Válság idején virágzik a kupon és a voucher
DMSZ.hu + DMI Magazine - 2008-10-28 09:34
DM
A gazdasági válság egyik hatása az, hogy a fogyasztók egyre szívesebben veszik igénybe a kuponokat, vouchereket, és az ajándékutalványokat - állítják a szakemberek.
2005 és 2008 között 39%-kal emelkedve 36 millióra emelkedett az online kuponokat felhasználó amerikai felnőttek száma, derül ki egy Simmons/Experian kutatásból. Az online felhasználók a 148 millió kuponnal élő vásárló 24%-át teszik ki - ez tavaly még csak 22% volt.
Andrew Johnson, a brit voucher-ipart képviselő kereskedelmi szervezet, a VA igazgatója elmondta: "A hitelválság következtében mind a vásárlók, mind a cégek óvatosabban költekeznek. A voucherek és az utalványok értéket és egyéb előnyöket kínálnak az emberek pénzért, legyen szó a vásárlóknak adott ajándékról, vagy munkahelyi motivációnak szánt juttatásokról. Szolgálhatnak fizetés-kiegészítésként, és elérhetőbbé tehetik a luxuscikkeket a gazdaságilag nehéz időkben is."
Egy, a Prospectiv által készített amerikai tanulmány szerint a fogyasztók 72%-a több kupont használ fel, mint 6 hónappal ezelőtt. Ezeknek a válaszadóknak a háromnegyede a rossz gazdasági helyzetet nevezte meg okként, 81% pedig főleg élelmiszer vásárlásához használ kupont.
Jere Doyle, a Prospectiv alapítója és vezérigazgatója azt jósolta, hogy a legtöbben az internetről szerzik majd be a kuponokat. "Sokkal egyszerűbb számukra online elérni azt, amit szeretnének, ezt pedig a hirdetőknek is bele kell majd kalkulálniuk a terveikbe."
Kapcsolódó cikkek:
Kuponterminál a Duna Plazában
Reklám helyett kupon
Újra bevásárló akciót szervez a Glamour
Rohamosan nő az online kuponok népszerűsége
|