Alapfogalmak
744 fogalom az adatbázisban
Márka A fogalom összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját (védjegy oltalomban részesíthető grafikai elemeit, ismertetőjegyeit) és mindazt amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb stakeholderek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség).
|
|
Márka erősítés Az a folyamat amely által a márka identitása kifejlődik; marketing stratégia és/vagy kampánycél lehet.
Forrás: Whirl Mobile
|
|
Márka image A fogyasztók márkáról alkotott képe.
|
|
Márkaidentitás A márkaidentitás jegyei jó esetben éppen olyanok, mint egy személy ismertető jegyei: a megjelenés karakterisztikái, a név, egy jellegzetes öltözet, tetoválás, stb. mind hozzájárulnak egy ember egyediségéhez. A márkák is hasonló eszközökkel, vagyis például megjelenésükkel tudják biztosítani egyediségüket, és ezáltal a versenytársaktól való megkülönböztetésüket.
|
|
Márkamenedzser Olyan személy, akinek a hatásköre egy specifikus márka teljes marketingtevékenységére kiterjed.
|
|
|
|