Hírek
21376 hír az adatbázisban
Tűzfalfestő összművészeti fesztivál indul a fővárosban
Marketinginfo.hu - 2014-08-15 17:36
Design

Színes Város Strongbow Budapest Fesztivál néven mától új összművészeti fesztivál indul a fővárosban.

A Színes Város ötlete Victor Vasarely koncepciója alapján 2008-ban született meg, és a kezdeményezés nyomán mára 20 ezer négyzetméternél is több, korábban szürke falat festettek meg képzőművészek új arcot adva Budapestnek - írja a Strongbow közleménye. A szervezők célja, hogy a művészet ne szoruljon be négy fal közé, hanem ott is elérhető legyen, ahol a nézők járnak - az utcán. Az összművészeti programsorozat ezért egy hónapon keresztül a főváros számos pontján várja az érdeklődőket valóban színes programokkal. A tűzfalfestés mellett több mint 100 kapcsolódó rendezvény gondoskodik arról, hogy Budapest egy még színesebb és még szerethetőbb város legyen. A fesztivál leglátványosabb elemeként hazai és nemzetközi művészek közel tucatnyi fakófalat festenek át mindegyiket egy-egy kérdésnek szentelve. A művészek között egyaránt találunk kimondottan figurális, és non-figurális stílusjegyeket ötvöző alkotókat, egy részük egyértelműen a graffiti világából érkezett, de vannak köztük tetováló művészek, filmesek és szabadúszó grafikusok egyaránt.

Az idén először megrendezésre kerülő fesztivál máris neves támogatókat tudhat maga mellett. A Fővárosi Önkormányzat mellett a Magyar Turizmus Zrt. és a névadó Strongbow cidermárka is büszkén segíti ezt a valóban budapesti eseménysorozatot. A Strongbow-t forgalmazó HEINEKEN Hungária Zrt. vezérigazgatója Joris Huijsmans elmondta, hogy "a Színes Város szemlélete nagyon közel áll hozzánk, hiszen egyaránt aktivizálni, inspirálni szeretnénk Budapest lakosait és megmutatni a város szebb arcát. Az együttműködés ezért túlmutat az átlagos szponzorációs kereteken, négy falat is elkészítettünk, hogy ily módon is valódi beszélgetéseket indítsunk el. A tűzfal-témák kiválasztásában fő szempont volt, hogy a Strongbow, illetve a budapesti közélet szempontjából is relevánsak és aktuálisak legyenek, és ezáltal provokatív beszélgetéseket generáljanak a városlakók között."

A Strongbow, mint globális márka, a szponzoráción és a saját falakon kívül a londoni Hyde Parkból kölcsönzött ötlet nyomán Budapestre varázsolja a "Speakers' Corner"-t, hogy ezzel is vélemény-nyilvánításra, eszmecserére inspirálja a járókelőket. A márka fontosnak tartja, hogy ahogy világszerte, így Budapesten is megosszuk egymással a gondolatainkat számunkra érdekes témákban, mert a véleményünk kinyilvánítása az egyik legfontosabb érték az életben. eEgy pohár cider pedig a barátaink, ismerőseink társaságában kitűnő alkalmat kínál a kötetlen beszélgetésekre.

A Dob utca 38. szám alatt található, elsőként leleplezett és a cidermárka által életre hívott falat Jakócs Dorottya, Tripsánszki Tripo Dávid készítette "Budapest, vagy más nagyváros?" címmel. Az alkotók elmondták: "A városokat embereknek képzeltük el, vagyis azt, milyenek lennének a városok élő, lélegző entitásokként, hiszen egyébként is azok, csak némileg másképpen. Ennek megfelelően két - nem konkrét - várost jelenítettünk meg a képen, egy férfi és egy női városember."




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Sportolásra buzdító hatalmas tűzfalfestmény
  A MOME hallgatójának terve került egy XI. kerületi tűzfalra
  Újabb színes tűzfal Óbudán
  Unalmas termék is kaphat kreatív reklámot
  Ismeretterjesztő ciderautomaták országszerte
  Edukációs kampány a ciderről
  Indul a Strongbow fesztiválja
  A magyar piacra szabott ciderrel állt elő a Strongbow

További hírek ebben a kategóriában

Twin box (Kép: Rondo) Elismerték a Rondo-t
2019-02-01 17:15
Az Év GastroDesign Kávézója
Átadták Budapest Építészeti Nívó...
Red Dot díjat kapott a Helly Han...
A Corvin Sétány műalkotására írt...