Hírek
19296 hír az adatbázisban
Hétmilliárdot költöttünk rá tavaly húsvétkor
Marketinginfo.hu - 2017-04-20 17:29
Kutatás

A húsvéti szezonban tonnaszám vesszük a főtt sonkát és a csokoládényulat: a húsvéti édességekre szánt összeg 86 %-át tejcsokira költjük.

A sonka kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot 2016. március-áprilisban, ami két százalékkal magasabb az előző évi azonos időszak forgalmánál. Mennyiség szempontjából három százalékkal emelkedett az eladás. A szezonális édességek iránt viszont csökkent a kereslet, hiszen értéket tekintve 9 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 11 százalékkal csökkent a forgalom a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest - többek között ezt állapítja meg a Nielsen kilencven élelmiszer kategóriáját vizsgáló kiskereskedelmi indexe.

Ragaszkodnak a jól bevált hagyományokhoz a magyarok húsvétkor, és a boltokban tarol a főtt sonka: a kétnapos húsvéti időszakban 92 százalék jutott rá a kategória teljes bevételéből, közel 4000 tonnányit vásároltunk belőle. Ezek zömét a diszkontokban, szuper- és hipermarketekben szerezzük be, a vásárlások háromnegyedét itt ejtjük meg.

Nincs azonban húsvét édességek nélkül: a szezonban 744 tonna csokoládétojást, csokoládényulat és egyéb ünnepi ajándékot vásároltunk fel különféle üzletekben, 3,5 milliárd forint értékben. A csokinyúl és csokitojás "harca" viszonylag kiegyenlített: 100 csokoládéból 40 magyar csokoládényulat tesz kosarába, míg 46-an voksolnak a csokoládétojásra.

"Kétségtelenül szeretjük a tejcsokoládét: a fogyasztók a húsvéti édességekre szánt összeg 86 százalékát költötték erre" - mondta Andreas Christou, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. "A nugát iránt kevésbé rajongunk, piacrésze folyamatosan csökken, tavaly 4 százalékos volt. Az étcsokoládé, a tavalyelőtti adatokhoz képest változatlanul a vásárlók hat százalékánál favorit."

A vizsgált időszak a szezonális édességekre vetített teljes - forintban mért - forgalma árnyalja a képet: a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék, míg a csokoládényúl 41 százalék maradt.

A hagyományos és a speciális húsvéti csomagok piacrésze együttesen 10 százalék. A húsvéti édességarzenálból az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 8 százalékot ért el múlt évben.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Nőtt a húsvéti termelés a Nestlé diósgyőri üzemében
  A minőségi sonkát keresi a magyar vásárló húsvétra
  4-5 ezer forint a játékköltés húsvétkor
  Egyre távolabbi országokból keresik a diósgyőri húsvéti csokikat
  Húsvétkor még erősebbek a hipermarketek
  Az éves sonkamennyiség ötöde Húsvét előtt fogy
  Húsvét előtt: kakaó világpiaci körkép
  Reklámfelületté vált a skót Loch Ness

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok 2,6 csésze kávét iszn...
Nők az ICT szektorban
10-ből 8 ember nagyon nehéz nyug...
A magyar pályakezdők megtakarítá...