Hírek
21376 hír az adatbázisban
A multik kihívói lehetnek a független PR ügynökségek
Marketinginfo.hu - 2013-05-14 11:34
PR

Három új piaccal bővül a Public Relations Global Network nemzetközi, független PR-ügynökségi hálózat. A PRGN új elnöksége az európai fókuszt erősíti.

A kulcspiacok bekapcsolásával és az egyre szélesebb globális lefedettség elérésével a független ügynökségeket tömörítő hálózatok a multinacionális ügynökségek egyre komolyabb kihívóivá válnak a globális versenyben.

A világ egyik legnagyobb nemzetközi, független PR-ügynökségeket tömörítő hálózata, a Public Relations Global Network az elmúlt hetekben három jelentős új taggal bővítette globális lefedettségét. A PRGN, amelyet Magyarországon a Goodwill Communications képvisel, ezzel a világ 47 városára terjeszti ki jelenlétét. Az ügynökségi hálózat soron következő elnökévé az eddigi tengerentúli vezetőket követve a német Uwe Schmidtet választotta, ami a következő időszakban ismét erősebb európai fókuszt, bővülő régiós ügyfél-kiszolgálási lehetőségeket, valamint az európai országok legjobb szakembereinek intenzívebb együttműködését vetíti előre.

A globális kommunikációs piac átalakulása során elmosódnak a határterületek a különböző iparági szektorok között; az online kommunikációs térben egyszerre versenyeznek a reklámos, PR vagy digitális hátterű ügynökségek. Ebben a felerősödött iparági versenyben az egyes piacokon működő független ügynökségek relatív hátrányba kerülhetnek globális hátterű versenytársaikhoz képest, melyeknél struktúrájukból adódik a nemzetközi szakmai háttér.

Ezt a tendenciát ismerték fel a legaktívabb, független ügynökségeket tömörítő globális hálózatok, és megerősítették tudásmegosztási gyakorlatukat, valamint felgyorsították új tagjaik toborzását az eddig még le nem fedett, illetve gazdaságilag kulcsfontosságú területeken.

A PRGN is felgyorsította az új tagvállalatok csatlakozását hálózatához. A tavalyi két új tag bevonását követően 2013-ban három kulcspiacon talált magas szakmai színvonalú ügynökségi partnereket a független nemzetközi PR-ügynökségi hálózat. A portugál Global Press a teljesebb nyugat-európai lefedettséget erősíti, a chilei RumboCierto Communications a PRGN dél-amerikai jelenlétét növeli, míg a japán Integrate Communications révén a világ harmadik legnagyobb gazdaságában teremt hídfőállást a hálózat.

David Landis, a PRGN 2013 tavaszától regnáló elnöke szerint a három ügynökség csatlakozása tovább erősíti az ügynökségi hálózat tagjainak és ügyfeleinek pozícióit, szakmai tapasztalatait és kapcsolatrendszerét. "Míg más PR- hálózatokra kifejezetten hátrányosan hatott a gazdasági válság, háttérbe szorítva a globális szakmai és üzleti tevékenységeket, a Public Relations Global Network tovább növekszik, ami tagjai nyitottságának, alkalmazkodási képességének köszönhetően együttműködéseink sikereit igazolja" - emelte ki az elnök.

Kulcs a horizontális együttműködés

Míg a globális ügynökségi hálózatokon belül az innováció elsősorban a globális és regionális központokban történik, addig a független szereplőket tömörítő hálózatok decentralizáltan, a saját piaci körülményeikhez igazodva dolgoznak ki új megoldásokat, majd osztják meg egymással tapasztalataikat. Így az innováció sokkal színesebb és sokrétűbb módon zajlik, és a helyi szereplők számára lényegesen szélesebb körű megoldásokat teremt.

Mindez pedig az ügyfélkiszolgálásban bővebb lehetőségek és szerteágazóbb ötletek formájában jelenhet meg. "Hihetetlen húzóereje van annak, ha egy helyi ügynökség nemzetközi hálózatépítési és globális szintű működési költségek nélkül, kifejezetten szakmai kvalitásai alapján, illetve saját piacán sikeres üzleti modelljére építve léphet ki a nemzetközi színtérre" - hangsúlyozta Kondor Anna, a PRGN-ben Magyarországot képviselő Goodwill Communications ügyvezető partnere.

Az új tagok bejelentését követően a PRGN bemutatta újonnan megválasztott vezetőit. A szervezet új elnöke 2013-14-ben David Landis, a San Franciscó-i Landis Communications 35 évnyi kommunikációs tapasztalattal rendelkező vezetője lett, aki az ausztrál Mark Paterson helyét veszi át. A PRGN leendő elnökévé - aki a teljes elnökség ideje alatt együtt dolgozik majd a jelenlegi elnökkel és 2014 tavaszán veszi át a stafétabotot - a németországi Industrie-Contact kommunikációs ügynökséget csaknem 25 éve erősítő Uwe Schmidtet választották.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Magyar tagja lett a globális PR-hálózat vezetőségének
  Két új taggal bővült a PRGN
  Ügynökségi tagsággal bővül a PR Szövetség
  A Live PR segíti a Bujdosó pincészet kommunikációját
  PR központ alakul Pécsett
  Kutatás: nincs jövője a digitális ügynökségeknek
  Ügyfeleivel közösen jótékonykodott a Soda Group
  Publicis:"az európai fogyasztók nem bíznak a jövőben"
  Új tagokkal bővült a Grey/G2 csapata
  Új PR vezető a Chello Central Europe-nál
  Új pr ügynökség a Sanoma Media Budapestnél
  Új integrált kommunikációs ügynökségi csoport alakult

További hírek ebben a kategóriában

Új pr-ügynökségekkel erősít a Dr...
28 kategóriában ért el első hely...
Világsztárokkal jubilál az Open ...
Új nemzetközi ügyvédi iroda Magy...