Hírek
23661 hír az adatbázisban
2012: Közel 4 százalékkal nőttek a globális hirdetési kiadások
Marketinginfo.hu - 2012-12-03 14:54
Reklám

A globális hirdetési piac eredményei 2011 óta mintegy 3,8 százalékkal nőttek -adta hírül a Magna Global Advertising Forecast. A kutatás szerint a következő évben 3,1 százalékkal fog bővülni a szegmens.

A világ reklámköltése, így idén elérte a 495 milliárd dollárt. Az Egyesült Államok továbbra is a legnagyobb piac, 152.3 milliárd dollárnyi a hirdetési bevétellel, ezt követi Japán 51.2, Kína 38, Németország 25.1 és Brazília 20.5 milliárd dollárral - írja a mandmglobal.com. A Magna Global idén júniusában még 1 százalékkal alacsonyabbra jósolta 2012-es eredményeket, elsősorban a nyugat-európai gazdasági visszaesés hatására.

Nyugat-Európában 2,8 százalékkal csökkentek a reklámbevételek 2012-ben, a nehéz gazdasági körülmények továbbra is rányomják bélyegüket a hirdetési költésekre. Ugyanakkor a régió két legnagyobb piaca - Németország és az Egyesült Királyság - 0,5, illetve 2,2 százalékkal nőtt. Ezek várhatóan csak szerényen fognak növekedni 2013-ban és a régió egészét tekintve 0,1 százalékos csökkenés jósolható.

Az összes dél-európai ország hirdetési piaca csökkenéssel szembesült: különösen Görögország volt érintett -28 százalékkal, míg Spanyolországban, Portugáliában és Franciaországban 2,5 százalékos visszaesést mértek, Olaszországban ugyancsak visszaesés volt. A régióban jövőre 4,3 százalékos lejtmenetet várnak.

A közép-és kelet-európai piacokon Magyarországon, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában, Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban volt csökkenés, de ezt ellensúlyozta Oroszország 10,4 százalékos növekedése és Törökország 8,4 százalékos bővülése. Összességében a hirdetési bevételek a régióban 5,5 százalékkal nőttek, és várhatóan 7 százalékkal növekedni fognak a következő évben.

Amint a Magna Global év elején várta, a politikai reklámozás és a 2012-es londoni olimpia 4 százalékkal járult hozzá az amerikai hirdetési piac növekedéséhez. Az amerikai választási ciklusban kitermelt közel 3 milliárd dollárnyi járulékos hirdetési bevétel abszolút rekordnak számít - az összeg nagy része helyi TV-állomásokhoz áramlott.

Hirdetési bevételek az ázsiai és csendes-óceáni régióban átlagosan 5,5 százalékkal nőttek 2012-ben. Kína és India piaca 9,2, illetve 2,6 százalékkal lassult, ez az arány pedig 2013-2014 folyamán várhatóan megismétlődik. Japán a vártnál erősebben 4,1 százalékkal növekedett, négy egymást követő évi csökkenés után. 2013-ban az ázsia-csendes-óceáni régió várhatóan 4,8 százalékkal nő.

2012-ben Latin-Amerikában 13 százalékos bővülést produkált, a lassuló gazdasági növekedés és a magas infláció ellenére. Brazília 13 százalékkal, Argentína 22 százalékkal nőtt, miközben Mexikóban mérsékelt volt a növekedés, mindössze 6,4 százalékos. Jövőre, a régió növekedési rátája 11,9 százalék lehet.

A hagyományos média kategóriák körében a televízió volt a legrugalmasabb, 5 százalékos növekedéssel 2012-ben. Azonban, újságok és magazinok hirdetési piaca 4,5, illetve 5,7 százalékkal csökkent. A Radió és az out-of-home piacon 1,6, míg a digitális szegmensben 6,1 százalékos növekedést mértek.

A 2013-as előrejelzés szerint, a hirdetési bevételek 3,1 százalékkal nőnek. A 69 szemlélt piac közül 57-ben növekedés, míg 12-ben csökkenés várható.

A digitális hirdetési bevételek 13,5 százalékkal bővülhetnek a következő évben, a marketing költések várhatóan az online video-és mobil formátumok felé mozdulnak el.

"A tablet minden idők leggyorsabban terjedő eszköze, kevesebb, mint három év alatt, az 50 milliót is elérte a felhasználók száma" mondta Vincent Letang, a Magna Global ügyvezető alelnöke és globális előrejelzési igazgatója. "A marketingesek fokozatosan adoptálják az új marketing és márkaépítési lehetőségeket: a mobilreklám költések már most elérik a 6 milliárd dollárt globálisan, így 6 százalékát teszik ki a digitális- és 1 százalékát a teljes reklámköltéseknek"-tette hozzá Lietang. A Magna Global szerint a szegmens 24 milliárd dollárnyira nő 2017-re és a globális digitális reklámköltések a 14, a teljes hirdetési bevételek 4 százalékát teszik ki.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  MAGNA: a globális hirdetési piac 5,4%-kal bővül idén
  Jövőre 526 milliárd dollárra nő a reklámköltés
  Magna Global frissített globális reklámpiaci előrejelzés
  ZenithOptimedia: 2015-ig magához tér a globális reklámpiac
  Így áll régiónk online reklámpiaca
  Kinek jó a mobil reklám?
  Az ázsiai reklámpiac 2014-re megelőzi az észak-amerikait
  Zuhanás, borúlátás a reklámpiacon
  Nem bízunk a reklámszakemberekben, hiszünk a piackutatóknak
  7 százalékkal csökkenhet a globális reklámköltés

További hírek ebben a kategóriában

Motoros ruhák, amik a hétköznapo...
Tippek a funkcionalitás és márka...
Exkluzív dokumentumfilm a BioTec...
A Miller Mix globális kampánya a...