Hírek
19296 hír az adatbázisban
2020-ra 42 milliárd dollárra fog duzzadni a programmatic piac
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2017-04-21 11:25
Kutatás

A MAGNA GLOBAL 2016-os riportja a programmatic számára kedvező képet fest a médiavásárlás jövőjéről.

Az előrejelzés szerint a programmatic reklámköltés éves szinten 2020-ra elérheti a 42 milliárd dollárt, ezzel megelőzve a nem-programmatic csatornák digitális display és videó ágát.

Az IPG Mediabrands innovációért, befektetésért és kutatásért felelős részlege, a MAGNA GLOBAL 2016-ban külön figyelmet szentelt a programmatic piacnak, és a fejlődésével kapcsolatos megállapításokat a MAGNA GLOBAL Programmatic Growth Reportban összegezték. A 2016 őszén megjelent tanulmányban 41 ország reklámpiacának felépítését vizsgálták, és az eredmények alapján több határozott trend körvonalazódott a jövőre nézve. A reklámköltések alakulását az alábbiak szerint prognosztizálja a riport:
 
  • 2016-ban a programmatic csatornán 19 milliárd dollárt költöttek el a piaci szereplők, a várakozások alapján pedig ez a költés 2020-ra 42 milliárd dollárt fog kitenni.
  • Ezzel párhuzamosan a nem-programmatic reklámköltés a 2016-os 27 milliárd dollárról csupán 31 milliárd dollárra fog emelkedni.


Ezzel a programmatic válik pár éven belül a digitális display és videó médiavásárlás elsődleges és meghatározó formájává. A programmatic típusú médiavásárláson belül is az RTB (Real Time Bidding) lesz a fejlődés elsődleges csapásiránya a jövőben is. Míg korábban a hirdetők a másképp nehezen elérhető niche közönségek elérésére használták elsősorban a programmaticot, ma már sokkal általánosabb az alkalmazási köre. Az előzetes várakozásokkal ellentétben a viewability és a reklámcsalások kérdésköre nem rettentette el a hirdetőket a programmatic vásárlástól. Ahogy a hagyományos médiavásárlás területén, úgy a programmatic esetében is a bank szektor, a telekommunikációs cégek, valamint a nagy autógyártók a legnagyobb költők. A masszív 2016-os növekedés két nagy piac, Kína és Japán felbukkanásának is köszönhető. A korábbiakkal ellentétben már valós adatok is rendelkezésre állnak ezekről a piacokról, melyek az elkövetkező években a fejlődés motorjai lesznek. A videó a programmaticben is jelentős felhajtóerőt fog képviselni, kétszámjegyű növekedésével a formátumok közül a legmeghatározóbb szerepe lesz a digitális média jövőbeli alakulásában.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Programmatic a márkakampányokban
  Miben más a programmatic, mint a Google Display Network?

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok 2,6 csésze kávét iszn...
Nők az ICT szektorban
10-ből 8 ember nagyon nehéz nyug...
A magyar pályakezdők megtakarítá...