Tanulmányok, elemzések
1661 anyag az adatbázisban
Bevezető

Ha egy átlagos magyarországi lakos korlátlanul költekezhetne, és kizárólag minőségi szempontokat kellene csak figyelembe vennie, leginkább Samsung mobiltelefont vásárolna, a Real Madrid meccsein figyelné Cristiano Ronaldo cseleit, a könnyűzenei kínálatból pedig elsősorban Madonna, Rúzsa Magdi és az Omega koncertjeire látogatna el legszívesebben az ICERTIAS legfrissebb QUDAL kutatása szerint.

Az első alkalommal elvégzett QUDAL - Quality meDAL - DEEPMA felmérés a könnyűzenei előadóktól kezdve a sport területén keresztül az elektronikai eszközök és az élelmiszerek kategóriájában is azt kutatta, mely márkák jelentik a magyar fogyasztók számára legkiemelkedőbb minőséget. A felmérés összességében száznál is több kereskedelmi és egyéb kategóriát ölelt fel.

A kutatás könnyűzenei részéből egyértelműen kiderült, hogy a minőségről alkotott véleményünknek semmi köze a nemhez vagy a korhoz. A nyolc évvel ezelőtti Megasztárban aratott győzelmével ismertté vált, és azóta is töretlenül sikeres Rúzsa Magdi mellett a már évtizedek óta színpadon lévő Omega együttes lett a legnépszerűbb. Nemzetközi színtéren pedig a magyarországi kutatás alapján - talán nem túl nagy meglepetésre - Madonna lett a legjobb popzenei előadó.

A sport kategóriában is érdekes eredmények születtek. A sportágtól függetlenül legmagasabb minőséget képviselő sportklub a megkérdezettek szerint az FC Real Madrid lett. Az egyéni kategóriákban a világcsúcstartó rövidtávfutó, a hatszoros olimpiai bajnok jamaicai Usain Bolt szerezte meg a hazai válaszolók szerint az első helyet, míg a magyar sportolók közül a szintén olimpiai bajnok mellúszó, Gyurta Dániel képviseli a legmagasabb szintet a megkérdezettek szerint. Ha már a sportolóknál tartunk, a sportszerek minőségi versenyében a kutatás szerint a Nike termékei diadalmaskodtak.

Ahogy az ICERTIAS szakértői hangsúlyozzák, a QUDAL - QUality meDAL piackutatás célja felhívni a figyelmet a minőségre és annak fontosságára. A kiemelkedő minőségről szóló kutatás módszertana jól illusztrálható a mobiltelefonok kategóriájában feltett kérdéssel. Ebben a kategóriában a következő szerepelt a kérdőívben: "Adja meg annak a mobiltelefon-gyártónak a nevét, amely az Ön személyes tapasztalata és véleménye szerint a legmagasabb minőségi színvonalat nyújtja a magyar piacon!". A válaszadók túlnyomó többsége ez alapján pedig a Samsungot nevezte meg a legjobb telefonnak.

Számos további érdekes kereskedelmi kategóriára kérdeztek rá a kutatás során, így például kiderült, hogy a magyarok szerint a legmagasabb minőséget a laptopok piacán a Lenovo képviseli, a banki szolgáltatások közül az OTP-t jelölték meg első helyen, a hitelkártyák körében a VISA nyert, míg a legelismertebb arckrémmárkának a Niveát gondolják. Az élelmiszerek versenyében a rizsek közül az Uncle Bens-t, a tejek közül a Mizót, míg az ásványvíz kategóriában a Szentkirályit jelölte meg a legtöbb hazai válaszadó a legjobb minőségű terméknek.


Bevezető


NYOMTATÁS       TELJES TANULMÁNY NYOMTATÁSA       KÜLDÉS E-MAILBEN      


Kapcsolódó cikkek:

  Összemérik ügyfélkiszolgálásuk minőségét a vállalatok
  Gyógy- és wellness szállodák marketingkommunikációja
  Hasznára vált a minőségi reklám a McDonald's-nak
  Újrahasznosít az Marks & Spencer
  Trendek ide, vagy oda, minőséget keresünk
  Húsvétkor a minőséget keresik a családok

További tanulmányok

Újra lendületben az építőipar
Tízből négy kkv készül beruházás...
Kedvező kilátások a közép-európa...
Elzárkóznak a kkv-k a cafeteriát...