Alapfogalmak
744 fogalom az adatbázisban
A 7 P modell A 7P modell a szolgáltatások esetében alkalmazandó marketingeszközöket foglalja össze. A szolgáltatásmarketingben a hagyományos marketing mix négy eleme (a 4P modell) újabb három marketingeszközzel bővült. A 7P kifejezés a marketing mix elemek angol elnevezésének kezdőbetűire utal. Ezek az eszközök: a termékpolitika (product), az árpolitika (price), az értékesítési utak politikája (place), a reklámozás (promotion), az emberek (people), a folyamat (process) és a fizikai megjelenés (physical evidence).
|
|
ABC elemzés A vizsgálat tárgyán belül (pl. vevők, termékek, értékesítés, készletek, stb.) az eltérő (ABC) fontossági elemek megállapítására irányuló eljárás.
|
|
Ad speciality Egy logóval, vagy promóciós üzenettel ellátott ajándéktárgy.
|
|
Adat tarifa A mobilhálózat használatának költsége adatszolgáltatásra. A két fő fizettetési modell: annyit fizetsz amennyit használsz, ami a ténylegesen mért fizettetés, mert a költségek a felhasznált adat mennyiségének növekedésével arányosan nőnek, a második modell a havi egységnyi adat fizetése, előre meghatározva a felhasználható adat mennyiségét.
Forrás: Whirl Mobile
|
|
ADSL Nagysebességű digitális adatátviteli technológia hagyományos vagy ISDN telefonvonalon, 384-1500 kbit/s letöltési és 64-384 kbit/s feltöltési sebességgel.
|
|
|
|