Hírek
22780 hír az adatbázisban
Hogyan vásárolunk online?
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-03-31 18:11
Kutatás

A hazai online vásárlás évek óta töretlenül fejlődik, folyamatosan emelkedik az online boltok száma, az interneten elérhető termékek köre.

A magyar online vásárlók közel egyharmada rendszeresen és magabiztosan szerzi be a termékeket az internetről, egynegyedük pedig igyekszik minél több forrásból tájékozódni online vásárlásaik előtt - derült ki Árukereső.hu legfrissebb kutatásából, melynek fókuszában az online vásárlók vásárlási szokásainak vizsgálata állt. A felmérést az Árukereső megbízásából a GKI Digital Kft. készítette.

Ma már az internetes vásárlás nem csak a fiatalok kiváltásága, hiszen mind a közép korosztály, mind az idősebbek jelentős súlyt képviselnek a vásárlók körében. Az online vásárlás területi koncentrációja is megszűnt már, nem csak a budapestiek élnek ezzel a lehetőséggel, sőt a vásárlók közel 4/5-e már vidéki lakos. Továbbra is igaz azonban, hogy a rendszeres jövedelemmel rendelkezők jelentik az online vásárlás bázisának magját.

Hazánkban az egyes típusok aránya az online vásárlók csoportján belül:
 
  • a rutinosak (31%)
  • az utánajárók (26%)
  • a kezdők (14%)
  • az alkalmi vásárlók (11%)
  • az akcióvadászok (10%)
  • a kalandorok (8%)


Az online vásárló sokaságon belül a hat csoport közül a rutinos vásárlók köre jelenti a legnagyobb csoportot, őket követi az utánajáró vásárló típus. Az, hogy az internetes vásárlók között minden negyedik ebbe a csoportba tartozik, jól jelzi, hogy az online vásárlás ma már tényleg nem csak az alacsonyabb árakról szól, sokkal inkább az internet adta lehetőségek - kényelem, gyors információszerzés, ellenőrzés, válogatás - egyre teljesebb körű kihasználásáról. Az online vásárlók körében ugyanakkor minden tizedik ember az akcióvadászok körébe tartozik, akik számára a gyorsan és könnyen elérhető kedvezmények köre még mindig az egyik legfontosabb tényező.

Az online vásárolt termékek toplistáját Magyarországon a számítástechnikai cikkek és a könyvek vezetik.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?
  Kiugróan jó félévet zárt az online kereskedelem
  Online vásárlás: terjednek az átadópontok
  GfK: ha külföld, akkor eBay
  Vásárlási szokásokat elemzett a Cetelem
  A férfiakra inkább jellemző az online vásárlás
  Hat szektor osztozik az online piac kétharmadán
  Negyedévente együtt kutatják az e-kereskedelmet
  Számos tévhit él még az online vásárlásról
  Online vásárlás: egyre nagyobb igény van a képkeresőkre
  E-kereskedelmi versenyt indított az Árukereső.hu
  Átfogó e-kereskedelmi felméréssel állt elő az eNet és az árukereső
  Mit rendelnek a magyar vásárlók külföldről?
  Online vásárlással olcsóbbak az ajándékok
  Az online vásárlók egyharmada „mindenvevő”
  Biztató kilátások az online kereskedelemben

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok megszokták az erős üg...
Sokan akár fel is mondanának rug...
Mi a sikeres karrierváltás titka...
A nők helyzete a munkahelyeken




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...