Hírek
22054 hír az adatbázisban
Németországban cégautó a Porsche
Marketinginfo.hu - 2013-01-17 14:57
Márkák

A Németországban eladott prémium autók több, mint 85 százaléka vállalatoknál van bejegyezve, közülük a legnagyobb arányban Porschék vannak a flottákban. A sportkocsimárka autóinak 71 százaléka vállalatoknál fut.

Európa legerősebb gazdasága adókedvezményeket kínál a cégeknek, ha hazai gyártmányú autót vásárolnak flottájukba, nem véletlen tehát, hogy a helyi luxusmárkák elterjedtek a cégeknél- számol be a Businessweek.

A Magyar Telekom többségi tulajdonosa- a Deutsche Telekom (DM) például 38 ezer német gyártmányú autót bocsát munkatársai rendelkezésére. A cég azonban nem csak az adószabályok miatt vásárol több prémium- autót flottájába, hanem arra is törekszik, hogy ezzel vonzó juttatást biztosítson alkalmazottainak és fenntartsa elégedettségüket. "Kapsz egy lehetőséget, hogy olyan autót vezess, amelyet egyébként soha nem engedhetnél meg magadnak"- kommentálta a trendet Michael Müller-Gönert, német közlekedési klub tisztviselője.

A ország vállalkozásai jellemzően kettő-négyévente cserélik le járműveiket és a jövedelmező hazai céges piac biztosítja a hátországot a nagy márkáknak - például a BMW-nek, az Audi-nak és a Porschénak- hogy erősítsék terjeszkedésüket külföldön.

A céges alkalmazottak nincsenek üzleti utakra korlátozva a vállalati autók használata során. A munkavállalók, az autó listaárának 1 százalékát adózzák le minden hónapban a használat során, míg a lap számítása szerint a lízingelt járművek közel 2 és félszer többe kerülnének a dolgozóknak, mint a kedvezményesen adózó céges autók. Ez a konstrukció sokkal kedvezőbb, mint más európai országokban.

Egyes szakértők azonban felhívják a figyelmet, hogy a magánautó eladások egyre csökkennek Németországban és bármely változás, amely lenyomná a cégautó keresletet igen káros lenne az autógyártóknak.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A prémium autók szegmense bővült
  Nőttek a Porsche eladásai
  Egyre többet fordul a szájreklámhoz a Philips
  A Cayenne lesz az első Porsche, amelyik nem Németországban készül
  Egy évszázadig volt érintetlen az első Porsche
  Kibővítené célcsoportját a Porsche
  Óriásszobrot kapott a Porsche
  A butikokban is hódított a Porsche
  A márkaidentitás húzta a luxusautó-eladásokat
  Okostelefont dobott piacra a Porsche
  A Volkswagen felvásárolja a Porschét
  A németeknél hazai márkák a legjobbak
  adidas - Porsche Design: prémium sportmárkát fejlesztenek

További hírek ebben a kategóriában

A Ford 2022-re egymillió elektro...
15 év után kapott új arculatot a...
Csökkent a Zwack Unicum adózott ...
Elindult az Audi Q3 Sportback so...