Alapfogalmak
744 fogalom az adatbázisban

Piaci szegmentáció
A piaci szegmentáció a közgazdaságtan és a marketing egyik fogalma. Egy piaci szegmens a piac azon kisebb része, melyeket azonos keresleti tulajdonságokkal rendelkező személyek vagy szervezetek építenek fel. A közös tulajdonság lehet egy termék ára vagy funkcióinak összetettsége. A valódi piaci szegmensnek a következő kritériumokat kell teljesítenie: más szegmensektől világosan megkülönböztethető (eltérő szegmenseknek eltérő igényeik vannak), a szegmensek egymáson belül homogének (közösek az igényeik), a piaci változásokra hasonlóképp válaszolnak, a piac befolyásával ehet hatni a keresletükre. A fogalmat arra is használják, mikor egy fogyasztói csoport ugyanazt a terméket vagy szolgáltatást veszi igénybe.

Forrás: Philip Kotler - Marketing Management
angolul: Market segmentationPiac/verseny
 
Piaci verseny
Az azonos fogyasztókért folytatott verseny, amely kiterjedhet a potenciális fogyasztókra és a jövőbeni piaci igényekre is.
Piac/verseny
 
Piackutatás
A piacra vonatkozó információ összegyűjtése, elemzése és előrejelzése.
angolul: Market researchPiac/verseny
 
Piacméret
Egy adott termékből/szolgáltatásból megfigyelhető piaci felvevőképesség mérőszáma.
Piac/verseny
 
Piacorientált stratégiai szervezés
Olyan menedzseri lépések folyamata, amely során életképes piaci kapcsolatot alakítanak ki és tartanak fenn a szervezet céljai, szakmai rátermettsége és erőforrásai, valamint a változó piaci lehetőségek között. A stratégiai tervezés célja a vállalat üzleti tevékenységének és termékeinek megformálása és újraformálása olyan módon, hogy a vállalat kielégítő nyereséget és növekedést érjen el.
Piac/verseny
 
123456789
 
ABC szerinti keresés:    
Kategória:
Nyelv:
Kifejezés:
   
Legfrissebb hírek

Lezárult az E.ON EnergiaKözösségek...
A modern civilizáció egyik népbete...
Intersnack az elmúlt 30 évben
Milyen kerti kanapét érdemes válas...
Több mint 1500-an fogtak össze: is...
A megnyerő névjegykártya titkai (x...
Tanulmányok

A vállalkozások egyharmada vesz ré...
Negyedéves rekord a hiteleknél, to...
A vállalkozások csaknem 80 százalé...
A hazai munkaerő motivációi
Több mint 250 milliárd font veszte...
Romániában csaknem 47 százalékkal ...
Marketing eszközök

8 kérdés, amit fel kell tennünk,...
PR 2.0: mit tehetsz, és mit nem ...
7 fontos kérdés a fogyasztói pia...
Az újrapozícionálás során elköve...
5 meghatározó csoport, akikre a ...
Terjeszkedne mobilwebre?
Marketingelmélet

A marketing története
Marketing-mix
Márkázás, márkaérték
Vevőszolgálat
Mi lesz a marketing szerepe 2015-b...
Miért működik a műsorszponzoráció?
Márkatörténet

Márkatörténet: LG
Márkatörténet: Cardo
Márkatörténet: Senior
Márkatörténet: Eucerin
Márkatörténet: Google
Márkatörténet: IBM
Mediainfo.hu legfrissebb

Mire jók a csapágyak a kocsiban? (...
Függőágyban édes a pihenés a kertb...
Az ital csapdájában – egy al...
A mindenmentes fogalom a dohányzás...
Te ettél már bugyit? (x)
Tökéletes fegyver allergia esetén ...
Tálak, a takarítás sokrétű kiegész...
News4businness.hu legfrissebb

Jelentkezz kampánygazdának és gyűj...
Lezárult az E.ON EnergiaKözösségek...
Teljes szőrtelenítés? Igen! (x)
Budapesten és Pest megyében folyta...
Intersnack az elmúlt 30 évben
Hogy kerül a franciaágy a nappalib...