Hírek
22088 hír az adatbázisban
Milyen zöldségek és gyümölcsök szezonja várható?
Marketinginfo.hu - 2019-09-20 14:40
Egészségmarketing

Elérkezett az ősz, de ezzel nincs vége a friss gyümölcsszezonnak. Számos vitaminbomba még csak most érik, hogy a hűvös beköszöntével vidáman falatozhassunk belőlük.

Nézzük a kínálatot

Az egyik legegészségesebb csonthéjasnak érkezett el az ideje. Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz a dió. Talán a legismertebb tulajdonsága az, hogy csökkenti a koleszterinszintet, és segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Tárolását tekintve a legpraktikusabb, ha pucolatlanul vásároljuk, ám ha mégis konyhakészen sodorja elénk az élet, akkor lehetőleg zacskóban tároljuk, hűvös helyen.

Szelídgesztenye. Nagyon fontos, hogy különbséget tudjunk tenni a vadgesztenye és a szelídgesztenye között, hiszen az egyiket elfogyasztjuk, míg a másikból a gyerekek előszeretettel építenek. Kiemelkedő a B-, C-, E-vitamin tartalma, emellet jelentős benne a vas, kálium és magnézium is. Ezeknek hála, segít megelőzni a csontritkulásos megbetegedéseket, és segíti a vérképzést. Ki evett már gesztenyelisztet? Ebből készül!

Az ősz nagy kedvence a sütőtök. Na nem, nem a töklámpás miatt, hanem a számtalan jótékony tulajdonsága miatt. Rengeteg A- és C-vitamint tartalmaz, emellett pedig gazdag antioxidánsokban. Az íze édeskés, főzve, sütve, üdítőként egyaránt rendkívül népszerű.

Az alma az pont az a gyümölcs, ami egész évben kapható, ám a legfinomabbaknak most jön el az ideje. Hiszen ki ne ismerné ezt a népszerű és közkedvelt gyümölcsöt? Hazánkban is számtalan helyen termesztik, gondoljunk csak a szabolcsi vagy éppen a zalai almára. Nem meglepő, hogy éves viszonylatban ebből a gyümölcsből fogy a legtöbb, átlagban fejenként 23 kg. Igazi A-, B-komplex, C-vitaminforrás, ezen felül pedig nagy számban találhatóak benne flavonoidok és antioxidánsok. Étkezés előtt fogyasztva igen hasznos.

A szilva szezonja is beköszönt végre. Remek gyümölcs a székrekedés megelőzésére, valamint a májtisztító hatása számottevő. A szilvában lévő egyik anyag segíti a víz kiválasztását, így hasmenést okozhat, amihez a benne lévő magnézium nagyban hozzájárul. Beindítja az emésztést, így étkezés előtt egy szilva elropogtatása csodát tehet.

Zöldségek

A kelbimbó egy meglehetősen apró, de vitaminokban bővelkedő zöldség. Lényeges hatásai: gyulladáscsökkentő és immunerősítő hatással is bír, így rendkívül hasznos a fogyasztása legyengült immunrendszer esetén.

Végül pedig 2 vitaminbombával állunk elő, azaz a karfiollal és a brokkolival. Rakott ételekhez, illetve krémlevesként is kiváló választás, de nyersen is fogyasztható, bár sokaknál puffadást okoz.

Ősszel is lehet egészségesen étkezni, hiszen rengeteg jótékony és színes finomság vár ránk a továbbiakban is.

A Magzsolánál nagyon finom aszalványok is elérhetőek, ezeket se felejtsük el!

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Kampány a meggyfogyasztás ösztönzésére
  Az uniós iskolagyümölcs-, iskolazöldség- és iskolatejprogram
  Lidl: fókuszban a friss gyümölcsök és zöldségek
  Helyes táplálkozással a klímaváltozás hatásai is mérsékelhetők
  Szépséghibás gyümölcsöt és zöldséget értékesít a Tesco
  18 ezer tonna magyar dinnyét értékesít a Tesco
  17 milliárd kilogramm zöldséget és gyümölcsöt dobnak ki évente
  Magyar gyümölcs és zöldség a Tescóban

További hírek ebben a kategóriában

Bírság a Johnson & Johnson-nak
Két készülék típus: aligner és b...
A SimpliCity Fesztivál
A cukros üdítőitalok fogyasztása...