Hírek
22673 hír az adatbázisban
Online vásárlás: terjednek az átadópontok
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2015-06-10 11:03
Kutatás

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei második felméréséből az is kiderül, hogyan lehet tovább erősíteni a vásárlási aktivitást.

Az év végére az online vásárlással első alkalommal találkozók aránya a jelenlegi 12-14%-ról várhatóan egy számjegyűre csökken. Ebből kifolyólag a piac további növekedése már sokkal inkább függ a jelenlegi vásárlók aktivitásának növekedésétől, semmint az újabb rétegek bevonásától. A vásárlási aktivitás a minőségi kínálat mellett a kényelmi és értéknövelt szolgáltatások folyamatos bővítésével serkenthető leginkább - mutat rá az elemzés.

Átalakuló logisztika

A vásárlók megnyerésének egyik legfontosabb kulcsa a logisztika, melynek piaca tavaly jelentős átalakuláson ment keresztül. A 2014 elejéig többségében kétpólusú - bolti átvétel, házhozszállítás - paletta mára kibővült, és a köztes átadópontok is elterjedté váltak. Az átadópontos átvételi lehetőségek területe 2014-re egy négyszereplős, aktívan versenyző piac lett. Ennek eredményeként tavaly az előző évi 34%-ról 64%-ra bővült az átadópontot kínáló webáruházak aránya.

A legrégebben - immár hatodik éve - működő Pick Pack Pont-hálózat mellett elindította saját hálózatát a GLS is, a Magyar Posta hibrid hálózata (csomagautomaták és Postapontok) pedig egyre népszerűbb a vásárlók körében. Ráadásul, megjelentek a már kizárólag csak automatákat üzemeltető szolgáltatók is a webáruházak kínálatában.

2014-ben az átadópont hálózatok kiépítésével, bővítésével párhuzamosan, a futárszolgálatok térnyerése lelassult, aminek hátterében a három legnagyobb szereplő - GLS, MPL, Sprinter - átadópontos érdekeltsége áll. Ugyanis mind a három szolgáltató komoly fejlesztéseket vitt végbe : a Sprinter által üzemeltetett Pick Pack Pont-hálózat több mint 100 új átvevőponttal bővült, a Magyar Posta elindította csomagautomatáit, a GLS pedig saját ügyfélbázisát kihasználva sikeresen vezette be csomagpont-hálózatát.

Tovább erősödik az online értékesítés szerepe

A karácsonyi szezont követően, az év első negyedévében jelentősen visszaesett a forgalom, ugyanakkor éves összehasonlításban mintegy 16%-os bővülés figyelhető meg az online kiskereskedelem 6 legnagyobb szektorában.

Ez a bővülés kismértékben meghaladja a teljes online kiskereskedelem 2014-es növekedési mértékét. A január és március közötti időszakban a 6 szektor, együttesen több mint 30 milliárd forint forgalmat ért el, mely a magas növekedési ütemet, a pozitív várakozásokat és a vasárnapi boltbezárás hatásait figyelembe véve a második negyedévben várhatóan már 40 milliárd forint fölé is emelkedhet.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az EU lebontja az online vásárlás határait
  Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor?
  Évről évre többet és többször vásárolunk online
  Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?
  A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok idén
  30 ezret költenek karácsonyra az internetezők
  Stabilizálódni látszik a kiskereskedelmi ágazat
  A foci EB felpörgeti a tévék online értékesítését
  22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten
  16%-kal nőtt tavaly az online kiskereskedelem
  Decemberben idei csúcsára jutott a GKI fogyasztói bizalmi index
  Így hat a fekete péntek az e-kereskedelemre
  2015 első félévében 16%-ot bővült az online kiskereskedelmi piac
  Kiugróan jó félévet zárt az online kereskedelem
  KSH: májusban 4,4 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom
  Megugrott a bankkártyás fizetések aránya
  Hogyan vásárolunk online?
  Százszor több eladás, mint egy átlagos napon
  A férfiakra inkább jellemző az online vásárlás
  Számos tévhit él még az online vásárlásról
  Online vásárlás: egyre nagyobb igény van a képkeresőkre
  Mit rendelnek a magyar vásárlók külföldről?
  Online vásárlással olcsóbbak az ajándékok
  Az online vásárlók egyharmada „mindenvevő”
  Biztató kilátások az online kereskedelemben

További hírek ebben a kategóriában

A nők helyzete a munkahelyeken
A koronavírus járvány nem befoly...
A kkv-k globális helyzetéről szó...
A magyarok többsége vásárolt div...