Hírek
22091 hír az adatbázisban
Ha új honlapot szeretnél, miért NE menj webprogramozóhoz?
Marketinginfo.hu - 2019-09-18 09:39
Digitális

Legalábbis, MÉG NE!

Lehet, hogy furcsa ilyen címet olvasnod, hiszen ha a cipőd megsérül, akkor cipészt keresed fel, ha frizurát szeretnél, akkor fodrászt, ha fáj valamid, akkor pedig orvoshoz mész...


Mi a baj a webprogramozókkal?

Az égvilágon semmi, nagyszerű szakemberek. Sőt, gyakran olyan tudással és logikai érzékkel rendelkeznek, hogy az átlagember megirigyelheti őket ezért.

Viszont ők tipikusan megvalósító szakemberek. Olyanok, mint egy építkezésnél a kivitelező cég, vagyis az építkezési vállalkozó.

Sőt, ha van némi design érzékük, akkor még nagyon szépen meg is tudják tervezni a honlapot. Akár még a felhasználói folyamatokkal együtt is.

Hol van itt akkor a baj?

Egy honlap sikere marketing szempontból már rögtön az alapoknál eldől. Vagyis ott, hogy milyen szükségletre ad válasz. Hogy kinek szól és számukra ad-e olyan információt, amely máshol nem érhető el.

Ha az építőipari analógiát akarjuk követni, akkor azt mondanám, hogy mielőtt kiadnánk a munkát a tervező és a kivitelező cégeknek, előbb gondolkodjunk a beruházó fejével.

Egy beruházó cég először megnézi magát a telket. A városrészt ahol elhelyezkedik, a telek fizikai adottságait, a jogszabályi környezetet és természetesen azt, hogy az emberek mennyire akarnak az adott környéken élni.

Weboldal-tulajdonosként érdemes befektetői szemmel gondolkodnod: kinek mit ad a honlapom és a kínált megoldást ők hogyan tudják majd megtalálni és igénybe venni?

Kezdd piackutatással!

Mindenképp győződj meg mielőbb arról, hogy a témakör, amire felépítenéd a honlapod, mennyire keresett. Erre az egyik legalkalmasabb ingyenes eszköz a Google Ads Kulcsszótervezője.

Ha találtál olyan kulcsszavakat, amikre van érdeklődés és egybe is vágnak azzal, amit kínálsz, akkor jó nyomon jársz. Ez egy jele annak, hogy a honlapot megéri elkészíteni.

Folytasd célállítással

Ha van online kereslet a tevékenységedre, akkor a következő lépés, hogy meghatározd a honlapod célját. A honlapod célja pedig nem más, mint amit elvársz a jövőbeni látogatóidtól, hogy teljesítsenek a honlapodon.

Ilyen célok lehetnek például:
 
  • Kapcsolatfelvétel egy űrlapon keresztül
  • Első vásárlás elérése
  • Hírlevélre való feliratkozás
  • Facebook csoporthoz csatlakozás
  • stb.


Ha kíváncsi vagy további weboldalcél ötletekre, ajánljuk figyelmedbe a 25 Jól Működő Honlapcél című kiadványt.

Tervezd meg a honlapod

Azaz készíts egy komplett weboldaltervet - más néven brief-et - amely alapján egy webdesignernek vagy egy webprogramozónak teljesen egyértelmű, hogy mit kell csinálnia.

Ennek a tervezési fázisnak több előnye is van:
 
  • Lecsökkenti a mellékutcák számát. Volt olyan, hogy a programozód nem pont úgy csinált meg valamit, ahogy elképzelted? Nos, megfelelő tervvel ezt nagy eséllyel el lehetett volna kerülni.
  • Időben rávilágít a logikai buktatókra. Még mielőtt pénzt költöttél volna az oldalra, a terv alapján észrevehetsz olyan hiányosságokat, amiket később drágább lenne kijavítani.
  • Egy átlagos kivitelezőből is ki tudja hozni a maximumot. Ismersz olyan mesterembert, akinek nincsenek túl kreatív ötletei, de ha jól elmagyaráznak neki valamit, akkor nagyon szép munkát tud végezni? Ő az, aki általában olcsóbban dolgozik, mint a tanácsot is adni tudó profik, de a munkája eredménye nagyban függ az előkészítéstől. Ez a webes világban is létező jelenség.
  • A kivitelezők szeretnek majd veled dolgozni. Hidd el, egy elfoglalt webes szakember könnyebben bevállalja a projektedet, ha látja, hogy egy igényesen elkészített brief-ed van. Hiszen így sokszorta kevesebb időt kell majd eltöltenie előzetes felméréssel - amiért általában nem fizetik meg.


Készen vagy a tervvel? Na, most lehet indulni a webprogramozóhoz! :)

Szeretnél többet megtudni a weboldal tervezés fortélyairól? Kövesd a Call to Action - Tervezz Sikeres Weboldaltblogot.


(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Új honlappal jelent meg a Vredestein
  Új honlap népszerűsíti a TV2 Brand Care-t
  McCann Relationship Marketing - új honlappal

További hírek ebben a kategóriában

Felhasználóbarát megoldások a pr...
Kevés hazai márka lát fantáziát ...
A 'Társas-játékok' körül forog a...
Okostelefonra költözhetnek az üg...