Hírek
19296 hír az adatbázisban
60 ezer euró társadalmi vállalkozásoknak
Marketinginfo.hu - 2017-11-13 12:41
CSR

Harmadik alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára.

A "Lépj Velünk!" társadalmi innovációs programba idén olyan nonprofit szervezetek pályázhatnak, amelyek a hátrányos helyzetű csoportok gazdasági kiszolgáltatottságának csökkentését társadalmi vállalkozás megvalósításával és működtetésével kívánják elérni: a vállalkozások egy társadalmi probléma megoldásán dolgoznak, a keletkezett nyereséget pedig visszaforgatják a cél megvalósítása érdekében. A pályázat olyan innovatív megoldásokat díjaz, amelyek abban segítik a hátrányos helyzetű közösségeket, hogy saját erőfeszítéseik révén, fenntartható módon javítsanak életkörülményeiken.

A pályázaton két kategóriában hirdetnek eredményt: induló és már működő társadalmi vállalkozások egyaránt jelentkezhetnek.

A legjobbnak ítélt 10 szervezetet 1 alkalmas tanácsadással segítik üzleti tervük finomításában, és a zsűri előtti sikeres prezentációra való felkészülésben. Közülük a szakmai zsűri három nyertest választ ki 2018 márciusában.

Az összesen 60.000 euró támogatási összegből a három legjobb pályázó 55.000 eurót közvetlenül nyerhet el, 5.000 eurót pedig az UniCredit Bank munkatársai szavaznak meg az általuk legsikeresebbnek ítélt projekt számára.

A nyertesek komplex támogatást kapnak, a pénzen túl a program részeként a korábbi 6 hónap helyett immár 12 hónapos, személyre szabott mentorálási folyamatban vesznek részt. A mentorálás abban segít, hogy a vállalkozások képességeiket és lehetőségeiket hatékonyan kiaknázva fejlődhessenek, így biztosítva a hosszú távú társadalmi hatást. A szakmai támogatást a program együttműködő partnere, a NESsT Magyarország biztosítja, a mentorálásba az UniCredit Bank vezető menedzserei is bekapcsolódnak.

Maurizio Carrara, az UniCredit Alapítvány elnöke rámutatott: az egyszerű adományozás égető problémákat enyhíthet, de abban is segíteni kell a hátrányos helyzetű csoportokat, hogy kiléphessenek a számukra előnytelen élethelyzetből. "Mi ezzel a programmal azokat a legjobb megoldásokat szeretnénk megtalálni és díjazni, amelyek nem pusztán anyagilag támogatják a hátrányos helyzetű közösségeket, de motiválóak és jobb jövőt biztosítanak számukra. Ilyen hosszú távon is fenntartható üzleti megoldásokat kínálnak a társadalmi vállalkozások, amelyeknek kezdetben komplex támogatásra van szükségük."

"Ezekben a vállalkozásokban a civil segítő szándék és egy innovatív, jó üzleti ötlet találkozik - hangsúlyozta Marco Iannaccone, az UniCredit Bank általános vezérigazgató-helyettese. - Az anyagiakon túl ez utóbbi fejlesztésében is sokat tudunk segíteni önkéntes mentorainkkal, banki kollégáink üzleti és szakmai ismereteinek átadásával."

A tavalyi év egyik díjazottja, a Nem Adjuk Fel Szociális Szövetkezetet képviselő Veres Marianna konkrét példákkal illusztrálta, miben segítette őket a mentorálási folyamat: "A NESsT üzleti képzése során alakítottuk ki a marketing stratégiánkat, és a melegkonyhánk üzleti stratégiáját. Rengeteget segítettek a bank vezető menedzserei is, az ő révükön kapott végleges formát az értékesítési rendszerünk, és finomodott a vezetési struktúránk is. Alapvetően pedig mindenben meghatározza a szemléletünket, hogy a folyamat végére elkezdtük civilként is otthon érezni magunkat az üzleti életben."



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Orvosiműszer-adomány az UniCredit Banktól
  Az Igazgyöngyé az UniCredit 5.000 eurója
  Adománnyal ünnepelt az UniCredit
  Koraszülötteket támogatott az UniCredit
  Lezárult az UniCredit mentorpályázata
  Égési sérült gyermekek ellátását támogatja az UniCredit
  Társadalmi innovációt támogat az UniCredit
  Gyermekkórháznak segít az UniCredit

További hírek ebben a kategóriában

Több jótékonysági programot támo...
Márta Irén lett a Fenntarthatósá...
Kiosztották az első Fenntartható...
Felelős és családbarát vállalkoz...