Hírek
22091 hír az adatbázisban
Kevés hazai márka lát fantáziát az Instagram tévében
Médiainfó - www.mediainfo.hu - 2019-09-25 09:36
Digitális

Az iStory.hu weboldal ismét közzétette a legtöbb követővel rendelkező hazai Instagram márkaoldalak toplistáját.

A Magyar Insta Brandlista adatai alapján a hazai márkák nem szerettek bele a 2018 júniusában indult IGTV-be, melyet a kifejezetten mobilra optimalizált, álló formátumú videók miatt a videózás következő generációjaként hirdettek meg.

Először készült felmérés a Magyar Insta Brandlistán szereplő 100 hazai márkaoldal IGTV használatával kapcsolatban. Az eredmények alapján a legtöbb követőt vonzó brandek mindössze 35%-a töltött fel valamilyen videós tartalmat a YouTube versenytársaként meghirdetett IGTV platformra.

Az Instagram felületéről és önálló applikációként egyaránt elérhető IGTV 2018. június 20-án startolt el. A vizsgált márkaoldalak közül először a Nanushka tesztelte az új platformot, már a bejelentés másnapján. A KIKA Magyarország és a Tech2.hu is gyorsan reagált, mindkét brand június 22-én töltette fel első videóját. Bár az IGTV-t kipróbáló hazai márkák több mint kétharmada (71%) márka már 2018-ban feltöltötte az első videóját, 43%-uk idén már nem tett közzé új tartalmat.

A Magyar Insta Brandlista Top100-as mezőnyéből az IGTV-t kipróbáló 35 hazai márka együtt összesen 290 videót tett közzé a mobilvideós platformon, azaz átlagosan nyolc (8,3) darabot. Az IGTV-t kipróbáló márkák 23%-a egyetlen videót osztott meg az érdeklődőkkel, 2-5 videót a brandek közel fele (46%) töltött fel, míg 6 vagy annál több tartalmat kevesebb mint harmada (31%). A legtöbb videófeltöltés a NoSalty (77), a PoPhone.eu (29) és a Glamour Hungary (27), ALDI Magyarország (26) és a JOY Hungary (23) nevéhez kötődik.

Az Instagram tévén a videók hossza 15 másodperctől 10 percig terjedhet, de a nagyobb és ellenőrzött fiókok max. 60 perc hosszú videókat is feltölthetnek. A megvizsgált 290 darab hazai mozgóképes tartalom átlagos időtartama 2 perc 14 másodperc (134 mp). A legalább két tartalmat feltöltők közül a leghosszabb anyagokat a Totalcar (átlagos hossz: 553 mp/9:13), Street Kitchen (342 mp/5:42) és az Amnesia (323 mp/5:23) készítette, míg a JOY Hungary (20 mp), a NYX Cosmetics (25 mp) és az RTL Magyarország (29 mp) inkább a rövidebb videók sikerében hisz.

A 290 feltöltött videót összesen 1.246.888 alkalommal tekintették meg az érdeklődők. A legnagyobb nézettségű IGTV csatornával a NoSalty (508.732), a PoPhone.eu (191.216), az ALDI Magyarország (148.777), az OXO Bubble Tea (132.391) és a Glamour Hungary (73.627) büszkélkedhet - ez az öt márka adja a vizsgált teljes nézettség 85%-át (1.054.753).

Érdekesség, hogy a megvizsgált 35 IGTV csatorna közül 14 esetében egyetlen komment sem érkezett a tartalmakhoz: a 290 videó összesen 624 kommentet kapott, azaz átlagosan alig több mint két darabot (2,15). Ilyen szempontból a NoSalty (219), az OXO Bubble Tea (162) és a PoPhone.eu (101) videói ösztönözték leginkább hozzászólásra a felhasználókat.

Az IGTV nagy újítását induláskor az álló tájolású videók jelentették, melyek a képernyő elforgatása nélkül, kényelmesen megtekinthetők a kezünkben tartott mobileszközökön. Lukácsi Péter, az iStory.hu alapítója az eredmények kapcsán elmondta: "Az IGTV talán az Instagram eddigi egyetlen olyan fejlesztése, mely nem tekinthető sikernek. A vertikális formátummal forradalmasítani szerették volna a videózást, ám sem az influencereket, sem a márkákat nem győzték meg, hogy az új platform miatt megéri külön ilyen videókat készíteni, így megfelelő mennyiségű és egyedi tartalom hiányában a felhasználók többsége nem használja - vagy egyáltalán nem is ismeri az alkalmazást. Bár május óta horizontális videók is feltölthetők, kérdéses, hogy ez önmagában segít-e növelni az IGTV népszerűségét."

A Magyar Insta Brandlista adatai alapján júliusban a Nanushka (+10425), a Balaton Sound (+7329) és a McDonald's (+6711) gyűjtötte a legtöbb új követőt, a legnagyobb arányú követőszám-bővülés is a gyorsétteremlánchoz kötődik (+27%). A toplista szereplői átlagosan 47 posztot tettek közzé júliusban, a legaktívabban posztoló brandek közé az Impress Fashion (+351), a Nemzeti Sport Online (+297) és a Playboy (+285) tartozik.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  A Facebook-marketing a múlt, az Instagramé a jövő?
  Magyar Instagram fiókon tesztelték a nemzetközi trendeket
  BMW siker az Instagramon
  Instagram focijáték a Kentucky Fried Chicken-től
  Összejött az Instagram és az out-of-home média
  Starbucks siker az Instagramon
  Kültéri-közösségi kampány a NESCAFÉ-tól
  Így mutatkozott be az Aldi Süd az Instagramon

További hírek ebben a kategóriában

Felhasználóbarát megoldások a pr...
Ha új honlapot szeretnél, miért ...
A 'Társas-játékok' körül forog a...
Okostelefonra költözhetnek az üg...