Alapfogalmak
744 fogalom az adatbázisban
Marketinghatásosság A elérendő marketingcél hosszú távú hatásfoka. A marketinghatásosság általában a piac várható fejlődéséhez és a vállalat lehetőségeinek megfelelő piaci magatartás kiválasztásához kötődik.
|
|
Marketinghatékonyság A marketing-ráfordítások megtérülése, amit általában az értékesítéshez, vagy más marketingteljesítmény-mutatóhoz viszonyítunk.
|
|
Marketinginformáció-rendszer Emberek, berendezések és eljárások összessége, amelyek összegyűjtik, rendszerezik, elemzik, értékelik és eljuttatják a szükséges, pontos és időszerű információt a marketing döntéshozóihoz.
|
|
Marketingkommunikáció A marketingkommunikáció az intézményi kommunikáció olyan formája, amely célja szerint lehet: eladásösztönző, image építő, közcélú vagy politikai. Időbeli hatása szerint lehet: rövidtávú vagy hosszú távú. Tárgya szerint lehet termékreklám, márka reklám vagy szervezeti reklám. Befogadója szerint lehet: B2C vagy B2B.
|
|
Marketingkoncepció A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek meghatározása és konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.
|
|
|
|