Hírek
23502 hír az adatbázisban
Fejlesztéssel küzd a Xerox a márkahamisítás ellen
Marketinginfo.hu - 2015-10-27 16:05
Márkák

A Xerox a termékhamisítások megakadályozása ellen fejlesztett ki a közelmúltban két új nyomtatott elektronikus címkét, amelyek képesek adatokat gyűjteni és tárolni a termékek eredetiségről és állapotáról.

Ezek a 36 bites, újraírható memóriával rendelkező chipek alkalmasak arra, hogy 68 milliárdnyi adatpontot tároljanak. Ezeknek köszönhetően folyamatosan nyomon követhető, hogy az adott termék milyen úton jutott el az adott felhasználóhoz, illetve az is kideríthető, hogy az valóban eredeti-e.

A titkosított nyomtatott kódot (hasonlít a QR kódra) csak az arra jogosult személy képes megfejteni egy speciális, az okostelefonjára telepített olvasó alkalmazással. Széles körben felhasználható, kezdve a gyógyszerek nyomon követésétől és biztonságos kezelésétől az adó- és vámköteles termékek zárjegyének biztosításáig. A kriptografikus biztonsági elemet a Xerox amerikai kutatóközpontja, a PARC fejlesztette ki és kapcsolta hozzá a nyomtatott memória címkékhez.

"Ezzel a megoldással biztosítható a termékek sérthetetlensége a gyártás megkezdésétől a vásárlás időpontjáig. A nyomtatott memóriaegység biztonságos módja annak, hogy hiteles és ellenőrizhető információk álljanak rendelkezésre egy-egy árucikkről, ahogy az a különböző értékesítési csatornákon keresztül halad, vagy használatba kerül" - hangsúlyozta Hámos Andrea, a Xerox Magyarország Papír-és kellék üzletágának menedzsere.

A szakember szerint az olyan hamisítást gátló, eddig használt hagyományos eszközök, mint a láthatatlan tinta, a hologram, az RFID azonosítás a tapasztalatok szerint vagy könnyen lemásolhatóak, vagy túlságosan drága a telepítésük. A kriptografikus biztosítással ellátott Xerox nyomtatott memória viszont jelentősen csökkenti is a visszaélés lehetőségét, mert minden egyes chip egyedileg titkosított.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Az emberek több mint 50 százaléka szerint veszélyes a hamisítás
  Újra elismertek a Xerox-ot
  Xerox: egyre okosabbá válnak a csomagolások
  Küzd a termékhamisítás ellen a Xerox
  Magas a márkahűség az IT-ban
  Enyhén nőtt a hamis termékeket vásárlók aránya
  Nagy mennyiségű hamisított ruhát foglalt le a NAV
  Hol vásárolják a legtöbb hamis terméket?
  A vállalatok negyedét súlyosan károsítja a hamisítás
  Láthatatlan kóddal a hamisítások ellen
  Magyar győztes az EU hamisítás elleni pályázatán
  Magyarország aláírja a Hamisítás Elleni Kereskedelmi Megállapodást
  Nyolc ország írta alá a nemzetközi hamisítás elleni egyezményt

További hírek ebben a kategóriában

A Decathlon új irányvonala
5,7 milliárd forintos tőkeemelés...
Egyedülálló beruházás a BioTechU...
Ismét díjazták a Borsodi Sörgyár...