December 6-én ugyanis szokatlan plakátokat helyeztek ki a Batthyány téren, amelyen a jól ismert csokimikulás jelenik meg, ezúttal azonban műlábbal. Az időzítés nem véletlen, hiszen mikor is lehetne jobban ráirányítani a figyelmet a túlzott cukorfogyasztásra, és az ezzel is kapcsolatba hozható 2-es diabétesz veszélyeire, mint Mikuláskor, amikor minden az édességekről szól.
A kampány a Mediator kreatív koncepciója alapján készült el, és az ügynökség felelt a megvalósításért is. Az ügynökség tavaly novemberben kezdte meg együttműködését a Cukorbeteg Egyesületek Országos Szövetségével, amelynek keretében az ügynökség pro bono segíti a Szövetség országos aktivitásainak kreatív, sajtó és közösségi média kommunikációját. Többek között a Mediator támogatásával valósult meg tavasszal a "Botra fel" elnevezésű országos nordic walking séta 18 vidéki városban és 2 budapesti helyszínen. Emellett a diabétesz világnapja alkalmából az ügynökség segítségével helyeztek el egy interaktív Cukorbombát is az Árkádban. Ennek lényege az volt, hogy az egészséges életmóddal, diabétesszel és annak megelőzésével kapcsolatos kérdésekre kellett a megadott idő alatt válaszolniuk, hogy elkerüljék a cukorbomba felrobbanását
A Mediator azért is tartja fontosnak az Egyesület támogatását, mivel a diabétesz egyre elterjedtebb betegség, ma Magyarországon közel 800 ezer diagnosztizált cukorbeteg ember él, és további 500 ezer azoknak a száma, akik valójában cukorbetegek, de nem tudnak róla vagy még nem vettek részt diabétesz-szűrésen. Óvatos számítások szerint 2027-re a magyar lakosság 20-70 év közötti korosztályában már minden tizedik ember cukorbeteg lesz. Kiemelten fontos tehát, hogy időben diagnosztizáljuk a diabéteszt, és megfelelő információval rendelkezzünk erről az eleinte észrevétlen, de súlyos szövődményekkel járó betegségről, amihez elengedhetetlen a folyamatosan figyelemfelhívás is.