Hírek
23434 hír az adatbázisban
Az élmény fontossága az ügyfélkiszolgálásban
Marketinginfo.hu - 2017-01-27 10:41
CSR

A vásárlói elégedettség növelésével 20-30 százalékos árbevétel-növekedést lehet elérni.

A BENU Magyarország Zrt., a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., a Diego Kereskedelmi Kft., a DHL Express Magyarország Kft. és az Opel Southeast Europe Kft. kapta a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" üzleti verseny elismerő díjait. Tavalyi munkájuk alapján három kategóriában - személyes, telefonos és elektronikus - és vállalati méret szerint - kis-, és közép (kkv), valamint nagyvállalat - vizsgálták a hazai cégek ügyfélkiszolgálásának minőségét, immár nyolcadik alkalommal. Idén első alkalommal átadták a legjobb élményt nyújtó szolgáltató, a legjobb családbarát kiszolgálás és a legjobb munkahelyi csapat címét is.

Címvédés a nagyvállalatoknál

2016-ban a tavalyi győztes BENU Magyarország Zrt., valamint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. végzett az élen személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között. Az Opel Southeast Europe Kft.-t és a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt.-t előzték meg. A kis- és középvállalatok között a Diego Kereskedelmi Kft. kapta a "Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban" címet, második helyen a KIA Motors Hungary Kft. végzett. Telefonos ügyfélkiszolgálási kategóriában DHL Express Magyarország Kft., Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és Opel Southeast Europe Kft. sorrend alakult ki. Itt és az elektronikus ügyfélkiszolgálásban nem bontották ketté a kategóriát a vállalati méret szerint. Utóbbiban az Opel Southeast Europe Kft. bizonyult a legjobbnak, a dobogós helyeket a KIA Motors Hungary Kft. és a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szerezte meg.

A szolgáltatás élménye

Idén első alkalommal öt új díjat is átadtak. A legjobb élményt nyújtó szolgáltató a személyes ügyfélkiszolgálásban a BENU Magyarország Zrt, míg telefonos kategóriában a DHL Express Magyarország Kft. lett, elektronikusban pedig az Opel Southeast Europe Kft. kapott elismerést. Ez a díj a vállalat saját ügyfeleinek véleményét tükrözi, az kapja, akinek az ügyfélélmény indexe a legmagasabb.

A legjobb családbarát kiszolgálást a BENU Magyarország Zrt. nyújtotta, a legjobb munkahelyi csapat címét a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. érdemelte ki. Mindkét díjat a tesztvásárlók tapasztalatai alapján ítélték oda.

Bevételnövekedést hozhat

"Az ügyfélkiszolgálási kultúra területén már egy minimális javulás, a vásárlói elégedettség enyhe növekedése 20-30%-os átlagos árbevétel növekedést hoz néhány éven belül. A hazai ügyfélkiszolgálási színvonal javítását küldetésünknek tekintjük, minden évben vannak új indulóink, ebből is látjuk, hogy az egyes iparági szereplők, területtől függetlenül kiemelten kezelik az ügyfélkiszolgálás fejlesztését és az itt kapott eredményeket be tudják építeni jövőbeli stratégiájukba" - hangsúlyozta Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere. "A tapasztalatok szerint egy elégedett vásárló akár 2,5-szer annyit költ egy vállalatnál, mint egy elégedetlen" - mutatott rá Mózes István. "Létrehoztunk egy úgynevezett Kiválóság Indexet, ami azt figyeli, hogy a gazdasági teljesítményhez képest a Kiválóság Program résztvevői milyen teljesítményt nyújtanak évről évre. Látszik, hogy az olló egyre nyílik és a csaknem hét év alatt - amióta vizsgáljuk ezt a mutatót is - a résztvevők teljesítménye százötven százalékkal jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye" - összegez az ügyvezető.

Javul a kiszolgálás minden területe

Az elektronikus ügyintézésben 81 százalékos átlagot mértek tavaly, ez 3 százalékpontos növekedés az előző évhez képest, az ügyfél-elégedettségi index látványosan, 12 százalékponttal 78-ra nőtt, a próbavásárlások során 86%-os volt az elégedettség. A Net Promoter Score (NPS) mutató, amely azt méri, hogy ki milyen szívesen ajánlaná az adott céget ismerőseinek 68 volt.

Telefonos ügyintézési kategóriában az összesített 86%-os eredmény, enyhe 1 százalékpontos javulást hozott egy év alatt.
A személyes ügyintézéssel a magyarok átlagosan ugyanannyira elégedettek, mint 2015-ban, azaz 86 százalékosan. A próbavásárlások 93 és 92 százalékos eredményt hoztak az előző két kategóriában, az NPS mindkét esetben 73.

"Minden évben úgy tapasztaljuk, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlók tapasztalták. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg az ügyfélszolgálatokon, az üzletekben dolgozó, ügyfelekkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatok még kívánnivalót hagynak maguk után" - emelte ki Mózes István.


Több száz próbavásárlás

Egy-egy vizsgálat során az adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg az objektív kép kialakítása érdekében. Emellett akár száznál több próbavásárlást is végeznek. Több mint 1500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek az idei díj megítélése előtt a próbavásárlók, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték csaknem 6500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, és több mint kétszázezer kérdésre adtak választ az értékelés során. Ezek elemzése után alakult ki a végső rangsor.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Vállalati márkaépítésben a jelöltek és az ügyfelek elégedettsége
  Egyre igényesebbek a magyar fogyasztók
  A Xerox ügyfélszolgálata a legjobbak között
  Rangos elismerés a UPC-nek
  Díjazták az ügyfélkiszolgálás legjobbjait
  Elavult IT-ra panaszkodnak a kkv munkavállalók
  Kiderült, kik az ügyfélkiszolgálás legjobbjai
  Középpontban a prémium kiszolgálás
  Összemérik ügyfélkiszolgálásuk minőségét a vállalatok
  Ezek a cégek az ügyfélkiszolgálás legjobbjai

További hírek ebben a kategóriában

65 millió forintos támogatás az ...
Az olimpiára készülő fiatal élsp...
A Mol célja, hogy a régió zöldeb...
Esélyegyenlőség az Auchannál