Hírek
21829 hír az adatbázisban
GfK: az innovációk ötöde lesz sikeres tömegtermék
Marketinginfo.hu + MTI - 2014-12-15 08:30
Kutatás

Az innovációk ötöde válik sikeres tömegtermékké a bevezetést követő egy évben Magyarországon - derül ki a GfK Piackutató és az Év Terméke Díj közös felméréséből.

A kutatás keretében több száz új innovációt vizsgáltak, majd csoportosítottak a bevezetést követő egy éven belül elért teljesítményük alapján. A felmérés szerint az új termékek 47 százaléka sem jelentős vásárlói bázist, sem jelentős ismételt vásárlást nem tud elérni, így a bukott termékek közé kerülnek.

A sikeres, nem tömegpiaci termékek közé az újdonságok 29 százaléka tartozik. Végül 4 százalékos újravásárlási aránnyal rendelkeznek azok az innovatív termékek, amelyek rövid időn belül viszonylag jelentős vásárlói tábort szereznek, azonban a kipróbálást követően a vásárlók nem térnek vissza hozzájuk, valószínűsíthetően csalódnak a termékben.
A GfK szerint a napi fogyasztási cikkek (FMCG) területén a fogyasztó számára két értékben mutatkozhat meg az innováció ereje: egyrészt a kényelemben, másrészt a megfelelő ár-érték arányban. A felmérésből kiderült az is, hogy az innováció folyamatos fenntartása egyre fontosabb, hiszen az európai tapasztalatok alapján az FMCG forgalom 7 százaléka származik még csak az innovációkból.

Az elmúlt három évben összesen 41 termék, illetve szolgáltatás nyerte el Az Év Terméke díjat. A díjazottak többsége a napi fogyasztási cikk kategóriák köréből került ki - élelmiszerek, üdítőitalok, testápolás illetve háztartási papíráru -, a többiek között vannak szolgáltatók, tartós fogyasztási cikk márkák, illetve OTC termékek.

Az Év Terméke Díj (Product of the Year) a világ egyik legjelentősebb innovatív termékeket díjazó rendszere, amely a fogyasztók döntésén alapul. Magyarországon 2012-ben indult útjára. A díjra gyártók és forgalmazók nevezhetik új, és innovatív termékeiket, szolgáltatásaikat. A díjat a fogyasztók szavazzák meg azokról az innovatív termékekről, amelyek az elmúlt egy 1-1,5 évben jelentek meg a hazai piacokon.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  GfK: magas marad az IT termékekre a kereslet
  GfK: lendületben a telekom és a háztartási-nagygép szektor
  Nőtt a napi fogyasztási cikk költés
  Átadták az Év Terméke Díjakat
  Innovációs versenyt hirdet az EFH
  A legsikeresebb üzleti innovációk 2014-ben
  Várakozáson felüli érdeklődés az Év Terméke Díj iránt

További hírek ebben a kategóriában

Biztosnak érzik állásukat a magy...
Napi két órát töltenek együtt a ...
Kiderült mire költenének inkább ...
A munkaerő mobilitási kedve