Hírek
22555 hír az adatbázisban
Értékelték a Telekom fenntarthatósági törekvéseit
Marketinginfo.hu - 2012-09-04 12:32
CSR

A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése már ötödik alkalommal kapta meg a GRI szerinti legmagasabb minősítést.

A jelentések készítésekor a Global Reporting Initiative 2006-ban publikált GRI G3 irányelvei kerülnek alkalmazásra, megfelelve ezáltal annak az alapelvnek, hogy a jelentések legyenek az átláthatóság és nemzetközi szintű összehasonlíthatóság alapelemei - olvasható a vállalat közleményében.

A Magyar Telekom Csoport egyik kötelezettségvállalása, hogy évente jelentésben teszi közzé fenntarthatósági teljesítményéről szóló beszámolóját. A jelentések 2004 óta a fenntarthatóság irányelveinek megfelelően számolnak be a Csoport működéséről, tevékenységéről és eredményeiről. A hitelesség érdekében a jelentéseket egy független, harmadik fél auditálja, a tanúsítás minden jelentésben megtalálható.

A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kitér a tavalyi év legfontosabb eredményeire: klímavédelmi törekvéseinek hatására a vállalatcsoport szén-dioxid-kibocsátását az előző évhez képest 5,64 százalékkal csökkentette. A vállalat által felhasznált elektromos energia mennyiségének 23 százaléka volt megújuló energia, valamint egyik bázisállomásán egy szél- és napenergia-hasznosításon alapuló kutatás-fejlesztési projekt megvalósításába kezdett. A vállalatcsoport 2011-ben 215,38 tonna újrahasznosított papírt használt fel, ami a teljes felhasználás 13,9 százaléka, és közel 53 százalékos növekedést jelent az előző évi 140,96 tonnához képest.

A 2011-2015-ös időszakra vonatkozó fenntarthatósági stratégia egyik fő célkitűzése a fenntarthatóság ismertségének és a Magyar Telekom fenntarthatósági megítélésének növelése. Az évenkénti felmérés eredményei alapján elmondható, hogy a vállalat munkatársainak nagy része ismeri a fenntartható fejlődés fogalmát: ez az arány 2011-ben 75 százalékra javult a korábbi évekhez képest. A munkatársak a gyakorlatban is tesznek a fenntarthatóságért. Ez az önkéntes munkák számában is megmutatkozik: 2011-ben 11 programra került sor, összesen 389 telekomos 480 munkanapon (3840 munkaórában) végzett önkéntes munkát.

A vállalat elszigetelt, elmaradott területek és társadalmi csoportok felzárkóztatására létrejött kezdeményezése, a Digitális Híd Kistelepüléseken keretében 159 programra került sor, a vállalat önkéntesei hátrányos helyzetű kistelepülések lakóit ismertették meg az internet nyújtotta lehetőségekkel. A harmadik éve megrendezett Digitális Híd Fest során Novák Péter a helyi érdeklődök között tartott tehetségkutató versenyt, ahol a legjobban szereplők az interneten való megjelenés lehetőségét nyerték el. A Magyar Telekom három civil szervezettel, a Szívlapát Alapítvánnyal, a Kékpont Drogkonzultációs Központtal és a Kórházpedagógus Egyesületével hosszú távú, hároméves együttműködési szerződést kötött, amelynek keretében aktívan támogatja a szervezetek tevékenységét.

2011. szeptember 24-én negyedik alkalommal került megrendezésre a Fenntarthatósági Nap, ahol közel háromezer fiatal vett részt és került közelebb a fenntarthatóság fogalmának megértéséhez. A 2011-Az Önkéntesség Európai Éve nevű program során megrendezett pályázaton a Magyar Telekom és civil stratégiai partnere, a Szívlapát Alapítvány 2010-ben indított közös programja, a Jövő/Menő a nagyvállalati és az új belépő kategóriában is elnyerte a Munkahelyi Önkéntesség Díjat. A nemzetközi HR csapatok szakmai kapcsolattartását szervező StamfordGlobal a European HCM Excellence Awards Green HR kategóriában való odaítélésével ismerte el a társaság elkötelezettségét a környezettudatos HR-gyakorlatok és munkatársaink ökológiai lábnyomának csökkentése mellett.

2011-ben a Magyar Telekom harmadszor is bekerült a Bécsi Értéktőzsde által 2009-ben indított CEERIUS- (Central and Eastern European Responsible Investment Universe) index által jegyzett, azaz a régió fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő társaságai közé. Továbbá a legfelelősebben viselkedő vállalatnak bizonyult a legnagyobb hazai vállalatok között a CSR 24/7 kutatáson, és második helyezést ért el a Magyar Üzleti Vezetők Fóruma (HBLF) Üzleti Élet a Környezetért elnevezésű környezetvédelmi pályázatán.

"Legfőbb céljaink a jövőben: a fenntarthatóság fogalom ismertségének és a Magyar Telekom fenntarthatósági megítélésének további növelése, társadalmi és környezeti innovációk megvalósítása a kutatási és fejlesztési erőforrások 10 százalékából, a vállalatcsoport CO2 kibocsátásának csökkentése 20 százalékkal 2015 végéig, teljes körű fenntartható szállítói lánc menedzsment folyamat kialakítása, valamint a fenntarthatóság felé mutató szolgáltatások és termékek arányának növelése és ezek hatásairól érintett feleink tájékoztatása." - mondta el Christopher Mattheisen a vállalat elnök-vezérigazgatója.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Karbonsemleges a Telekom
  Esélyegyenlőségi terv a Magyar Telekom-nál
  Ismét nemzetközi fenntarthatósági indexben a Magyar Telekom
   CSR Hungary Díjat nyert a Magyar Telekom
  A Magyar Telekom nyerte idén a Deloitte Zöld Béka Díját
  Szerdán adják át az Üzleti Etikai Díjat
  Ismét lehet pályázni az Adományvonalra
  Felhő alapú webáruházat ajánl a Telekom
  Túl sok céges utazás, veszélyben a környezeti célok
  Kiárusít a Telekom
  Fenntarthatósági Nap a Telekomtól
  Újabb civil pályázat a Telekomtól
  Új csomagolásban a Telekom webshop-termékei
  Telekomos üzletek olimpiája
  Virtuális telefonközpontot adományoz lelkisegély-szolgálatoknak a Telekom
  Több mint kétszeres profit a Telekomnál
  Telekomos gyerekeket táboroztat a cég
  Fesztiválozik a Magyar Telekom
  Önkéntes munkában a Telekom dolgozói

További hírek ebben a kategóriában

Közel 185 millió forint értékű f...
Bereznay Dani a HELL csapatában ...
Idén nem egy, hanem 24 MikulásGy...
Adomány a Bridgestone-tól