Hírek
22780 hír az adatbázisban
A foci EB felpörgeti a tévék online értékesítését
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2016-06-01 14:00
Kutatás

Az EB körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is - derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásából.

Az Árukereső.hu által készített kutatásból kiderül, hogy a válaszadók 83%-a idén nyáron biztosan nézni fogja a labdarúgó Európa Bajnokság mérkőzéseit. A kutatásban résztvevő szurkolók táborát 2:1 arányban a férfiak fogják erősíteni.

A közvetített mérkőzéseket a szurkolók többnyire az otthonukból, TV készülékről követik majd. A drukkerek 64%-a már most is rendelkezik HD képességű televízióval, de 30%-uknak még nincs HD csatornákat tartalmazó előfizetése. A HD készülékkel rendelkezők közel 10%-a nem rendelkezik HD csatornával. Ők kimondottan az EB egy hónapos időtartama miatt sem tervezik a meglévő előfizetésüket módosítani vagy a jelenlegi szolgáltatójukat leváltani.

Az EB meghozza a vásárlási kedvet - a tévéhez

A kitöltők 17%-a jelezte, hogy kifejezetten az EB miatt tervez új TV készüléket beszerezni. A vásárlási szándékot erősíti az EB-hez köthető promóciós ajánlatok várható dömpingje, emellett az egy hónapon át tartó bajnokság jó indok arra is, hogy a régi, esetleg már rosszabb minőségű készüléküket újra cseréljék le a szurkolók.

A válaszadó szurkolók az egyébként standard méretnek számító 80 cm képátlójú TV-k helyett a jobb élmény érdekében a 100 cm-es vagy annál nagyobb TV-ket preferálják. A TV vásárlást tervezők 61%-a ekkora, vagy ennél nagyobb képernyőjű készüléket tervez vásárolni.
A termékek közötti döntést a készülékek eltérő adottságai még inkább befolyásolják. A vásárlást tervezők döntését a készülék funkcióin túl az ár-érték arány fogja döntően meghatározni, vagyis, hogy a lehető legkedvezményesebb ajánlattal, a lehető legjobb minőségű termékhez jussanak. A kiválasztott termék minősége azonban még az akciók során elérhető kedvezmény mértékénél, valamint a végső árnál is fontosabb választási tényező lesz.

A vásárlási kedv nagyobb mint az arra fordítható összeg

Az Európa Bajnokság tehát láthatóan jó indok új műszaki cikk beszerzésére, azonban a finanszírozást legalább minden 4. vásárlást tervező szurkoló előreláthatóan nem tudja majd teljes egészében saját forrásból kifizetni. A műszaki cikkek beszerzését tervezők 11%-a várhatóan tejes egészében áruhitelből fogja finanszírozni a vásárlást, míg 15%-uk meglévő forrásait egészíti ki ezzel a megoldással.

Az EB átrajzolja a műszaki cikkek netes rendelését

Az EB hatására a 2. negyedévben várhatóan jelentősen megugrik a műszaki cikkek internetes rendelése. Éves szinten azonban ez nem jelenti azt, hogy nagyságrendileg több TV-t vásárolnak majd interneten, sokkal inkább az éves beszerzések időbeli eltolása, azaz az EB előtti/alatti időszakra vonatkozó átcsoportosítása lesz jellemző.

A kifejezetten az EB miatt vásárlást tervező válaszadók 60%-a webáruházban tervezi beszerezni a kiválasztott műszaki cikkeket. Azonban míg a webes vásárlók mindössze 40%-a tájékozódik a vásárlás előtt hagyományos boltban, addig a várhatóan hagyományos boltban vásárlók közel 80%-a tájékozódik majd az internetről vásárlás előtt.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A nyár legnépszerűbb német reklámjai
  Növekvő forgalomra számítanak az áruházak az Eb alatt
  Így hat a fekete péntek az e-kereskedelemre
  Online vásárlás: terjednek az átadópontok
  Hat szektor osztozik az online piac kétharmadán
  E-kereskedelmi versenyt indított az Árukereső.hu

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok megszokták az erős üg...
Sokan akár fel is mondanának rug...
Mi a sikeres karrierváltás titka...
A nők helyzete a munkahelyeken




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...