Hírek
22555 hír az adatbázisban
16%-kal nőtt tavaly az online kiskereskedelem
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2016-03-04 11:05
Kutatás

Mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül 2015-ben.

Tovább bővült a hazai online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16%-os növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül. Még mindig a műszaki cikkek a legkeresettebbek, de jelentősen gyarapodott a szépség, egészség és a játék, kultúra termékek forgalmán belül is az online csatornák aránya - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei első felméréséből.

16%-os bővülés

Az egyes szektorok növekedési üteme ugyanakkor eltérő: a legnagyobb bővülést a szépség, egészség szektor érte el (20%-os növekedéssel), míg a legkisebb mértékben idén is a számítástechnika szektor tudott nőni, csupán 9%-ot.
Az olyan szektorok mint a divat, sport vagy a számítástechnika, növekedésüket elsősorban nem az online jelenlétük erősödésének köszönhetik, mivel bővülésük mértéke hasonlóan alakult a teljes kiskereskedelemre vetítve is. Ezzel ellentétben, 4 olyan szektor is van, ahol ugyan a teljes kiskereskedelem növekedése "csak" átlagos volt, az online viszont továbbra is dinamikusan bővül (játék, kultúra; műszaki cikk; szépség, egészség; otthon, kert). Ezekben a szegmensekben az online kereskedők számának ugrása és a termékek online vásárlásával szembeni bizalom növekedése magyarázza leginkább a bővülést.

Leginkább műszaki cikket veszünk online

A legnagyobb online kiskereskedelmi szektor továbbra is a műszaki cikkek szektora, mely 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Azonban a játék, kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek a vásárlók a hagyományos boltok polcaitól a webáruházak oldalaira.

Sok az egyszeri vásárló

Tavaly hazánkban közel 2,5 millió ember vásárolt terméket valamilyen webáruházban, azonban 2015-ben az új belépők aránya már alig 4%-ra csökkent. Ennek fényében érdekes tény, hogy a webáruházak vásárlói közül a legtöbben - boltonként átlagosan 63% - tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban. Tehát, a növekedés érdekében a kereskedőknek a jövőben inkább az eddig mindössze egyszer vásárló ügyfeleik visszacsábítására érdemesebb helyezniük a hangsúlyt.

A 10 legnagyobb webáruház uralja a piacot

Bár magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik, a teljes forgalom 30%-át mégis a legnagyobb 10 kereskedő adja. Együttes online árbevételük tavaly közel 80 milliárd forint volt. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is.

Erősödik az m-commerce

Az elektronikus fizetési megoldások továbbra sem tudnak látványosan teret nyerni, a teljes online forgalom csupán 16%-a realizálódik ilyen fizetési módok révén. Azonban a mobil alapú vásárlás terjedésének ez nem szab gátat, ugyanis az online vásárlók 1/3-a már vásárolt tavaly az interneten terméket, mobiltelefonja segítségével.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Bővül az online kiskereskedelem a hagyományosnál
  Az élelmiszer-eladások nőnek a legjobban
  Mobilon nézzük ki, de a vásárlás laptopról történik
  1,2 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
  Az online vásárlók digitális DNS-e
  Fellendült a a hazai online kiskereskedelem
  Fellendülés előtt állhat a hazai kiskereskedelem
  Kevesen vásárolnak élelmiszert online
  Az online kiskereskedelem számokban 2015
  2015 első félévében 16%-ot bővült az online kiskereskedelmi piac
  Kiugróan jó félévet zárt az online kereskedelem
  Online vásárlás: terjednek az átadópontok
  Nőtt az online értékesítés szerepe
  Egyre kevesebb tér jut az új belépőknek a hazai e-kereskedelmi piacon
  Erőteljes növekedést mutat az Online Kiskereskedelmi Index

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok többsége vásárolt div...
Az idei digitális fotós trendek ...
Az informatikai szakemberek élet...
A fiatalok csupán 31 százaléka t...