Hírek
22459 hír az adatbázisban
Kutatás a magyar nők vásárlási szokásairól
Marketinginfo.hu - 2013-09-03 10:01
Kutatás

Mennyit költenek és hol tájékozódnak a magyar nők nagybevásárlás esetén?- címmel megjelent a Femina Media legrissebb vásárlási szokásokat vizsgáló kutatása.

A felmérésből kiderült, hogy nagybevásárlás esetén a hazai fogyasztók 63 százaléka 15 ezer forint felett költ FMCG termékekre, közel hatoduk kosárértéke pedig 25 ezer forintnál is magasabb.

A kutatás szerint egy átlagos hazai család legalább heti egyszer, vagy annál gyakrabban vásárol hiper-, illetve szupermarketekben. Döntő többségben, 99 százalékban, a nő is részese a vásárlási döntéshozatalnak. Ezen belül 41 százalékban kizárólag ő a háztartási vásárlási döntéshozó, 43 százalékban párral közösen mérlegel, 15 százalékban pedig családi döntésről van szó, melyben a gyerekek is részt vesznek.

Vásárlás esetén a legmegbízhatóbb információforrásnak a válaszadók 40 százaléka az internetet jelölte meg, mert itt kapja a legtöbb valós, releváns és számára hasznos információt. Az újságokat, magazinokat 37 százalék tartja hitelesnek, míg a TV-t 19 százalék gondolja szavahihetőnek, az óriásplakát és a rádió pedig mindössze 3, illetve 1 százalékkal zárja a sort.

A statisztikai adatok azonban teljesen más képet mutatnak abban az esetben, amikor új termék vásárlása esetén választ információforrást a fogyasztó. Az áruházak saját, akciós újságai még mindig nagyon népszerűek nemcsak a vidéki, de a városi nők között is: 37 százalék nyúl a postaládába dobott ingyenes termékajánlókhoz. Az internet itt is előkelő helyen szerepel, hiszen a vásárlók 34 százaléka tájékozódik ezen a csatornán keresztül. Meglepő adat, hogy a fogyasztók kevesebb, mint hatodát érdeklik az újságok, magazinok (16%) és a POS anyagok (9%), az utolsó helyen pedig a TV (4%) szerepel.

Magas meddőszórás brandrögzülés nélkül

A kutatás kitért az indoor reklámok és a kóstoltatás vásárlási döntésre gyakorolt hatásaira is, mely során kiderült, hogy a megkérdezett fogyasztók közel háromnegyede nem tud visszaidézni egyetlen terméket, vagy márkát sem, melyet így látott vagy kóstolt. Az olvasók 91 százalékát csak részben, vagy egyáltalán nem befolyásolja termékválasztás esetén polcreklám, megállító tábla, belógó plakát, vagy bevásárlókocsi reklám. A kóstoltatás magas meddőszórását mutatja, hogy a fogyasztók több mint fele nem vásárol a termék kipróbálását követően az áruházakban.

A kutatás alapján tehát kijelenthető, hogy a magyar háztartási vásárlási döntéshozók leginkább az interneten tájékozódnak vásárlás előtt, illetve ezt a médiatípust tartják a legmegbízhatóbbnak is. Az indoor eszközök meddőszórásuk és a magas reklámzaj miatt kevésbé hatékonyak, a válaszadók pedig mindössze 9%-a tájékozódik már csak a boltban az adott termékkel kapcsolatban.

Ide kattintva az adatok infografikán is megtekinthetők




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Férfiuralom a cégvilágban: a cégvezetők csupán harmada nő
  A húsvéti bevásárlás 40-45 milliárd forinttal növelheti az élelmiszer-értékesítést
  Egyre kevesebbet megyünk vásárolni
  Stresszeli a magyarokat a bevásárlás
  Csökken az élményszerű bevásárlások aránya
  A bevásárlást továbbra is a nők intézik

További hírek ebben a kategóriában

Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...
Az elektromos mobilitásra való á...
Többen dolgoznak rövidített munk...