Hírek
22512 hír az adatbázisban
Bennfentes titkok a pincérek világából (x)
Marketinginfo.hu - 2020-11-24 16:10
PR

Kellemes hangulatú, ízletes vacsora egy remek étteremben - időnként mindannyian megengedünk magunknak ennyi kényeztetést.

Hisz egy fárasztó nap után olyan jólesik, amikor nem kell bajlódni a főzéssel, hanem hagyjuk, hogy kiszolgáljanak minket a különféle finomságokkal.

Az éttermi személyzetből főleg a pincérek azok, akik kapcsolatba kerülnek a vendégekkel; aki pedig hosszú ideje űzi ezt a szakmát, annak bizonyára tele van a tarsolya hajmeresztő sztorikkal. Mi viszont most néhány olyan apró érdekességet hoztunk, amelyekről az egyszeri vendég még nem biztos, hogy hallott.

Kié lesz a borravaló?

Akárcsak a világ sok más országában, hazánkban is illik valamennyivel megtoldani a végösszeget fizetéskor. Az íratlan szabály az, hogyha mindennel elégedettek voltunk, akkor körülbelül 10%-ot illik adni. Mivel ez azonban nem kötelező, ezért egyre több étterem "trükközik" vele olyan módon, hogy felszámolják szervízdíjként, és rákerül a számlára. Persze ennek a tényét legtöbb esetben az étlap leghátsó oldalán, apró betűkkel tüntetik fel, amit a vendégek nagy része úgysem nézeget. Ha ilyen helyen étkezel, akkor nem tudod megoldani a borravaló elkerülését, viszont a végösszegen felül pluszban már nem kell adnod.

Ha viszont nincs ilyen tétel a számlán, akkor bizony illik borravalót adnod a pincérnek. No de valóban az övé lesz a plusz pénz? Nem minden esetben... Ezt étterme válogatja, de nem mindenhol tarthatja meg a pincér egymaga a borravalót. Akadnak olyan helyek, ahol a nap végén összeadják az összes jattot, majd egyenlően szétosztják az aznapi műszak dolgozói között, így egyaránt részesül belőle pincér, szakács, pultos, kisegítő. Máshol egész hónapban gyűjtik, és a hó végi elszámoláskor az étterem teljes személyzete megkapja a részét belőle.

A tiszta ruha záloga

Nívósabb éttermekben a pincérek is sokkal elegánsabbak, póló helyett ingben, öltönyben és csokornyakkendőben dolgoznak. Ráadásul a ruhájuk mindig tiszta. Hogy csinálják? Az ilyen helyeken általában kötelező a minőségi felszolgálókendő, más néven hangedli használata, amelyet például a Gasztronagyker webáruház is forgalmaz.

Ennek a miniatűr abroszra hasonlító textíliának az a célja, hogy a pincér (az előírt módon) a karjára teríti, és utána fogja csak meg a tányérokat, poharakat. Így a ruházata és a keze nem lesz étellel szennyezett. Persze így is előfordulhatnak balesetek, de a többségnek pont ezért mindig van váltóruhája is. Egy koszos öltözetben dolgozó pincér ugyanis igencsak rontja a hely renoméját.

A vendégek megítélése

Bár egy pincér igyekszik minden vendéggel udvarias és készséges lenni, ám a mosoly nem minden esetben őszinte. A legtöbb pincér ugyanis rühelli azokat a vendégeket, akik nem köszönnek, a "kérek" helyet a "lesz egy" szavakat használják, szó nélkül átülnek egy másik asztalhoz, a végletekig át akarják variálni az ételüket, vagy pedig reklamálnak, hogy ez vagy az miért nincs az étlapon.




NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Közösségi kampánnyal ünnepelt a NetPincér
  Okos jégkocka a Martini-től
  Csatlakozott a NetPincér a SuperShop programhoz
  Adományozott a NetPincér
  Meztelen baristával kampányol a Nestlé
  Netpincér: közös marketing aktivitás az éttermekkel
  Új tulajdonosnál a NetPincér
  Éttermek: többet költenek a vendégek, ha az asztalon tablet is van

További hírek ebben a kategóriában

Hogyan számítsa ki a szükséges s...
Megmutatjuk az RGB LED panelek h...
Praktikus tudnivalók a robogó há...
Hosszútávú együttműködést kötött...