Hírek
22673 hír az adatbázisban
Így hat a fekete péntek az e-kereskedelemre
Marketinginfo.hu - 2015-11-12 12:05
Kereskedelem

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérésből.

Az ünnepi szezon - a tavalyi évhez hasonlóan - várhatóan idén is november végén, a fekete péntek (black friday) akciókkal veszi kezdetét a webáruházak számára. Az idei utolsó OKI (Online Kereskedelmi Index) felmérés során, a megkérdezett e-kereskedők háromnegyede jelezte, idén nem szeretne kimaradni a november végi akciós időszakból.

A külföldi webshopoknál már évek óta alkalmazott marketingfogás lényege, hogy meghatározott időtartamra - általában 1 napra - 20-50%-os vagy akár még nagyobb kedvezményeket hirdetnek a kereskedők, meghatározott termékekre. A kedvezménnyel vásárolható termékek körét és a kedvezmény mértékét az utolsó pillanatig titokban tartva fokozzák a várakozást, miközben magát az akciót már napokkal korábban népszerűsíteni kezdik. Az így gerjesztett érdeklődés hatása pedig nem marad el: a készletek jellemzően "zárás" előtt elfogynak.

A fekete péntek terjedése vásárlói szemszögből vitathatatlanul hasznos, hisz minden ilyen kezdeményezés jót tesz az online vásárlás népszerűségének. Másrészről azonban, növeli a szakadékot a legnagyobb áruházak és a kis webshopok között, mivel ilyenkor jellemzően a piacvezetők hirdetései uralják a médiafelületeket.

Ráadásul a fekete péntek okozta megtöbbszöröződött rendelés- és csomagszám, óriási kihívás elé állítja a kereskedők és vevők közé ékelődő logisztikai szolgáltatókat, nem beszélve a látogatószám miatti informatikai túlterheltségről - ami a rendszer üzemeltetői mellett, az ügyfélszolgálati munkatársak vállára is többlet terheket ró.

Az online kiskereskedelemben a vásárlások száma jellemzően a hét első három napjában a legmagasabb. A legkevesebb rendelésszám továbbra is hétvégén realizálódik, tehát a vasárnapi boltzár eredménye láthatóan nincs hatással a hétvégén leadott rendelések mennyiségére.

Az év első 9 hónapjában a hat legnagyobb online kiskereskedelmi szektor összesen mintegy 110 milliárd forintos online forgalmat realizált, ami 2014 hasonló időszakához képest 15%-os bővülést jelent.

Az online kereskedelem szereplői 2015 harmadik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, amiben már jól tükröződik a karácsonyi szezonra vonatkozó, derűlátó álláspont is.

Az online kereskedők pozitív várakozásai mellett a teljes kiskereskedelemben is kedvező hangulat uralkodik, azaz a várakozások alapján mind a teljes, mind az online kiskereskedelem számára biztató lehet az utolsó negyedév alakulása.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Magasabb sebességbe kapcsolt a hazai e-kiskereskedelem
  Fellendült a a hazai online kiskereskedelem
  Leginkább utazásra költenek az interneten a magyarok
  eNET: ez történt az e-kereskedelemben tavaly
  A legnépszerűbb karácsonyi ajándékok idén
  30 ezret költenek karácsonyra az internetezők
  A foci EB felpörgeti a tévék online értékesítését
  KSH: folyamatosan bővül az e-kereskedelem
  Négy jóslat az e-kereskedelemről 2016-ra
  Szabályozási kérdések az e-commerce-ről
  Virágzik az online börtönbiznisz Oroszországban
  Az online kiskereskedelem számokban 2015
  A legnagyobb webáruházak listája
  Online vásárlás: terjednek az átadópontok
  Már ősszel a karácsonyra készülnek a magyarok
  Már most a fekete péntekre készül a UPS
  Fekete pénteki rekord az USA-ban, a webáruházak is szárnyalnak

További hírek ebben a kategóriában

Szeretsz kényelmesen vásárolni? ...
Milka jégkrémeket von ki a forga...
Húskészítményeket hív vissza a f...
Kosárérték - a legszebb szám (x)