Hírek
23579 hír az adatbázisban
Minden Doboz Visszajár - reprezentatív felmérés
Marketinginfo.hu - 2021-12-15 10:54
Kutatás

A magyar háztartásokban keletkező újrahasznosítható hulladék több mint fele műanyag.

Egy korábbi felmérés* szerint az emberek többsége tisztában van az újrahasznosítás fontosságával, azt azonban már kevesebben tudják, hogy nem mindegyik csomagolóanyag alkalmas a maradéktalan, gyors és költséghatékony újrahasznosításra. Ezzel szemben a Z generáció 45 százaléka tudatában van annak, hogy az aludoboz az egyetlen kiszerelés, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, éppen ezért szelektíven is gyűjti az aludobozokat - derül ki a "Minden Doboz Visszajár" reprezentatív felmérésből.

A NIB Research az Every Can Counts - Minden Doboz Visszajár - megbízásából, a 10-18 éves korosztályban végzett reprezentatív felmérést a különféle italos csomagolóanyagok megítéléséről és a szelektív hulladékgyűjtésről.

Adom a dobozom

A válaszadók 91 százaléka fogyaszt valamilyen kereskedelmi forgalomban beszerezhető italt, üdítőt. Legnagyobb arányban, 61 százalékban a PET palackos italokat veszik le a polcról, ezt követik az aludoboz csomagolású termékek 15 százalékkal. A papírdobozos kiszerelés 9 százalékot, az üveg pedig 5 százalékot képvisel. A megkérdezettek 45 százaléka gyűjti külön az aludobozt, ezen belül is a gimnazisták 55 százaléka, a szakgimnáziumba járók 51 százaléka. A felmérésben részt vevő lányok mindkét csoportban néhány százalékkal fontosabbnak tartják ezt a fajta szelektálást. Életkor szerint nincs jelentős eltérés, mégis jól látszik, hogy összességében a szakközépiskolások, szakiskolások és a szakgimnazisták isznak több aludobozos italt. Arra a kérdésre, hogy miért választják ezt a fajta csomagolást, az válaszolták: az aludoboz trendi, exkluzív és jobban megőrzi a minőségét, értékét és teljes mértékben újrahasznosítható, illetve az olcsóság és a termék elérhetősége még fontos szempont számukra.

Az vagy, amit összegyűjtesz

A fiatalok beszámolója szerint a családjaikat általánosságban is jellemzi a szelektív hulladékgyűjtés, a víztakarékosság és a szigetelt otthon. A szelektív hulladékgyűjtés a Központi Régióban és Nyugat-Magyarországon gyakoribb. Az aludoboz egyelőre nem a gyermekek csomagolóanyaga, a 10-15 éves korosztály az italokat, üdítőket fogyasztó szegmensének mindössze 10-12 százalékának kedvenc csomagolása. Ez az arány a 16-18 éves korosztályban 26 százalékra nő - vélhetően ekkor lép be az energiaital fogyasztás a képbe. A fiatal aludoboz kedvelő jellemzően fiú és 16-18 éves.

Keresd a zöldet

A válaszadók 60 százaléka ismeri az aludoboz visszaváltó automaták valamelyikét, közülük a legtöbben, 22 százalékban a zöld Returpack automatákra emlékeznek. Ezután jönnek az áruházak sajátmárkás gépei.

A visszaváltó berendezések ismerőinél jóval kevesebben vannak azok, akik ezt használják is. Mindössze a válaszadók 15 százaléka vette igénybe már aludoboz visszaváltó automatát, és másik 13 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy a családja használja azt. A gépek kipróbálásához a fizikai közelségük és megközelíthetőségük a legfontosabb elvárás. Ehhez jön a jóval magasabb anyagi ösztönzés - átlag 40 forintot szeretnének kapni a használt aludobozokért. Kiemelkedő szempont volt még, hogy az automatákat akár játékhoz kapcsolódóan is lehessen használni.

A TikTok lehet a csodafegyver

A felmérés során megkérdezettek szinte mindegyike találkozott a közösségi médiában a kampánnyal. A válaszokból az is kiderült, a TikTokot és az Instagramot a 16-18 éves korosztály használja gyakrabban, ezen belül is a lányok, a szakgimnáziumokba, szakközépiskolákba és szakiskolákba járók. A fiatalabbak pedig a Snapchat és a Messenger platformokat.

"A Returpack Kft. - Minden Doboz Visszajár - a bízik a Z generációban, ezért is indított egy pilot típusú online reklámkampányt a TikTokon, ahol hét magyar TikTok-influenszerrel készíttetett videót a "Minden Doboz Visszajár" kifejezés, és a mindendoboz.hu oldal népszerűsítésére, illetve ugyanezen véleményvezérek az Instagramra is elkészítették posztjaikat. Meggyőződésünk, hogy ezeken a felületeken érhetők el leghatékonyabban a jövőt is formálni képes fiatalok, és bízunk abban, hogy ők együtt sokat tudnak tenni azért, hogy a bolygó élhető maradjon még nagyon sokáig" - mondta Vida Péter a Returpack Kft. ügyvezetője.

A reklámkampányban szerepet vállaló népszerű social média sztárok: Bóna Bia, Budavári Fülöp, Czura Karina, Győrfi Dániel, Liszkai Márk, Sápi Vivien és Togyela Dominik posztjai több mint egymillió TikTok felhasználóhoz értek el.



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Mi legyen a Valentin-napkor keletkező hulladékkal?
  Kevesebb műanyag a Lidl-nél
  A Tesco kivonja a nem újrahasznosítható csomagolásokat
  Fenntartható csomagolás a LEGO-nál
  Újrahasznosítható csomagolóanyagé a jövő
  Az Unilever fenntarthatósági terve
  Újrahasznosítható PET palack a NaturAqua-tól
  Újrahasznosított billboard
  Újrahasznosítható pohárral állt elő a Starbucks

További hírek ebben a kategóriában

A magyarok négyötöde saját ingat...
Meglepően gyorsan alkalmazkodtak...
Randstad HR Trends 2024: mire sz...
Az európai és a hazai felhasznál...