Hírek
21940 hír az adatbázisban
Kutatás-fejlesztést indított a Pick és a Szegedi egyetem
MTI + Marketinginfo.hu - 2017-09-14 09:44
Kutatás

A hentesáru- és szárazárugyártás új eljárásmódjainak kidolgozása érdekében indított közös kutatás-fejlesztési projektet 1,71 milliárd forintos uniós támogatással a Pick Szeged Zrt. és a Szegedi Tudományegyetem.

A 2021 közepéig tartó, 2,573 milliárd forintos összköltségű projekt során a cég és a felsőoktatási intézmény szakemberei dolgoznak együtt a hús alapanyag víztartalmának csökkentése, a füstölési eljárás fejlesztése, a természetes penészkultúra standardizálása, a klímatechnológia optimalizálása, az automatizálás, a csomagolás- és a termékfejlesztés érdekében.

Az egyes feladatok lefedik a szalámigyártás teljes folyamatát, és az eredmények várhatóan könnyen adaptálhatóak a húsiparban, a többi közt a szalámigyártás új modelljeként. A füstölési eljárás optimalizálásával lerövidül annak időtartama és csökken a felhasznált fa mennyisége. A penészkultúra vizsgálatának célja olyan stabil eljárás kidolgozása, amellyel mindig azonos minőségű áru állítható elő. A klímatechnológia fejlesztése során modellezik a vízelvétel energetikai és technológiai folyamatát. Az automatizálási alprojekt fókuszában a csomagolási és a hámozási műveletek vannak, ezekhez egy automatizált robot vagy hibrid rendszert fejlesztenek. A termékfejlesztéstől a húskészítmények eltarthatóságának növelése mellett a mesterséges adalékanyagok csökkentését vagy kiváltását várják, a jelenlegi ízvilág megtartása mellett.

A projekt fő helyszíne a Pick Szeged Zrt. Szabadkai úti szalámigyára, a kutatás-fejlesztésben az SZTE több kara is részt vesz.

A Pick Szeged Zrt. Magyarország legismertebb hústermék márkája, a hungarikumnak számító Pick Téliszalámi, illetve sok más hústermék gyártója csaknem 150 éve. A 2200 alkalmazottat foglalkoztató vállalat a Pick márkán kívül a Herz, a Família, a Délhús és a Ringa termékek gyártója. A Pick Szeged Zrt. 2006 óta a Bonafarm csoport tagja, 2016-ban 78 429 tonna terméket értékesített, árbevétele mintegy 70 milliárd forint volt, melyből 20 milliárd forintot tett ki az export.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Továbbra is az SZTE a legzöldebb magyarországi egyetem
  A repülőtéren promóciózott a Pick
  Integrált kampány a Picktől
  Ismét a Rába és a Pick a legkiválóbb hazai márka
  Reptéri promóció a Picktől
  A Rába és a Pick idén a legkiválóbb hazai márka
  Megújult a Bonafarm weboldala
  A szusiban is felhasználnák a Pick mangalicáját Japánban
  A Pick a legelismertebb magyar fogyasztói márka

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Mapei Szürke a magyarok ízlése
2019-07-12 09:30
n 100-ból 15 magyar márkahű
2019-07-11 13:02
A magyar cégek optimisták a gazd...
Ezeket az állatbarát szállásokat...
Ezeket a programokat szerették a...
A 2019-es utazási szokások