Hírek
23626 hír az adatbázisban
A társadalmi ügyekben aktív cégek előnyben
Marketinginfo.hu - 2020-01-31 09:36
CSR

A munkaerőpiacon is előnybe kerülhetnek a társadalmi ügyekben aktív cégek.

A világ legnagyobb vállalatainak első emberei és intézményi befektetői körében végzett EY CEO Imperative Study szerint a munkavállalók, a befektetők és a vásárlók is előnyben részesítik a társadalmilag fontos ügyek mellett elkötelezett társaságokat. A globális kihívások kezelése ezért egyre fontosabb szempont lehet a tehetséges munkavállalók megtartásában és megtalálásában is.

A kiberbiztonság, a nemek közötti egyenlőtlenség és a technológiai fejlődés hatására megszűnő munkahelyek jelentik a legnagyobb kockázatot a világgazdaság növekedésére a következő 5-10 évben az EY felmérése szerint. A megkérdezett döntéshozók úgy vélik, hogy a fenti tényezőknek egyre nagyobb negatív következményei lesznek a társadalmakra. Az ENSZ jelentése például kiemeli, hogy az országok világszerte 160 ezer milliárd dollár értékű vagyontól esnek el a nők és a férfiak jövedelmi különbsége miatt.

A vállalatok ügyfelei (54%), befektetői (40%) és munkatársai (40%) elvárják a cégvezetéstől, hogy kiálljon az emberiségre világszinten kockázatok jelentő problémák megoldása mellett. A kutatásba bevont CEO-k 80 százaléka úgy látja, hogy a kormányzati, az üzleti szektor, valamint a lakosság a közeljövőben kedvezőbben ítéli meg azokat a vállalatokat, amelyek valódi válaszokat adnak a globális kérdésekre. A válaszadók majdnem fele szerint a társadalmi ügyek felkarolásával a cégek a tehetséges munkavállalók és új befektetők figyelmét is felkelthetik.

"A világszintű kihívások kezelésében meghatározó szerepük van a helyi kezdeményezéseknek is, amelyek előre mozdításában a hazai vállalatok is részt vehetnek" - hangsúlyozta Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadási Szolgáltatásokért felelős vezetője. "Azok a döntéshozók, akik nem kötelezik el magukat a problémák megoldása mellett, könnyen elveszíthetik a vásárlók, a befektetők és a dolgozóik bizalmát. A nehéz munkaerőpiaci körülmények között a toborzást és a megtartást egyaránt veszélyeztetheti, ha a cégek nem foglalkoznak a globális kockázatokkal. Egy munkakereső szívesebben helyezkedik el a társadalmi ügyeket is támogató cégeknél" - tette hozzá.

Ma még nincs pontos becslés arra, hogy a munkaerőpiacot aktívan befolyásoló tényezők, mint például a technológiai fejlődés miatt megszűnő munkahelyek, valamint a csökkenő munkaképes korosztály milyen hatással lesznek a fejlett piacokra. A szakértő szerint a vállalatoknak erősödő kihívásokra kell felkészülniük ebben a tekintetben. Ebben a felelős társadalmi cselekvésnek is fontos szerepe van, hiszen látványos eredményeket hozhat, ha egy cég például hiányszakmák irányába történő képzésekkel, családbarát intézkedéssekkel, illetve a szülők rugalmas feltételek melletti foglalkoztatásával előnyös helyzetet teremt meglévő és potenciális kollégái számára.

A felmérésben megkérdezett döntéshozók mindössze harmada gondolja úgy, hogy a jelenlegi felsővezetői struktúra megfelel a következő évtized legsúlyosabb problémáinak hatékony kezeléséhez. A CEO-k 47 százaléka szerint az előttünk álló 5-10 évben a szervezetek egyre átfogóbb kezdeményezésekbe fognak a világszintű kihívások megoldása érdekében.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mire lehet számítani egy betanított munka esetében?
  Egyre telítettebb a munkaerőpiac Magyarországon
  Megérkezett a videós pályázatszűrés! (x)
  A hazai munkaerő motivációi
  Vége a korlátozásoknak, újra munkaerőhiány van
  Miért éri meg munkaerő-kölcsönző cég szolgáltatását igénybe venni?
  A P&G 2019. évi Társadalmi felelősségvállalási jelentése
  Nagyot lépett az UniCredit támogatásával három társadalmi vállalkozás
  100-ból 6 európai társadalmi vállalkozásnál keresi a kenyerét
  Társadalmilag felelős befektetés a profitnál is fontosabb?
  60 ezer euró társadalmi vállalkozásoknak
  Társadalmi plakátkampány az Ogilvy/Geometry-től
  MAF: erősebb felelősségvállalás kell
  A Gazprom társadalmi programja

További hírek ebben a kategóriában

Kihirdették a K&H a fenntartható...
Több mint 35 millió forintot ado...
Az idei Adni Öröm! karácsonyi ad...
Év végi díjeső és tudatos felelő...