Hírek
20350 hír az adatbázisban
Egyre többen szeretnénk tenni az élelmiszerpazarlás ellen
Marketinginfo.hu - 2018-03-13 10:56
Kutatás

Tízből hét vásárló szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amely tesz az élelmiszerpazarlás ellen.

77 százalékuk pedig annyi élelmet vásárol, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan felhasznál - derül ki a Lidl Magyarország 13 500 fős online kutatásából.

A felmérést a Lidl nemzetközi zöldség-gyümölcs beszerzési irányelveinek február 1-jei hazai bevezetése kapcsán végezte a Lidl Magyarország. A szabályozás kiemelt hangsúlyt fektet az élelmiszerpazarlás és -megsemmisítés elkerülésére is.

A Lidl törekvései a vásárlók elvárásainak is megfelelnek, hiszen az áruházlánc mintegy 13 500 fő részvételével elkészített, élelmiszerpazarlással kapcsolatos véleményeket vizsgáló online kutatása szerint 10-ből csaknem 7 válaszadó szívesebben költ akár több pénzt is egy olyan áruházban, amelyről tudja, hogy kiemelt figyelmet fordít az élelmiszerpazarlás csökkentésére. A kutatásban résztvevők csaknem harmada (29%) nyilatkozott úgy, hogy nem szokott még fogyasztható élelmiszert kidobni; 18 százalék havonta, 30 százalék ennél is ritkábban dob ki ennivalót. Hetente a megkérdezettek alig 21 százaléka pazarol. 10-ből 9-en valamilyen módon újrahasznosítják a még fogyasztható ennivalót - legtöbbjük (62%) újra feldolgozza azt.

A válaszadók többsége tudatosan tervezi élelmiszerfelhasználását is, 77 százalékuk odafigyel arra, hogy csak annyi ennivalót vásároljon, amennyit a minőségmegőrzési időn belül biztosan elfogyaszt, sőt 10-ből 4 vásárló (39 százalék) legalább heti rendszerességgel, további 33 százalékuk pedig havonta szokott lejárati időhöz közeli, értékcsökkent élelmiszert keresni a polcokon.

"Annak érdekében, hogy a vevők minden nap a lehető legfrissebb termények közül választhassanak, a Lidl Magyarország kiemelt figyelmet fordít arra, hogy mindig a napi fogyasztáshoz igazodó mennyiséget rendeljen beszállítóitól. Partnerei így csak annyi zöldséget-gyümölcsöt takarítanak be, amennyi várhatóan el is fogy az áruházakban" - mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

Hozzátette, a Lidl gondot fordít a gyors szállításra és a megfelelő hűtésre is, amelyek a termények frissességének megőrzését garantálják. A Lidl Magyarország beszállítói rendszerének köszönhetően a frissességre érzékeny hazai termények (például a fejessaláta, az újhagyma, a gomba) 24 óra alatt, a frissességüket tovább megőrző magyar zöldségek és gyümölcsök - mint a burgonya, az alma, vagy a paradicsom - alig 48 óra alatt érnek a Lidl áruházaiba. A tudatos rendelésnek, az optimális beszállítási láncnak és a magas minőségű terményeknek köszönhetően az áruházlánc jelentős mértékben képes csökkenteni az élelmiszerpazarlást.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A jobb minőségű étrend nagyobb élelmiszerpazarlást eredményez
  A SPAR vásárlóival együtt tesz az élelmiszerpazarlás ellen
  Az LG az élelmiszerpazarlás ellen
  Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Spar
  Fórum indul az élelmiszerpazarlás csökkentéséért
  Az élelmiszerpazarlás ellen kampányol a Tesco

További hírek ebben a kategóriában

A grillkolbász a kertipartik slá...
Energiaitalon pörög Budapest
Tízből hat magyar a szelektív hu...
Több állást hoznak a robotok, mi...