Hírek
22780 hír az adatbázisban
Hogyan működnek a vállalatirányítási rendszerek a gyakorlatban?
Marketinginfo.hu - 2022-05-16 10:11
PR

A modern technika fejlődésének köszönhetően egyre könnyebbé válik az élet, ráadásul nemcsak lakossági, hanem vállalati szempontból is.

Egyre több cég tér át ugyanis az ERP használatára, amely rengeteg folyamatot jelentősen egyszerűbbé tesz.

Mi az az ERP?

A betűszó az angol Enterprise Resource Planning kifejezés rövidítése, amit magyarul általában vállalatirányítási rendszerként emlegetünk. Olyan szoftverek és hardverek összessége, melyekkel az egyes folyamatok valós időben nyomon követhetőek, megkönnyítve ezzel a vállalat irányítását.

Ma már nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem a kkv-knak is szüksége lehet arra, hogy egy innovatív rendszer segítségével átlássák az egyes termelési, logisztikai és üzleti folyamatokat, ezáltal a cég olajozottan működjön és képessé váljon a növekedésre. De hogyan is néz ki mindez a gyakorlatban?

Első lépés: a megfelelő ERP rendszer kiválasztása

Egy vállalatirányítási rendszer bevezetése bár egyszerűnek tűnik, valójában igen összetett dolog. Először is kell találunk egy olyan céget, aki a vállalatunk igényeire szabva tudja megtervezni, implementálni és üzemeltetni azt. A Smartindy szolgáltatásai mindezeket a lépéseket lefedik, szükség esetén pedig tanácsadással is segítenek a döntés meghozatalában.

Egy ERP rendszer bevezetése ugyanis igen nagy lépés egy vállalat életében. Egyrészt szinte biztos, hogy lesznek olyan folyamatok, melyeket át kell majd alakítani, de ettől nem kell tartani, fogjuk fel a fejlődés egy lépéseként. Másrészt pénzügyileg is igen fajsúlyos döntés, ugyanis legalább a vállalat éves árbevételének 2-5%-ának megfelelő összeget biztosan fel fog emészteni! A fejlesztés és a kivitelezés pedig minimum 12-18 hónapig eltart.

A választás során fogalmazzuk meg azokat az igényeinket és elvárásainkat, melyeknek a leendő rendszernek meg kell majd felelnie. Ne abból induljunk ki, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak a versenytársaink! Közel sem biztos, hogy ugyanez a rendszer nekünk is megfelelő lesz.

Két fontos eszköz: az RFID és a vonalkód

A valós idejű adatrögzítéshez általában vonalkódokat vagy RFID címkéket használnak, jellemzően háromféle hardver segítségével. Az első a címkenyomtató, mellyel a digitális kódokat fizikai formában is elő tudjuk állítani. A berendezés használhat öntapadós papírt, vagy szintetikus anyagot, melyre termo-transzfer eljárással nyomtat.

A második a vonalkód vagy RFID olvasó készülék, amely beolvassa a címkéket, majd a leolvasott adatokat dekódolva továbbítja egy host-eszközre (pl. számítógép, tablet).

A harmadik pedig az adatgyűjtő terminál. Ez tulajdonképpen egy hordozható mini számítógép, ami beépített leolvasóval rendelkezik és vezeték nélkül kapcsolódik a vállalat hálózatához, így tudja továbbítani az adatokat.

Cikkünk csupán ízelítőül szolgál a bonyolult ERP rendszerekhez, a választás azonban ennél sokkal komolyabb utánajárást igényel, emelett célszerű szakértőket, tanácsadókat is bevonni a folyamatba.

(x)



NYOMTATÁS       FÓRUM       KÜLDÉS E-MAILBEN      
Kapcsolódó cikkek:

  Értékesítési és vállalatirányítási gondok sújtják a cégeket

További hírek ebben a kategóriában

Ön tudja, hogy mi a gondtalan kö...
Mekkora felfutási potenciál van ...
Ilyen egy tökéletes olvasósarok!...
Megjelent a Magyar Mozdonygyártá...




Értékesítő
A Műhelysor Kft. építőanyag kereskedelemmel foglalkozó cég értékesítő kollé...