Hírek
22459 hír az adatbázisban
A P&G 2019. évi Társadalmi felelősségvállalási jelentése
MTI + Marketinginfo.hu - 2020-01-03 12:57
CSR

A vállalat előrevivő tevékenység végzésére és a növekedés elősegítésére irányuló erőfeszítéseinek elismerését tükrözi a hírnév tekintetében elért jobb helyezés.

A P&G számára a 2019-es év rendkívül sikeres volt a helyi közösségekben és a vállalat munkavállalói körében végzett, pozitív hatásokkal bíró tevékenységek tekintetében, és a vállalat számos
figyelemre méltó eredményt könyvelhetett el, ideértve annak a 2020-ra kitűzött célnak az elérését, hogy 15 milliárd tiszta vizet biztosítson a rászoruló gyermekeknek Children's Safe Drinking Water
(Tiszta vizet a gyermekeknek) (CSDW) elnevezésű programja keretében, valamint ismertségének és elismertségének köszönhetően a nemek közötti és etnikai egyenlőségre vonatkozó kiterjedt társadalmi párbeszéd elindítását.

"A társadalmi felelősségvállalás ma már üzleti tevékenységünk szerves részét képezi. Az ennek az elkötelezettségünknek a jegyében megvalósított programjaink nem pusztán a jótékonykodásról szólnak, hanem arról, hogy hogyan nyerhetjük el vásárlóink bizalmát és figyelmét, hogyan támogathatjuk a növekedést és az értékteremtést - azaz végső soron arról, hogy hogyan játszhatunk előrevivő, a világot jobbá tevő, a növekedést szolgáló szerepet" - fejtette ki David Taylor, a P&G igazgatótanácsának elnöke, a vállalat elnök-vezérigazgatója. "A társadalmi felelősségvállalás nem üres frázis számunkra, nem olyan valami, ami csak egyike számos tevékenységünknek, hanem a szerte a világon végzett mindennapi üzleti tevékenységünk alapját képező elv."

A több mint 70 országban tevékenykedő, mintegy ötmilliárd fogyasztót kiszolgáló vállalat méretére, tehetséges alkalmazottaira és újító szellemére, valamint 65 vezető márkájának hatókörére támaszkodva igyekszik nap mint nap tenni valamit azért, hogy a világ jobb hellyé váljon az emberiség számára. A P&G ez irányú erőfeszítéseinek társadalmi elismerését tükrözi a vállalatnak a
Fortune magazin által világ legelismertebb vállalatairól összeállított 2019. évi listán, valamint az Axios által az USA-ban a társadalomért legtöbbet tévő vállalatokat rangsoroló, Harris Poll 100 elnevezésű listán a korábbi évekhez képest elért jobb helyezése is.

Ugyanakkor a P&G alkalmazottainak több mint 80%-a is elismeréssel nyilatkozott a vállalat által a társadalmi felelősségvállalás jegyében végzett tevékenységekről, melynek eredményeként a cég
2019-ben lefolyatott éves felmérése során a társadalmi felelősségvállalás igen magas pontszámot elérő mutatónak bizonyult.

A P&G 2019. évi társadalmi felelősségvállalási jelentésében kiemelt
eredmények az alábbiak:
 
  • A helyi közösségekre gyakorolt hatás: A P&G több mint 25 természeti katasztrófa során biztosított a termékeit tartalmazó segélycsomagokat olyan a családoknak, akik elhagyni kényszerültek otthonukat a különféle katasztrófák miatt, ideértve az USA egyes vidékeit érintő pusztító tűzvészeket és hurrikánokat, az indiai Kerala államot elborító áradást és az Indonéziát sújtó, számos halálos áldozatot követelő földrengést és cunamit. A vállalat CSDW Programja keretében új vállalást tett, miszerint 25 milliárd liter tiszta ivóvizet biztosít a rászoruló gyermekeknek 2025-ig.
  • Sokszínűség és elfogadás: A P&G platinum kategóriás szponzorként támogatta a World Pride eseménysorozatot New York-ban, és szerte a világon 50 helyszínen vett részt a Pride-dal kapcsolatos különféle tevékenységekben. A vállalat "The Look" (A látás ereje) címmel kiadta Emmy-díjat elnyert "The Talk" (A beszélgetés) című kisfilmjének folytatását, azzal a céllal, hogy továbbvigye a faji

előítéletekről korábbi filmjével elindított párbeszédet. A P&G a vállalat négy telephelyén neurodiverzitási programokat indított, hogy lehetőségeket biztosítson autizmussal élő személyeknek.
 
  • Nemek közötti egyenlőség: A P&G jelentős haladást ért el a vállalatvezetés minden szintjén az 50/50%-os képviseleti arány elérésére vonatkozóan kitűzött céljának teljesítése terén: a cég

rangidős vezetőinek csapatában és az igazgatótanácsban 2019-ben már több mint 40 százalék volt a nők aránya. A P&G Always márkája elindította #EndPeriodPoverty elnevezésű kampányát, melynek célja azoknak a lányoknak a támogatása, akik szegénységük miatt nem tudják megvásárolni a menstruáció idején használt termékeket, és ezért időnként kénytelenek kimaradni az iskolából, a Secret márka pedig több mint 500000 USA dollárt adományozott az USA nemzeti női futballcsapatának (U.S. Women's National Soccer Team) (amely egyébként a márka folyamatos támogatását élvezi) az egyenlő javadalmazásért folytatott harcuk segítése céljából.
 
  • Felelősség a környezet iránt: A vállalat áprilisban ünnepelte "Ambition 2030" elnevezésű, a P&G márkái, ellátási lánca, a társadalom és az alkalmazottak számára merész fenntarthatósági célokat kitűző tervének első évfordulóját. A P&G a TerraCycle-lel együttműködve hozzájárult az (ún. "tejesember"* koncepción alapuló) újrahasználható csomagolás bevezetéséhez a Loop programja keretében.


A vállalat ugyanakkor számos egyéb lépést is tett a műanyaghulladékok képviselte globális probléma megoldása érdekében: több mint 40 vállalattal együtt létrehozott egy műanyaghulladékok
felszámolását célzó szövetséget (Alliance to End Plastic Waste), és kötelezettséget vállalt arra, hogy termékei csomagolásában 2030-ra 50%-kal csökkenti globális szinten a primer (kőolaj alapanyagú)
műanyagok arányát.

* "tejesember"* koncepció: régen a tej házhoz szállításakor a tejesember összegyűjtötte a kiürült tejesüvegeket, amelyeket azután tisztítást követően újra megtöltöttek tejjel, és a tejesember
kiszállította a megrendelőknek

A P&G először 1999-ben adott ki Fenntarthatósági jelentés címen beszámolót a vállalat azon erőfeszítéseiről, amelyeknek célja, hogy a világot jobb hellyé tegye az emberiség számára, az idei Társadalmi felelősségvállalási jelentés pedig már a 20. az évről évre megjelentetett értékelések sorában. Az érdeklődők számára online is rendelkezésre áll a részletes, több mint 140 oldalas jelentés, a jelentésről szóló Vezetői összefoglaló, valamint egy 24 oldalas áttekintés az elért eredményekről és a programok során átélt élményekről.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  P&G: több mint 150 raklap termékadomány
  A P&G 2021-ben Romániában új mosószergyárat épít
  A társadalmi ügyekben aktív cégek előnyben
  A P&G 11 márkával csatlakozik a TerraCycle-höz
  A Lenor termékek csomagolása újrahasznosított anyagból
  Gipszkarton falak a Pampers pelenka gyártási hulladékából
  Pozitív fogyasztás a P&G szemszögéből
  A P&G úttörő szerepe a Cannes Lions-on
  Idén is otthonokat teremt a Habitat for Humanity és a P&G
  A P&G fogyasztói felmérése
  Folytatódik a Vöröskereszt és a P&G együttműködése

További hírek ebben a kategóriában

Segítség a járvány alatt a Coca-...
P&G: több mint 150 raklap termék...
A Vodafone is csatlakozott a Glo...
Mindent az OEKO-TEX 100 minősíté...