszerű közösségi csatornákon keresztül próbálkozna. A lehetséges válaszok között szerepelt még a nyomtatott újsághirdetés, a szórólap és a nyomtatott telefonkönyv, amelyek aránya együttesen sem érte el a 13 százalékot.

Az online szolgáltatáskeresést elsősorban a gyorsasága miatt (26%) tartják hatékonynak a felhasználók, illetve további előny számukra, hogy így egyszerre láthatják több szolgáltató ajánlatát (25%). Szintén fontos számukra a könnyű kereshetőség és a szűrhetőség (15%), valamint az ár-összehasonlítás lehetősége (15%).

A Vatera a felmérés által is alátámasztott igények alapján alakította ki az új, Szolgáltatás kategóriáját valamint annak funkciót. Így többek között terület alapon is szűrhetők a hirdetések, és a közvetlen telefonos kapcsolatfelvétel is lehetővé vált a piactéren megszokott "Megveszem/Kosárba" gomb helyett. A közeljövőben a Vatera további hasznos funkciók bevezetését tervezi a valós felhasználói igényeket követve.

A hagyományos hirdetésekhez képest az egyik legnagyobb újdonság a videó-feltöltési lehetőség, amelyet a válaszadók 67 százaléka hasznosnak vél, hiszen megkönnyítheti a megfelelő szolgáltató kiválasztását. Ez az arány a megkérdezettek életkorával párhuzamosan egy-két százalékkal emelkedik, vagyis a kor előrehaladtával a bizalom egyre fontosabbá válik a megfelelő szolgáltató kiválasztásánál.

A szereléshez és a szórakozáshoz is kell a szakember

A válaszadók 35 százaléka leginkább a számítástechnikai eszközökhöz, illetve mobiltelefonokhoz kapcsolódó szolgáltatásokra kíváncsi - akár érdeklődőként, akár hirdetőként. Emellett 27 százalékuk elsősorban a szabadidő eltöltéséhez (például sport, fotózás, táncoktatás), míg 26 százalékuk szerelési, építési munkálatokhoz venne igénybe vagy épp ajánlana fel valamilyen szolgáltatást. A Takarítás, háztartás, kert alkategória iránt jelenleg a vaterázók 18 százaléka érdeklődik. Jó hír számukra, hogy mostantól a Rendi online takarítás-közvetítő szolgáltatásait is néhány kattintással megrendelhetik a Vaterán, ráadásul január végéig a Vaterán keresztül leadott megrendelésekre 20 százalék kedvezményt is biztosítanak.

A felmérés egyúttal azt is megmutatta, hogy melyek azok a területek, ahol a magyarok továbbra is elengedhetetlennek tartják a személyes találkozást: a legtöbb válaszadó nem tartja valószínűnek, hogy az interneten keresztül keressen gyermek-, illetve idősgondozót (36%), üzleti szolgáltatót, így például könyvelőt vagy reklámszakembert (25%), emellett házikedvence gondozását, sétáltatását vagy épp fazonírozását sem bízná a világhálón talált szolgáltatóra (23%).

Nagyobb nyitottság a szolgáltatóktól

A felmérés arra is kitért, hogy a felhasználók milyen formában hirdetnék meg szolgáltatásukat. A megkérdezettek 36 százaléka az online felületen történő hirdetést választaná, 23 százalék a közösségi csatornákon próbálkozna, míg 15 százalék ismeretség útján érvényesülne. A telefonkönyvet már a hirdetők sem tartják hatékony eszköznek (3%), ám továbbra is hisznek a szórólap (12%) és a nyomtatott újsághirdetés (11%) erejében annak ellenére, hogy erre egyre kisebb az igény a potenciális ügyfelek körében.

Az online felületek előnyét a szolgáltatók nem meglepő módon elsősorban abban látják, hogy sok emberhez eljut a hirdetésük (56%), az ingyenesség (11%), az egyszerűség (7%), illetve az azonnali hirdetésfeladási lehetőség (7%) már csak hab a tortán.

"A Szolgáltatás kategória elindítása fontos lépés a Vatera életében, hiszen a magyar online hirdetési piacon egyedülálló, közel 3 millió hirdetésünk mellett további új szegmens jelenik meg az oldal kínálatában. A kategóriában jelenleg ingyenes a hirdetésfeladás, és a jövőben is az marad. Emellett bízunk benne, hogy a Rendi.hu szolgáltatásainak belistázásához hasonlóan hamarosan további elismert piaci szereplők szolgáltatásait is elérhetővé tehetjük a felhasználóink számára" - mondta Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nyári slágertermékek a Vaterán
  Megbízható szállítóra vágynak az online vásárlók és eladók
  Odavannak a Lego-ért a vaterázók
  Újszerű kampány a Vaterán
  Fejlesztésekre készül a Vatera
  A fejlesztésekre koncentrál a Vatera

További hírek ebben a kategóriában

Javuló tájékozottság, erősödő vá...
Magyar kutató nyerte a legrangos...
Nem könnyű szakképzett munkaerőt...
Stagnál a vállalkozások bizalma