Hírek
22492 hír az adatbázisban
Hogyan hatott a vírus az internetes kereskedelemre?
Marketinginfo.hu - 2020-10-25 15:32
Kereskedelem

A koronavírus az egész világon visszavetette a gazdaságot, így természetesen Magyarországon is.

A legnagyobb vesztesei a járványnak az idegenforgalomban tevékenykedő cégek, a rendezvényszervezők és a hozzájuk szorosan kötődő szektorok.

Ugyanakkor számtalan híradás számol be arról, hogy újabb és újabb vállalkozások helyezték át a tevékenységük egy részét a kibertérbe. A futárszolgálatok, a webáruházak, az online tanácsadást és tanfolyamokat szervezők nyertesként kerültek ki a járványügyi helyzetből. Felmérések szerint 2020 első félévében az internetes kereskedelmi forgalom 35%-kal volt magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, több mint 355 milliárd forintot tett ki.

Hogyan helyeződött át a forgalom az online térbe?

Már a járványügyi vészhelyzet kihirdetése előtt megfigyelhető volt, hogy bizonyos árucikkek, például a tartós élelmiszerek eltűntek a boltok polcairól. Sokan hihetetlen felvásárlásba kezdtek, több hónapra elegendő készletet halmoztak fel attól tartva, hogy hosszabb ideig be lesznek zárva a lakásba, és a boltok nyitvatartását is korlátozzák.

Részben a korlátozott nyitvatartás, részben a kényszerű otthonmaradás sok embert rákényszerített a korábbi vásárlási szokásainak megváltoztatására. A távmunka, távoktatás vagy jelenlegi divatos szóhasználattal élve home office és digitális oktatás is generált extra forgalmat, mivel sok háztartás és sok pedagógus nem volt technikai eszközökkel felszerelve a megváltozott helyzet kezelésére.

Mely vállalkozások növekedtek a legdinamikusabban?

Míg korábban inkább a tartós fogyasztási cikkeket, a csak speciális boltban megvásárolható termékeket, a nehezen szállítható árukat rendelték házhoz szállítással a vásárlók, a járvány hatására a hangsúly eltolódott a gyorsan fogyó, mindennapos használati cikkek, angol nevén Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) termékek felé. Az élelmiszer házhoz szállítás, az éttermi kiszállítás, az e-recept és az online patika, valamint a háztartási tisztító- és fertőtlenítőszerek mind ebbe a csoportba tartoznak.

A karantén hatására megnövekedett az otthon végezhető tevékenységekhez kapcsolódó termékek forgalma is, sokan használták ki a karantént a régóta halogatott lakásfelújításra, festésre, barkácsolásra vagy a kerti munkákra.

A harmadik helyre kerültek a műszaki és számítástechnikai eszközök, ezeket követik a ruházati cikkeket és sportfelszereléseket forgalmazó vállalkozások.

Hogyan tovább?

Bár a karantén feloldása és a gazdaság működtetésére irányuló intézkedések hatására több ágazatban visszatértek a hagyományos működésre, a szakemberek egyetértenek abban, hogy nem fog minden visszarendeződni a korábbi állapotra. Az online hirdetésekben kiéleződött a verseny, ezért legjobb, ha szakemberek, például a Drive Online Marketing csapatának segítségét kérjük a kampányok menedzselésében.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Milyen kihívásai és lehetőségei vannak a hazai vállalatoknak?
  Az eMAG megnyitotta első magyarországi üzletét
  Hazai vagy külföldi webáruházból vásároljunk?
  Felpörgött az e-kereskedelem
  Egyre többet költünk a neten
  Biztató kilátások az online kereskedelemben
  Tovább erősödött a bizalom az online kereskedelem iránt
  A megfoghatatlanság a gátja a hazai internetes kereskedelemnek

További hírek ebben a kategóriában

Komoly válságban a svájci óragyá...
Visszaesett a Skoda autók eladás...
Milyen a jó babaruha? (x)
Zabpehelyliszteket hívnak vissza