Hírek
19775 hír az adatbázisban
Egységes szabályzatot adott ki a Lidl
Marketinginfo.hu - 2018-02-13 15:42
Kereskedelem

Egységes nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési szabályzatot adott ki a Lidl.

A zöldségek és gyümölcsök beszerzését nemzetközileg egységesen meghatározó irányelvet dolgozott ki a Lidl. A világ 29 országában megtalálható áruházlánc beszerzési szabályai rögzítik mindazokat a termelésre, beszállításra, átláthatóságra és fenntarthatóságra vonatkozó szigorú minőségi elvárásokat, amelyeket a Lidl - földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül - partnereivel szemben támaszt; ugyanakkor kiemeli mindazokat a garanciákat és vállalásokat is, amelyeket a világ egyik meghatározó áruházláncaként biztosít zöldség-gyümölcs beszállítói számára.

Hazánkban a Lidl Magyarország február 1-jén vezeti be a nemzetközi irányelveket, amelyek egyebek mellett kiemelik, hogy minden Lidl partnernek rendelkeznie kell GlobalG.A.P - egy, az ISO-hoz hasonlatos, kifejezetten a mezőgazdasági termesztésre vonatkozó nemzetközi minőségbiztosítási - tanúsítvánnyal, míg a hatósági határértékeket illetően a törvényi előírásoknál is jóval szigorúbb önkorlátozást ír elő partnerei számára a Lidl. Szintén kiemelt szerepet kap a zöldségek és gyümölcsök eredetigazolása, azaz, a termékeknek az áruházak polcaitól egészen a termőföldig visszakövethetőnek kell lenniük, valamint fontos kérdésként kezeli a Lidl az úgynevezett hűtési lánc kialakítását. A termények ugyanis a raktározás és szállítás alatti korszerű hűtési eljárásokkal tarthatók frissen. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően az olyan, frissességüket gyorsan elvesztő hazai termények, mint a fejessaláta, az újhagyma, a gomba, vagy a csomósretek, 24 óra alatt az áruházak polcaira kerülnek a magyarországi termőföldekről; de a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök - mint a burgonya, a sárgarépa, az alma, a körte, a vöröshagyma, a cékla, az uborka, a paradicsom, vagy a paprika - is alig 48 óra alatt a Lidl Magyarország áruházaiba érnek.

Hazánkban elsősorban a kistermelőket gazdasági csoportokba fogó Termelői Értékesítő Szervezetektől (TÉSZ-ektől) és a Lidl-nek közvetlenül termesztő nagytermelőktől érkezenek a friss zöldségek és gyümölcsök a polcokra. "Bár a szigorú minőségi követelmények most öltöttek nemzetközi szinten egységes formát, a Lidl Magyarország számára jelenleg éves szinten közel 67.000 tonna terményt biztosító hazai beszállítók számára nem tartalmaz újdonságot a frissen közzétett irányelv, hiszen többségük már a Lidl 2004-es magyarországi piacra lépése óta együttműködik a vállalattal és már a kezdetektől a Lidl németországi központjában lefektetett követelményeknek megfelelve végzi munkáját. A Global G.A.P. hazánkban már 2017 január 1-jétől kötelező érvényű tanúsítvány, és mind a nyomon követhetőség, mind a korszerű hűtés általános gyakorlat a hazai beszállítóinknál" - emeli ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Annak érdekében, hogy a Lidl Magyarország a jelenleginél is nagyobb arányban kínálhasson termékei körében magyar árut, valamint, hogy támogassa a hazai termelőket, 2013-ban létrehozta a "Lidl a magyar beszállítókért" programot. A programhoz kapcsolódó Beszállítói Akadémia rendezvénysorozat eseményein a hazai termelők a szakmai szervezetek képviselőinek segítségével pontos képet kaphatnak az egyes területek helyzetéről, a fejlődési lehetőségekről, valamint közvetlenül egyeztethetnek a Lidl munkatársaival arról, miként válhatnak az áruházlánc beszállítóivá. 2017-ben az ország négy régiójában megtartott - alkalmanként egy-egy termékcsoport: a szépségápolás, a zöldség-gyümölcs és csomagolt magvas termékek, a tisztítószerek, valamint a friss húsok köré szerveződött - rendezvénysorozat kiemelkedő sikerrel zárult: 140 hazai kis- és középvállalat képviselője vett azon részt. A Lidl Magyarország így 2017-ben is több egyeztetést kezdeményezhetett hazai zöldség és gyümölcstermesztőkkel - akik között már bio-termelők is találhatók.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Csökkenti a tojásárakat a Lidl
  Béremelés a Lidl-nél
  Januártól jelentős árcsökkenés a Lidl-ben
  Sikeres lett a Lidl Magyarország idei Telitálka kampánya
  Megjelent a Lidl idei szakácskönyve
  Heidi Klum és a Lidl második kollekciója
  Két áruházával is SuperStore díjat nyert a Lidl Magyarország
  Látványos divatshow a Lidl-nél
  Tarolt a Lidl a Magyar Termék Nagydíj idei versenyén

További hírek ebben a kategóriában

Gyerekpezsgőt hívott vissza az o...
Csökkenti a tojásárakat a Lidl
A dm elindította az online érték...
Országosan egységes bértáblát al...