Hírek
21940 hír az adatbázisban
Napi két órát töltenek együtt a magyar családok
Marketinginfo.hu - 2019-05-21 14:34
Kutatás

Manapság a krónikus időhiány sajnos nem ismeretlen fogalom. Nem csak a munkánk, de az egyéb rutinfeladatok is értékes perceket vesznek el mindennapjainkból, így kevés idő jut szeretteinkre.

A magyarok fele legfeljebb két órát tud naponta eltölteni gyermekeivel, de ez sem nevezhető igazán minőségi időtöltésnek - derült ki a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi kutatásából.

A mai rohanó világban egyre túlterheltebbek vagyunk, kevesebb időnk marad arra, hogy minden követelménynek megfeleljünk. Gondot jelent a mindennapi élet megszervezése, így nem marad elég lehetőség minőségi idő megteremtésére és közös eltöltésére - legyen szó kulturális programokról, sportról vagy akár egy jó beszélgetésről.

Mennyi időt töltenek együtt hetente a magyar családok? Mit csinálnak szívesen ilyenkor? Mi okozza számukra a legnagyobb kihívást és mi jelentené a legnagyobb segítséget a probléma enyhítésére? Ezekre a kérdésekre kereste a választ a Mizse természetes ásványvíz legutóbbi, 2019 áprilisában készített kutatásában.

Időteremtés - Hiányzik, mint egy korty víz

Egy átlagos hétköznapon a magyarok fele legfeljebb kétórányi időt tud kötetlenül eltölteni a gyermekeivel - ennyi idő ugyanis az, amikor nem kell dolgoznia vagy egyéb feladatokat elvégeznie. Vagyis évente átlagosan 520 óra jut egymásra a szürke hétköznapokon. Ez túl kevésnek bizonyul, hiszen a válaszadók 67%-a nem tartja elegendőnek az általa megjelölt időmennyiséget, ami jól mutatja a téma aktualitását és súlyosságát.

Az ország női lakosságának születéskor várható élettartama körülbelül 79 év, valamint átlagosan 28 évesen szülik az első gyermeküket.* Ez alapján elmondható, hogy 51 közösen eltöltött év adatik meg édesanyánkkal. Ehhez képest - ha a hétvégékét nem vesszük figyelembe -, a hétköznapi átlagos 2 órával számolva, csupán 3 évnyi minőségi időt töltünk együtt az 51-ből.

Felemésztenek minket a szürke hétköznapok

A közösen eltöltött idő sem nevezhető igazán minőséginek, ugyanis inkább a feladatok elvégzésével telik. Egy átlagos héten a megkérdezettek 68%-a a közös időt leginkább bevásárlással tölti, míg 52% a napi rutinfeladatokat beszéli át, szervezi meg. A megkérdezettek közel fele a családi kohéziót erősítő programok helyett olyan passzív tevékenységet választ, mint például a tévé- vagy filmnézés. Ezzel szemben csupán a válaszadók egyharmadának marad lehetősége olyan programokra, amelyek a szülő-gyerek kapcsolatot erősítik, valamint fejlesztik a gyermekek nyelvi készségét. Ilyen többek között a meseolvasás is.

Nemi bontást tekintve még mindig inkább a nők végzik el a házimunka oroszlánrészét: a kutatásban résztvevő édesanyák 95%-a maga végzi a családi fészek mindennapi teendőit. Ezzel szemben a férfiak csupán 47%-a nyilatkozott úgy, hogy őt terhelik a háztartással kapcsolatos tennivalók. A felmérésből az is kiderült, hogy míg a családapák szívesebben osztják meg ezeket a feladatokat, a nők hajlamosabbak mindent egyedül csinálni, ami szintén csökkenti a családdal eltöltött idő mennyiségét.

24 óra nem elég

Elsősorban kötelezettségeink miatt nem tudunk elegendő minőségi időt eltölteni szeretteinkkel, azonban mégsem a feladatok számának csökkentését látjuk megoldásnak. A kutatásban résztvevők kétharmada a rendelkezésre álló idejét növelné, vagy a hozzáállását változtatná meg, hogy lazábban tudja venni teendőit. Minderre az előre átgondolt időbeosztás, illetve a tennivalók priorizálása és megosztása megoldást nyújthat.


* Források:
 
  • https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_wdsd008.html
  • https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/8774296/3-28032018-AP-EN.pdf/fdf8ebdf-a6a4-4153-9ee9-2f05652d8ee0






NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Ezeket a programokat szerették a családos vásárlók
  A Mizse forgalmazója elégedett
  Ásványvíz-fogyasztás Magyarországon

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Mapei Szürke a magyarok ízlése
2019-07-12 09:30
n 100-ból 15 magyar márkahű
2019-07-11 13:02
A magyar cégek optimisták a gazd...
Ezeket az állatbarát szállásokat...
Ezeket a programokat szerették a...
A 2019-es utazási szokások