Hírek
21387 hír az adatbázisban
Mobilpiac: számok és szokások
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-03-04 10:00
Mobilmarketing

Mekkora piacra építhetnek a kereskedők, hirdetők, tartalomszolgáltatók?

A Mobile Hungary és Keresőmarketing Konferencián az üzletág szakértői megvitatták a legfrissebb adatokat a smartmobil felhasználási szokásokról. Magyarországon továbbra is az ingyenes alkalmazásokat kedvelik a fogyasztók: mindössze 14 százalékuk fizetett valaha mobil alkalmazásért.

Pintér Róbert, az eNet kutatásvezetője elmondta, a felnőtt internetezők 62 százalékának van már okostelefonja és 34 százalékuknak tabletje. Platformokban toronymagasan vezet az Android (kétharmados arány), 10-10 százalék használ IOS-t és WindowsPhone-t, Magyarországon. A legnagyobb bázist a Samsung telefonon Android-ot használók köre.

Televíziót ugyan nem, de videotartalmat szívesen néznek a hazai smartmobil tulajdonosok, általánosságban az mondható el, hogy egyharmaduk néz videót napi rendszerességgel.

Ambruszter Géza, a Gemius Hungary ügyvezetője előadásában azt emelte ki, hogy a Samsung mobilokon generált internetes forgalom nem csak Magyarországon kiugró, hanem az egész közép-európai régióban. Ugyanakkor érdekes, hogy mára sokkal kevesebb Apple készülék van használatban Magyarországon mint Samsung, az iPhone felhasználók aktivitása sokkal magasabb, mint azt az arányuk alapján gondolhatnánk.



Érdekes volt áttekinteni a különböző eszközök napi megoszlását. Munkaidőben továbbra is a PC/laptop használat a legintenzívebb, a tabletek ideje este 18 órakor kezdődik és 20-22 óra között a legintenzívebb. Hétvégén visszaesés egyedül déli 12 órakor figyelhető meg, vagyis a vasárnapi ebéd sokaknál nem egyeztethető össze a mobilinternetezéssel.

A Google-tól érkezett Polyák Balázs elmondta, nincs meglepetés abban, hogy a userek mire keresnek gyakrabban mobilneten, mint desktop-ról: vezetnek az éttermek, az éjszakai élet, szépség és testápolás, illetve az élelmiszerek, receptek (klasszikusan olyan témák, amelyek az otthonunktól távol is nagy információtartalommal bírnak).

Aki Magyarországon szeretne usereket elérni, érdemes figyelembe vennie, hogy az okostelefon teljesen az életünk részévé vált, a keresésekkel több időt töltünk mobilon, mint desktopon.








NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Rekordszámú látogató az Evolution & Mobile Hungary-n

További hírek ebben a kategóriában

Újabb mobilapplikációt mutatott ...
Mobil-applikációs megoldások a B...
MEDIAPOST APPY Award díjat nyert...
Mobilra viszi a cégvezetői dönté...