Hírek
21940 hír az adatbázisban
Nagyot ment tavaly a hagyományos játékpiac
Marketinginfo.hu - 2017-01-25 12:47
Kereskedelem

2016. teljes magyar játékpiaci forgalma megközelítőleg 40-45 milliárd forint volt, melyből a piacvezető REGIO JÁTÉK 20-25 százalékos részesedést szerzett.

A játékáruházlánc 8 százalékos növekedés mellett 9,8 milliárd forintos forgalommal zárta az elmúlt évet. A legmozgalmasabb időszak továbbra is a karácsony volt, mely a forgalom kétharmadát adta, a toplistában pedig továbbra is előkelő helyen szerepelnek az évtizedek óta ismert klasszikusok.

Magyarország teljes játékpiaci forgalma 2016-ban - az azt megelőző évi, közel 38 milliárdról - 40-45 milliárd forintra nőtt. A piacvezető REGIO JÁTÉK közel 10 százalékkal bővült 2015-höz képest, így 9,8 milliárd forinttal zárta a tavalyi évet. "A legnagyobb forgalom október és december között van, ilyenkor a teljes év nagyjából 60 százaléka realizálódik, de kiemelt időszak a húsvét (10%) és a gyereknap is (8%). Az átlagos kosárérték a hagyományos áruházi értékesítésnél enyhe növekedést mutat (2016-ban 6340 Ft), míg online megrendelés esetén nagyjából 6 százalékkal, 6829 forintra nőtt" - mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. 2017-ben további, törökbálinti áruháznyitással, valamint a SuperShop programhoz való csatlakozással kívánják piacvezető pozíciójukat megtartani.

Egyre többet vásárolunk online okoseszköz segítségével

A REGIO JÁTÉK becslése szerint a teljes játékpiac közel 20 százaléka valósult meg online felületen 2016-ban. "Játékáruházláncunk esetében azonban a hagyományos offline kereskedelem realizálja a forgalom döntő többségét (90%), ám egyre többen vásárolnak interneten keresztül is" - mondta el Gyaraki Dávid. A REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint tavaly 65 százalékkal több (közel 52 ezer) megrendelés érkezett online: ezen belül is dinamikusan nő az okoseszközökről bonyolított vásárlások aránya. "19 százalékról 26 százalékra emelkedett a webáruházunkat tabletről (6%) vagy okostelefonról (20%) megtekintők száma az elmúlt évben, ezért folyamatosan törekszünk a fejlesztéseinkkel maximális vásárlói élményt biztosítani ezeken a felületeken is" - tette hozzá a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

Újragondolt retró játékok az örök kedvencek

A tavalyi év legkelendőbb játékai a társas-, kirakós-, baba- és autós játékok, valamint az (interaktív) plüss kategóriákból kerültek ki. "Külön öröm számunkra, hogy az általunk forgalmazott eredeti (Gazdálkodj okosan!) vagy éppen újragondolt (diavetítő) játékok a vásárlóink kedvencei évről évre, ahogy azt is fontos megjegyezni, hogy a top 10 játékból 6 társasjáték, mellyel az egész család minőségi időt tud együtt tölteni. Szintén érdekesség a tavalyi évből, hogy a klasszikusan lányos játékok sokkal kelendőbbek voltak a hagyományosan fiúknak szóló termékekkel szemben" - tette hozzá Gyaraki Dávid marketingvezető.

A vállalat sikerét 2016-ban számos elismeréssel díjazták: amellett, hogy az üzleti élet egyik legmegbízhatóbb szereplőjének választották, második alkalommal kapott Bisnode AAA tanúsítványt, valamint Családbarát Vállalkozás és Kiváló Fogyasztói Márka díjat is nyert.

TOP 10 termékkategória 2016-ban:
(Zárójelben a kategória 2015-ös helyezése.)

1. Társasjáték, kártya (1.)
2. Puzzle (1.)
3. Baba, babakocsi (6.)
4. Autó, jármű (5.)
5. (Interaktív) plüss (7.)
6. Kreatív, fejlesztőjáték (-)
7. Szerepjáték (-)
8. Elektronikus játék (-)
9. Szabadtéri játék (8.)
10. Építőjáték (9.)


TOP 10 termék 2016-ban:
(Zárójelben a termék 2015-ös helyezése.)

1. Diavetítő (1.)
2. Pancs Mancs kutyusfürdető társasjáték (-)
3. Csótánycsapda társasjáték (2.)
4. Furfangos labirintus társasjáték (-)
5. Charlie interaktív plüss kutyus (-)
6. Peonza Turbo Flash (-)
7. Stoopido társasjáték (-)
8. Zapf Baby Born baba (10.)
9. MimiQ Grimaszpárbaj társasjáték (-)
10. Gazdálkodj okosan! társasjáték (9.)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Erős évet zárt a REGIO JÁTÉK
  Többet költöttünk klasszikus játékra tavaly
  Tudatosságot igényel a biztonságos játékvásárlás
  Milliárdokat költenek a magyarok játékokra az ünnepek alatt
  Szűlői költségek nyáron
  A Regio játék újabb felmérése

További hírek ebben a kategóriában

Fa építőjátékot hív vissza az Al...
Hétszeres Superbrands díjas a Li...
Megbízható Munkaadó címet nyert ...
A családok tavaly közel 20 ezer ...