A tablet- gyártók tudják, hogy nem anya és apa az egyetlen tabletfelhasználó a házban- kommentálja a hírt a Washington Post
írása. A Nielsen kutatása szerint a tablet tulajdonosok közel 70 százaléka lehetővé teszi 12 éven aluli gyermekének, hogy használja az eszközt, főleg játékra és tanulásra. A gyerekek közel fele pedig TV-műsorokat vagy filmeket néz a szerkentyűkön.
Az Amazon új szolgáltatása, a "Kindle Free Time Unlimited," nevet viseli és gyermek-barát filmeket, játékokat és könyveket kínál. A gyerekek maguk kezelik saját könyvtárukat és a "svédasztal-szerű" árképzés megakadályozza, hogy túl nagy számlát produkáljanak. A szülők akár hat gyerekre számolva körülbelül 10 dollárt fizethetnek havonta a szolgáltatásért és a díjak akár 3 dollárig is csökkenthetők ha a felhasználó előfizet az Amazon Prime szolgáltatásra.
Amazon nem az egyetlen eszközgyártó, amely családi tablet-et kínál. A Barnes & Noble Nook már széles körű képeskönyv- és limitált videópalettát nyújt, míg az Apple gyermek-orientált filmekkel állt elő, köszönhetően a Netfix gyermekeknek szánt iPad alkalmazásának. Ám az Amazon, amely játékokat, könyveket és videókat is kínál, szélesebb skálán mozog az előbbieknél.
A magánélet-tudatos szülőket megcélozva, az Amazon nem fog hirdetést vagy közösségi média csatlakozást megjeleníteni a gyermekszolgáltatás felhasználóinak.
Jeffrey Chester, a Center for Digital Democracy érdekvédő szervezet képviselője méltatta az Amazon döntését, ugyanakkor felszólította a céget, hogy a gyerek- szolgáltatás ne csupán reklámmentes legyen, hanem az adatprofil-gyártást is mellőzze..