Hírek
22054 hír az adatbázisban
Mit rendelnek a magyar vásárlók külföldről?
Marketinginfo.hu - 2013-01-22 16:55
Digitális

A PayPal regionális felmérést készített az online vásárlási szokásokról.

Miért rendelünk külföldről? A magyarországi vásárlók számára is az ár és a termékek elérhetősége a döntő, csakúgy, mint a régió többi országában - derül ki a PayPal fogyasztói kutatásából, amit Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában végzett 12.000 vásárló megkérdezésével.

A kutatásból kiderül, hogy legtöbben elektronikai cikkeket (26%) rendelnek online, ezt követik a szoftverek (15%), a ruházati cikkek (12%), az ékszerek (9%), valamint a parfümök és kozmetikai cikkek (5%).

A legnépszerűbb ruházati márkák online vásárlás esetén az Adidas, a Nike, a Puma, a Calvin Klein az Armani és a Prada. A magyar vásárlók leggyakrabban az EU-n belülről (24%), az Egyesült Államokból (9%) és Ázsiából (5%) rendelnek ruházati cikkeket. Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy az olyan márkáknak is nő a népszerűsége, amelyek nincsenek hangsúlyosan jelen a magyar piacon mint a Gap, az Under Armour, a Bench, az Abercrombie, a DKNY, vagy a Moschino.

Elektronikai cikkek közül a legnépszerűbbek az Apple, az Asus, a Sony, a HTC és a Samsung termékei, amelyek között legtöbbször a hazai kereskedők kínálatából válogatnak a vásárlók. Amennyiben külföldről rendelnek, akkor leginkább Ázsiából (22%), Európából (17%), valamint az Egyesült Államokból (6%) érkeznek a termékek. A költséghatékony alternatívákat keresők gyakran találnak az ázsiai piacra. A kutatásból kiderült, hogy a magyarok és a románok sokkal gyakrabban vásárolnak külföldről - főleg az EU-n belülről -, mint a szlovák, a cseh és a lengyel fogyasztók, akiket leginkább a helyi piacok szolgálnak ki.

A kutatás két legfontosabb konklúziója a kis értékű tranzakciók (5.000-20.000 forint) szerepének növekedése, illetve Ázsia térhódítása az online vásárlás területén. A kis értékű tranzakciók korábban a helyi piacokat jellemezték, és ezek elterjedése a nemzetközi vásárlások terén egyértelműen a fogyasztók növekvő bizalmát jelzi az online vásárlási megoldások felé.

A kis összegű fizetések egy piac érettségét jelzik azáltal, hogy az online költések a mindennapok részévé vállnak és már nem csak nagyértékű dolgokat vásárolunk íly módon, hanem például számítógépes játékokat, könyveket vagy zenét. A második trend az ázsiai piacok növekvő jelentőségére utal. A kulturális és földrajzi távolság Európa és az ázsiai országok között már nem jelent problémát, ha online vásárlásról beszélünk. Termékkategóriáktól függően akár minden negyedik magyarországi megrendelés fut be ázsiai webáruházakhoz.

A magyar vásárlók több mint fele (55%) dönt szinte kizárólag a legalacsonyabb ár alapján az online vásárlások során. Ez megközelítőleg azonos arány a régió többi piacán mért adatok szerint. A második leggyakoribb ok, amiért a vásárlók külföldről rendelnek meg egy terméket az, hogy a termék egyszerűen nem kapható a magyar piacon (27%). A további okok között említhető, hogy a hazai vásárlók hiába keresték a termék egy bizonyos változatát (11%) vagy hogy a legújabb verziót még nem lehetett itthon megvásárolni (6%). Az okokat tekintve nincs lényeges különbség Magyarország, Csehország, Lengyelország, Szlovákia és Románia fogyasztói között.

Vastag pénztárcák és alkalmi vásárlók

A kutatás adatai szerint a régió fogyasztói közül a legtöbben évi 20.000 forint fölött költenek külföldi online vásárlásaik során. A magyar válaszadók közül 14% évi 20.000 és 35.000 forint közötti összeget, 26% viszont több mint évi 60.000 forintot költ el külföldi online piactereken és webshopokban. Ezzel az adattal a magyarországi vásárlók az utolsó előtti helyen a vannak a régióban Lengyelország előtt (22%), és Csehország mögött (33%). A román és a szlovák vásárlók 39%-a költ évi 60.000 forintnak megfelelő összeg fölött külföldi vásárlásai során.

A válaszadók közül minden harmadik (32%) legalább évente kétszer, minden ötödik (18%) pedig havi rendszerességgel rendel valamit külföldi online piacterekről vagy webshopokból.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Online vásárlás: terjednek az átadópontok
  Hogyan vásárolunk online?
  A PayPal Magyarországon is elindítja ingyenes visszaküldési szolgáltatását
  A magyarok hosszabb időt is hajlandók autózni a bevásárlásért
  Online vásárlás: egyre nagyobb igény van a képkeresőkre
  Leggyakrabban bankkártyával vásárolunk online
  Elmaradnak a fogyasztók a rossz ügyfélkezelés miatt
  Új európai vezetők PayPalnél
  Új okostelefonos szolgáltatás a PayPal-től
  Minden idők legjobb eredménye a PayPal-nél
  Online vásárlással olcsóbbak az ajándékok
  Már forintban is fizethetünk 125 amerikai webáruházban
  Hódít az e-kereskedelem az Egyesült Királyságban
  Új vezetőség a PayPal régiós leányvállalatánál
  Fellendülőben a kínai e-kereskedelem
  Szolgáltatók felé nyit a PayPal
  A közösségi vásárlásnak is köszönhető az e-kereskedelem felfutása

További hírek ebben a kategóriában

Okostelefonra költözhetnek az üg...
Áttört az elektronikus fizetés a...
Automata poggyászfeladó rendszer...
Mennyibe kerül a SeaFleet haszná...