Hírek
21940 hír az adatbázisban
Az okostelefon nyomkodásával a minőségi időt vesszük el a gyerekektől
Marketinginfo.hu - 2019-06-06 09:46
Kutatás

Egy készült friss kutatásban arra keresték a választ, hogy mennyire tartják fontosnak az emberek az együtt töltött minőségi időt a legkisebbekkel, az eredmény pedig sokatmondó.

A szülők túlnyomó többsége szerint rossz hatással van a gyerekekre, ha az okostelefonjaikat nyomkodják a közösen eltöltött idő alatt, mégis rengetegen találkoztak már olyan esettel, hogy a kicsik édesapja vagy édesanyja a készülékével volt elfoglalva ahelyett, hogy a gyermekére figyelt volna.

A Pölöskei gyermeknap alkalmából több mint 1500 résztvevővel készített közvélemény-kutatásában a gyereknevelés és az okostelefonok közti összefüggésekre próbált rávilágítani.

Kiderült, hogy a válaszadók 90 százaléka szerint rossz hatással van a gyerekekre, ha a szülők az okostelefonjaikat nyomkodják, amikor együtt vannak, és mindössze 7 százalék állította azt, hogy nincs rájuk különösebb hatással.

Ebből logikusan az következne, hogy a legtöbben elő sem veszik az okostelefont, amikor játszótérre mennek, vagy épp utaznak a gyerekekkel, de a résztvevők kétharmada nagyon gyakran találkozik ilyen esetekkel, és alig három százalék mondta azt, hogy ritkán szemtanúja hasonlónak. Sőt, a válaszadók 65 százaléka arról számolt be, hogy 1-2 családtagnál náluk is előfordul, hogy az összejöveteleken a készüléke köti le az illetőt.

Arra a kérdésre, hogy milyen következményei lehetnek, ha egy szülő sokat nyomkodja a telefonját a gyermeke jelenlétében, a legtöbben úgy feleltek, kevesebb minőségi időt töltenek elő a családdal, mint régen, de sokan úgy vélekedtek, hogy a szülők így lemaradnak a maradandó élményekről.

Összességében a kérdőívet kitöltők kétharmada érezte már úgy, hogy túl sokat használja az okostelefonját, egyharmaduk pedig különösen figyel rá, hogy ne vigye túlzásba a telefonozást.

A Pölöskei gyermeknap alkalmából egy megható videóval szeretné felhívni az emberek figyelmét az együtt töltött minőségi idő fontosságára.





NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Gyerekeknek szóló fejlesztőprogram bővítését segíti a Mastercard
  Több vállalat a gyerekekért
  Óvodának segített a Femina.hu és a Pölöskei Szörp
  A gyerekek kommunikációs szokásai

További hírek ebben a kategóriában

Kép: Mapei Szürke a magyarok ízlése
2019-07-12 09:30
n 100-ból 15 magyar márkahű
2019-07-11 13:02
A magyar cégek optimisták a gazd...
Ezeket az állatbarát szállásokat...
Ezeket a programokat szerették a...
A 2019-es utazási szokások