Hírek
23556 hír az adatbázisban
E-kereskedelem: nem szívesen fizetünk a szállításért
Marketinginfo.hu - 2013-03-06 16:15
Kutatás

Az aznapi kiszállítás ígérete csak kevesebb mint az amerikai fogyasztók 10%-át csábítja új termékek online megvásárlására. Az e-kereskedelemben inkább az ingyenes szállítás és az alacsony ár tűnik a legvonzóbbnak.

A Boston Consulting Group új, 1.500 amerikai fogyasztót szondázó felmérése, arra kereste a választ, hogy mi ösztönöz további online vásárlásra. A válaszadók- dacára az egymással versengő kereskedők növekvő számának- mindössze 9%-a említette az aznapi termék szállítás lehetőségét.

Ugyanakkor a válaszadók csaknem háromnegyede az ingyenes szállítást említette fő szempontként. És - nem meglepő módon-, az alacsonyabb árak, a megkérdezettek közel fele szerint kínálnának vonzó lehetőséget- írja a warc.com.

Az elemzés megállapította, hogy az online vásárolt áru aznapi kiszállításáért- egy 50 dolláros ügylet esetén, a fogyasztók átlagosan 7,50 dollárt hajlandóak kifizetni szállítási díjként. Ez a szám kisebb, mint a jelenlegi szállítási díjátlag. "E szolgáltatás iránti kereslet és a vásárlók fizetési hajlandósága nem esik egybe ahhoz, hogy a költségeket fedezzék"- kommentált Rob Souza, a Boston Consulting Group a partnere.

A trend afelé irányul, hogy a vásárlók kivételes körülmények között veszik igénybe az aznapi szállítás szolgáltatását, például akkor, amikor last-minute ajándékhoz akarnak jutni, vagy képtelenek fizikális áruházakban beszerezni a választott terméket.

Az egyik fő csoport, amelyet leginkább érdekel ez a lehetőség, a 30 év alatti korosztály jómódú - évi több mint 150.000 dollárt kereső tagjai. Ám ők, az amerikai e-kereskedelmi piac vásárlóinak kevesebb, mint 2%-át teszik ki.

A tanulmány szerint, a kiskereskedők az aznapi kézbesítés lehetőségét korlátozott számú termék esetén vetik be- általában olyan áruknál, amelyek kicsik, könnyűek és magas haszonkulccsal eladhatók. Ilyenek például elektronikai és irodai eszközök, vagy például a ruhák, bár a fogyasztók még ezek késedelem nélküli leszállítása esetén is vonakodnak pluszdíjat fizetni.

"Mi nagyon szkeptikusak vagyunk aziránt, hogy ez- mint önálló üzletág bevételt hozhat"- mondta Vladimir Lukic, a Boston Consulting Group felmérésének egyik készítője.

A kutatás végkövetkeztetése az, hogy az aznapi szállítás egy hiánypótló szolgáltatás marad, amelyet a fogyasztói hűség építésére használnak egyes kiskereskedők.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az e-kereskedelem új paradicsoma?
  Mától egységes uniós szabályok az e-kereskedelemben
  Sokakat lázba hoznak az online leárazások
  Lebontja a kereskedelem korlátait egy új platform
  Meglepetés e-kereskedelem fronton
  Minden ötödik üzlet tönkremehet
  Jól teljesítenek a webes kereskedők
  Leleplezhetők az online vásárlókat diszkrimináló oldalak
  A JátékNet.hu lett az Év Internetes Kereskedője
  Közös márkaoldalt indított a Netrisk.hu és az Árukereso.hu
  Hamarosan itt a X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
  A fogyasztók felárat fizetnének a termékbiztonságért
  E-kereskedelmi rekord Kínában
  Luxusüzletek: komoly fenyegetés az e-kereskedelem
  Egybillió dollárra nőtt a globális e-kereskedelem tavaly
  Hódít az e-kereskedelem az Egyesült Királyságban
  Fellendülőben a kínai e-kereskedelem
  Az átlagosnál több a fogyasztói panasz az e-kereskedelemre

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...